Van Hool ExquiCity

2011. április 09. - torqmatic

Ez a neve a belga gyár új, BRT járművének, melynek hivatalos bemutatója a Dubaiban megrendezésre kerülő UITP konferencián lesz esedékes.

Napjainkban világszerte egyre nagyobb teret nyernek a különféle BRT (Bus Rapid Transit) megoldások, hiszen a kapacitás illetve az utazási komfort tekintetében egy villamossal, HÉV-vel vagy akár metróval egyenértékű rendszert lehet kiépíteni - azoktól jóval olcsóbban és gyorsabban. Buszokról beszélünk, főbb paramétereikben viszont általában ezek is a kötöttpályás járművek jellemzőit viselik magukon:

  • - elkülönített pályán haladnak az átlagsebesség növelése végett
  • - befogadóképességük nagyobb a hagyományos társaiktól, kialakításuk pedig gyorsabb utascserét tesz lehetővé
  • - egyedi, futurisztikus dizájnt kapnak, melynek az utasok megnyerése szempontjából van fontos szerepe.

Az ExquiCity-t kétféle hosszban (18,6 illetve 24 méter) illetve – a teljesen alacsonypadlós kialakításnak köszönhetően – többféle utastér elrendezéssel kínálja a Van Hool, a meghajtás lehet diesel-hibrid, illetve elektromos, utóbbi esetben az áram üzemanyagcellákból, akkumulátorokból vagy felsővezetékről vételezhető.

9 hibrid-trolibuszt már meg is rendelt az olaszországi Parma városa, a járművek a Vossloh-Kiepével kooperációban készülnek és – milánói társaikhoz hasonlóan – szuperkondenzátorokkal is fel lesznek szerelve. A szállítások 2012 közepén kezdődnek.

A bejegyzés trackback címe:

http://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr492811039

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Labzo · http://labzo.extra.hu/ 2011.04.09. 15:53:55

Jó hogy nem ilyent akarnának nálunk a 7-esre, vagy a 200E-re rátenni.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2011.04.09. 18:19:40

"a kapacitás illetve az utazási komfort tekintetében egy villamossal, HÉV-vel vagy akár metróval egyenértékű rendszert lehet kiépíteni"

Szvsz. vagy-vagy.
Egy kitömött BRT sokkal kényelmetlenebb, mint egy hasonló kapacitású kötöttpálya.
Nyújthatod a kötöttpálya kényelmét, de akkor igen bőven kell a kapacitást rendelkezésre bocsájtanod.