Újra van Ikarus!

2010. április 14. - kristoof

A mai napon a volt Récsei BKV buszgarázsban a sajtó képviselőinek bemuttaták a Rába és az Ikarus kooprodukciójában készülő alacsonypadlós buszokat. Az előzményekről már részletesen írtunk a Feltámad az Ikarus cikkünkben. A buszokat a Magyar Autóbuszgyártó Kft. gyártja, amit az Auto Rad Contolle Kft. és a Műszertechnika tulajdonában lévő Ikarusbus Kft. hozott létre. Az eddig ARC névvel készült buszok a névváltozáson túl új főegységeket és alkatrészeket kapnak. A főegységek terén a nagy visszatérő a Rába, ugyanis eddig jellemzően német gyártmányú ZF futóművekkel épültek a hazai alacsonypadlós buszok.

 

A Magyar Buszgyártó Klaszter megalakulása után egy héttel került sor a bemutatóra. Az Ikarus a V134, E134 és a V187 modelleket állította ki. A buszok egységesen Cummins motorral és Allison automata váltóval vannak szerelve. A szóló buszok az iparágban egyedülálló módon alacsonypadlós kéttengelyesek és 13,4méter hosszúak, a kiállított buszok ZF futóművel voltak felszerelve. A csuklós modell a eddig készült ARC 187-esektől eltérően négy ajtóval készült és minden futóművét a Rába gyártotta. Tehát a csuklóson tapasztalhattuk az Ikarus-Rába együttműködés első gyümölcsét. A busz tolatókamerával, utastájékoztató rendszerrel és utastéri kamerákkal is fel van szerelve.

A gyártók 300-500db-os évi széria gyártására vannak felkészülve, vevőket az Ikarus hagyományos piacairól remélnek. A gyártás azonban már pár tíz darabos szériák esetén is rentábilis. Az év végéig körülbelül 40db busz gyártását remélik. A gyártási körülmények az ARC korszak óta jelentős javuláson ment keresztül, szalagszerű gyártásra rendezkednek be. Újságírói kérdésre a szóló buszok árát 170-190ezer Euróra, a csuklósét 260-300ezer Euróra tették, a felszereltség függvényében. Az Ikarus V187-es csuklós modellt hamarosan az utazóközönség is kipróbálhatja a BKV vonalain.

A bejegyzés trackback címe:

http://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr831912904

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

jack o'neill 2010.04.14. 14:10:49

Azta. Na, ezek nem rosszak.
A homlokfal jobban tetszik mint 2 magyar gyártó termékének a "pofája".
A hátfal meg köröket ver a Citadell "hátsójára", nagyon tetszik.
A belső pazar (képek alapján).
Citadellhez képest alacsonypadlós ülések! Végre. A képek alapján az üléselrendezés, a kinézet baromi bejövős. A csuklós nem BKV, inkább kicsit müncheni kéke nagyon tetszetős.

Lehet tudni mi van a lemez alatt? Moci, váltó, stb?
Még 2 kérdés:
1, Élőben mi a személyes benyomásotok? (Pl. Urbino, Cívis, Cicadella, Conecto LF vetélytársakhoz képest?)
2, Említették esetleg, hogy lesz-e esély mostanában arra, hogy közelebről megvizslassa a "nem szakmabeli, de a buszok iránt picit érdeklödő átlagember"?

jack o'neill 2010.04.14. 14:12:14

Motor, váltó kérdésem közben látom tárgytalan...:)

_zahnrad 2010.04.14. 14:14:07

@jack o'neill: Így van frissítettük a cikket ;-)))

...Ahoj... 2010.04.14. 15:28:15

Előlről lehetbe egy picit designosabb, valamint a csukló mellett lévő ülést meg kéne fordítani a menetriányba.

Petiteto. · http://magyarbusz.info 2010.04.14. 17:55:28

Április elseje van? Pont az ARC próbálkozik a BKV-nál...

Petiteto. · http://magyarbusz.info 2010.04.14. 18:10:26

@Comandante en Jefe: Már bocs, de a BKV nem 30 darab buszt fog rendelni egyszerre...

torqmatic 2010.04.14. 18:19:45

@Petiteto.: Hogy mennyit fog venni a BKV, azt jelenleg még senki nem tudja. De mellesleg egy 30-50 db-os szériának sokkal nagyobb a realitása, mint egyszerre egy 1000 db-os megrendelésnek...

.: mimino :. · http://chinacar.blog.hu 2010.04.14. 18:26:03

nem hiszem el, hogy ez létezik!! komolyan rég azt hittem, hogy csak egy emlék marad.. bár pofára és farra egyáltalán nem vagyok megelégedve, de ezt elfedi az érzés, hogy I K A R U S ! !! ! ! !
csak vegyék is, remélem minőségből nem adtak alább, és verni fogja a kínai king izzé lim-lomokat! =)

Petiteto. · http://magyarbusz.info 2010.04.14. 18:39:23

@.: mimino :.: És ha a King Long venné meg az Ikarus nevet, akkor azt istenítenéd, mert Ikarus?

Petiteto. · http://magyarbusz.info 2010.04.14. 18:40:25

@torqmatic: 30-40 busznak akkor van realitása, ha nem egy átlag 16 éves, 1300 darabos buszpark van a hátad mögött...

torqmatic 2010.04.14. 18:46:27

@Petiteto.: Hidd el, nem fog a BKV annyi buszt rendelni, amit az Ikarus (vagy bármelyik tetszőleges gyár) ne tudna legyártani az adott határidőre... ;)

dasza 2010.04.14. 18:47:34

Öröm e nap számomra :))

jack o'neill 2010.04.14. 19:02:25

@Petiteto.:
Persze. Mert az 1000 db-nak van. Vhol biztos. Amúgy ha olvastad, ott van évi 300-500-at tudnának. A kissebb darabszámról meg idézem: "gyártás azonban már pár tíz darabos szériák esetén is rentábilis."

@.: mimino :.: Azért ne a Kinga legyen a cél, azt a Localo is veri (amiken én utaztam legalább is).
Inkább Conecto LF szint legyen a cél....

Petiteto. · http://magyarbusz.info 2010.04.14. 19:11:44

@jack o'neill: Az Ikarusbus Kft. ügyvezető igazgatója már 1500-ról is beszél. Innentől hihetetlen az ARC szava. Normális gyáruk sincsen, de dobálóznak a nagy számokkal...

at3sz 2010.04.14. 19:16:39

Ez mióta BKV kék???

Nah krisi mindjárt úgy kibasz, mint Atinform szarni :))) Kék színárnyalatot megszólni a buszos blogokon tilos!

LOLLL ^-^

at3sz 2010.04.14. 19:18:13

@dasza: Ha egy EC 12-esre nyaltak volna egy Ikarus logót, akkor is Pezsit bontanál.

at3sz 2010.04.14. 19:21:03

Meg, ha ezekkel most teliszarják az országot, akkor sose lesz kiselejtezve az Ikarus.

Faszom... :emo

De legalább a 200-ast kikurhatnák :D Ez már 100-as Ik.

Nah főzzünk egy Kávét :P

at3sz 2010.04.14. 19:24:29

Mondjuk ezzel megint az a bajom, mint a Citadellel, a pót rövidebb, az eleje pedig hosszabb. Így nem sexi...

Sztem a 7700A elrendezése az etalon utastérre.

Nah majd jöjjön a 115-ösre, s megnézzük mit tud a RogánStassén.

Dunstan 2010.04.14. 21:15:43

Hát, legendás név ide, legendás név oda, ez a jószág továbbra sem jön be... egyébként, ha már ennyire hangsúlyozzák az Ikarus nevet, miért virít a fehér busz hátsó kijelzőjén még mindig az ARC felirat?:)

Scaniás 2010.04.14. 23:08:36

Üdv!
Nah, erre kíváncsi leszek mi sül ki ebből...
Túl szép lenne, ha lenne érdeklődés és a sok gagyi magyar próbálkozót lesöpörné évek alatt. A kínaiakról meg ne is beszéljünk! Mondjuk, ahhoz még ha fele színvonalon gyártanának, mint az Ikarus/EAG gyártott is elég lenne:D

Egy kis lámpa designterv újulás nem ártana sztem...

Mikor lehet a BKV-nál látni vonalon?

Scaniás 2010.04.14. 23:15:40

@Petiteto.:
Mi van ember! Félsz, hogy leáldozik az Ikarus utáni játékótó gyártó cégek Napocskája? Másképp nem értem a fikázást...

Dunstan 2010.04.14. 23:45:49

@Scaniás: Ha ez olyan sokkal jobb, miért nem söpörte le őket eddig, hm? Vagy a Rába futómű lenne a biztos piaci siker kulcsa? Akkor erre már mások is rájöttek volna.

Petiteto. · http://magyarbusz.info 2010.04.15. 06:31:13

@Scaniás: Nincs mitől félni, mert ha annyira jó lene az ARC, akkor eddig miért nem adott el nagyobb számban buszt?! Évi 10 db semmi. Most megpróbálkoznak azzal, hogy Ikarus név alatt adják el ugyan azt, de ettől nem lesznek jobbak, miért kéne sikert várni tőlük?!

Scaniás 2010.04.15. 15:41:59

Azért nem kell teljesen egy kalap alá vonni a kettőt.
Mármint az ARC korszak mint olyan lezárult. Az még nagyon gyerekcipős játék volt. Sem a gyártási körülmények, sem a gárda nem volt még felnőve igazán a feladathoz.

Most az új név azt hiszem igazán hozzáértő szakmai gárdát is hozott és, mint kiderült a követelményeknek megfelelő gyártószalag is rendelkezésre áll. Nem beszélve az ezek után felhasználandó legkorszerűbb technológiákról alkatrészekről.
Szóval mostantól az új generációs gépek immár IKARUS néven teljesen újat is fogak mutatni.

Úgy legyen!

Káposztakukac 2010.04.15. 18:01:19

@Scaniás: a névváltással semmilyen "új arcok" nem kerültek a céghez. megszerezték a márkanevet, ennyi. korszerű alkatrész? mint a rába merevtengely? korszerű alkatrész eddig is rendelkezésre állt, pld. nyugati motorok, váltók, tengelyek formájában.

kristoof 2010.04.15. 18:17:05

@Káposztakukac: A Rába merevtengely nem azért került a busz alá mert,hogy az mennyire korszerű,hanem azért mert a merevtengely a hazai utakon előnyösebb mint a független felfüggesztés.

Petiteto. · http://magyarbusz.info 2010.04.15. 20:41:26

@kristoof: Hát kristoof, ez a BKV-nak szánt busz nem akkora durranás, mint ahogy azt a Credo fórumon beharangoztad...

kristoof 2010.04.15. 21:17:23

@Petiteto.: Hát ja én is egy kicsit többre számítottam!