A vasúti után itt a nagy Volánritkítás!

2012. március 30. - kristoof

A helyi közlekedést végző Volánok ritkításai után, távolságiban is ritkításra kényszerülnek a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV Zrt.) közlekedési cégei. Azonban a MÁV mellékvonalaival, és a helyi közlekedéssel ellentétben a távolsági járatok masszívan nyereségesek.

A kormány korábbi ígéretének megfelelően megszűntetik a távolsági közlekedés párhuzamosságait. Április 15.-től alig marad buszjárat a megyeszékhelyekről a fővárosba.
A Közlekedési Holding terve egyelőre az asztalfiókba került, aminek épp az lett volna az egyik feladata, hogy a hatékonyabb távolsági közlekedés érdekében összehangolja a vasúti és az autóbuszos forgalmat. A MÁV járatain történő fűnyíróelvszerű ritkítás után a Volánok fővárosba közlekedő járatain is ritkítás lesz április 15.-től. A gond csak az, hogy a MÁV mellékvonalain közlekedő járatokkal ellentétben a megszűntetésre kijelölt Volánjáratok nyereségesek. Ugyanis sok busz utasokkal kitömve közlekedett Budapestre. Sokszor másod- és harmadrészt is ki kellett állítania az adott Volánnak a hatalmas utas mennyiség elszállítására.
 
Azt az elvet nem vitatjuk, hogy távolabbra, illetve a fővárosba irányuló forgalmat jobb, ha vasúton szállítják, de az utasok nagyrészének ez bizony színvonalcsökkenést okoz. Ugyanis a Volánok távolsági forgalomra korszerű és főként modern buszokkal közlekedtek. A MÁV-nál viszont negyven éves, a köznyelvben csak „hugyos Bhv”-nak emlegetett kocsik is akadnak szép számmal. Ezt a tényt az sem enyhíti, hogy az épp megfelelő szolgáltatást nyújtó IC vonatokra próbálják ezzel a lépéssel „terelni” az utasokat, persze felárért cserébe.
 
Néhány Volán máris meghirdette honlapján a menetrendváltozást. (Úgy tudjuk, hogy hamarosan, minden Budapestre közlekedő társaság elhelyezi weblapján a módosítást.) Az eddig megjelent menetrendek szerint az egyik legnagyobb vesztesei a Szegedről és Miskolcról érkező utasai lesznek az a változásnak. A Tisza Volán Expressz járatai teljesen megszűnnek a főváros felé. A Borsod Volán, pedig megszünteti az összes budapesti járatát. De a ritkítás áldozatai lettek a nyíregyházi, soproni és győri utasok is, de meg kell szokniuk a „pesti busz” hiányát a tatabányai utasoknak is.
 
(Ma este levélben megkérdeztük az MNV Zrt.-t a járatritkításokkal kapcsolatban és néhány Volán vállalatot is, természetesen a késői időpont miatt választ még nem kaptunk. Amint megérkezik a válasz azt megosztjuk olvasóinkkal!)

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr564351209

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vajacs 2012.03.31. 12:35:00

Bocs, a kötekedésért, de a Borsod csak a Miskolcról Budapestre induló járatait szünteti meg. A többi üzemegység járatai egyenlőre még maradnak.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2012.04.03. 08:57:03

Én ugyan nem teljesen értek egyet a racionalizálásnak nevezett intézkedésekkel, de:

A Győrből, Miskolcról, Tatabányáról, Nyíregyházáról, Szegedről stb. Budapestre irányuló buszjáratok utasait a vonat minden további nélkül át tudja venni.

Azt elhiszem, hogy a bevételkiesés a Volánokat fájdalmasan érinti, ugyanakkor ez a bevétel a MÁV-nál nagyrészt meg fog jelenni, miközben a Volánoknál a kiadás (buszok leállításával, buszbeszerzés kiváltásával) csökken.
Tehát a megtakarítás valós.

Természetesen néhány utast ez hátrányosan fog érinteni, valamekkora utasvesztés is nyilván lesz.

Összességében azonban úgy gondolom, a mai helyzetben ezt föl kell vállalni, ez még a spórolás egy viszonylag fájdalommentes formája lesz.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2012.04.03. 09:08:18

Ja, még annyit, hogy a "hugyosbéhávé" emlegetése a cikkben puszta hangulatkeltés, hiszen az utasok nem ezekre lesznek ráterelve, hanem a távolsági vonatokra (amelyek nagyrészt elnyelik őket kapacitásbővítés szüksége nélkül -- természetesen ezzel nem azt mondom, hogy nem lesz pótjegyhiány a 100-as vonalon a pénteki, vasárnapi csúcsban).

A "hugyosbéhávé" volános párja, a kockafaros (255) viszont joggal lehet emlegetve, mert ezzel az intézkedéssel végülis azok nyugdíjazására kerülhet sor új járművek beszerzése nélkül.
süti beállítások módosítása