Milano: újabb 15 Van Hool troli

2011. január 27. - torqmatic

A 2008-as 30 darabos megrendelés után idén újabb 15 darab járműre jelezte igényét a milanói ATM. A csuklós, négy ajtós, légkondícionált trolibuszok karosszériáját a Van Hool, az elektronikáját pedig a Vossloh-Kiepe gyártja, érdekességük, hogy hibrid rendszerűek, tehát a fékezéskor nyert energiát szuperkondenzátorokban tárolják, amit gyorsításra, a segédberendezések működtetésére vagy önjárásra is fel lehet használni (a hátsó traktusba egyékbént egy  118 kW-os, euro5-ös dízelaggregátot is beépítettek). A tapasztalatok szerint az energiamegtakarítás a hasonló járművekhez képest kb. 20%.

A bejegyzés trackback címe:

http://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr462617630

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

kristoof 2011.01.27. 16:36:59

Az áráról tudunk valamit?

torqmatic 2011.01.27. 20:51:04

Erről sajnos nem szól a fáma...

torqmatic 2011.01.28. 11:34:07

Hmmm... Akkor olcsóbb lenne, mint a leendő szegedi Ikarus trolik? :O

kristoof 2011.01.28. 19:36:18

Igen. Ezért próbáltam erre terelni a beszélgetést. Így viszont érdekes a dolog.

Moszkvicsslusszkulllcs 2011.01.30. 14:04:03

"A tapasztalatok szerint az energiamegtakarítás a hasonló járművekhez képest kb. 20%."

Mit kell érteni a "hasonló jármű" kifejezés alatt?

Duobuszt?
Szuperkondenzátorokkal kiegészített trolibuszt?
Szuperkondenzátorokkal kiegészített duobuszt?

torqmatic 2011.01.30. 21:30:07

Gyanítom azokat a típusokat, amiben nincs beépítve szuperkondenzátor (ha jól tudom, náluk például az Irisbus Cristelisek ilyenek).

Moszkvicsslusszkulllcs 2011.01.30. 22:25:45

Elképzelhető, hogy a városi elektromos autóbuszok nem "konnektorból" fogják vételeznia naftát, hanem az önjáró trolibuszokból fogják kinőni magukat úgy, hogy egyre rövidebb és rövidebb felsővezetéket igényelnek, és egyre növekedni fog az önjáró üzemmódban megtett út aránya.

Ebbe a képbe nem illik bele ez a duobusz (dízel- és trolibusz kombinációja), kicsit visszalépésnek, kihalásra ítélt oldalhajtásnak tűnik (mint a Wap a mobilinternet előtt).

Lehet tudni arról valamit, hogy menetrendileg is ki akarják-e használni az önjáró képességet?