Ez a neve a belga gyár új, BRT járművének, melynek hivatalos bemutatója a Dubaiban megrendezésre kerülő UITP konferencián lesz esedékes.
Napjainkban világszerte egyre nagyobb teret nyernek a különféle BRT (Bus Rapid Transit) megoldások, hiszen a kapacitás illetve az utazási komfort tekintetében egy villamossal, HÉV-vel vagy akár metróval egyenértékű rendszert lehet kiépíteni - azoktól jóval olcsóbban és gyorsabban. Buszokról beszélünk, főbb paramétereikben viszont általában ezek is a kötöttpályás járművek jellemzőit viselik magukon:
- - elkülönített pályán haladnak az átlagsebesség növelése végett
- - befogadóképességük nagyobb a hagyományos társaiktól, kialakításuk pedig gyorsabb utascserét tesz lehetővé
- - egyedi, futurisztikus dizájnt kapnak, melynek az utasok megnyerése szempontjából van fontos szerepe.
Az ExquiCity-t kétféle hosszban (18,6 illetve 24 méter) illetve – a teljesen alacsonypadlós kialakításnak köszönhetően – többféle utastér elrendezéssel kínálja a Van Hool, a meghajtás lehet diesel-hibrid, illetve elektromos, utóbbi esetben az áram üzemanyagcellákból, akkumulátorokból vagy felsővezetékről vételezhető.
9 hibrid-trolibuszt már meg is rendelt az olaszországi Parma városa, a járművek a Vossloh-Kiepével kooperációban készülnek és – milánói társaikhoz hasonlóan – szuperkondenzátorokkal is fel lesznek szerelve. A szállítások 2012 közepén kezdődnek.