Svéd megrendelésre készült el az első alacsony belépésű Solaris csuklós busz, az Urbino 18 LE CNG. Mint az a típusjelölésből is látszik további különlegessége a busznak a földgáz(itt biogáz) hajtás. A Stokholmba kerülő buszok motorja Cumins ISLG 320, váltója Voith Diwa5 vagy ZF Ecolife lehet. A busz a svéd üzemeltető igényeinek megfelelően az LE családhoz képest új belső dizájnnal és új ülésekkel készül.
Plzenben készül az első szóló Solaris karosszériás, soros hibrid hajtású busz. A busz hajtásláncát a Skoda Electric biztosítja. A fékezéskor visszatáplált energiát akkumulátorokban és szuperkapacitásokban tárolják. A most készülőben lévő busszal immár öt különböző gyártó, különböző elven működő hibridrendszerét kínálja a Solaris gyár. Ez egyedülálló. Európa egyik legnagyobb önálló, és főegységgyártással nem rendelkező karosszálójaként ez igen előremutató és a hosszútávú fennmaradást is biztosító út.