A Mercedes nyerte az első hazai hibrid tendert

2013. április 19. - kristoof

cikkbe.jpgNem igazán meglepő a friss hír, miszerint a Mercedes-Benz közép-európai fellegvárában, Kecskeméten az Evobus Hungária lett a befutó. A nemrég kiírt 25 alacsonypadlós csuklós hibridbuszos közbeszerzésre csak a Mercedes jelentkezett a Citaro G Bluetech Hybrid típusú kocsival. A város ezzel a lépéssel az ország legélhetőbb belvárosát szeretné kialakítani. Az első kocsi már decemberben hazánkba érkezhet.

Ezzel a jó hosszú „Kecskemét város közösségi közlekedés fejlesztése, átalakítása, zéró emissziós zóna megteremtése, soros hibridhajtású alacsonypadlós autóbuszok beszerzésével” nevet viselő projekt legfontosabb szakaszához ért. Az állami és Európai Uniós támogatással megvalósuló beszerzés összesen hatmilliárd forintba kerül. Aminek egyik eleme a 25 darab soros hibrid rendszerű, alacsonypadlós, csuklós forgalomba állítása, amiknek összértéke 4,2 milliárd forint. A nyertes típust egyébként, körülbelül egy éve próbálhatta ki a kunsági megyeszékhely utazóközönsége.

Hybridbus_im_Test_bei_der_MVG.jpgA kecskeméti hibrid kocsik még a C1-es változatból valóak lesznek (fotó: Evobus)

A projekthez persze további elemek is csatlakoznak. Ilyen a nulla emissziós belvárosi zóna kijelölése, (ez a nagykörúton belüli területet jelenti), a város parkolási és közlekedési rendszerének újragondolása, az autóbusz menetrendek felülvizsgálata. De látványosabb, az utazóközönség számára is kézzelfogható fejlesztések is megtörténnek hamarosan, mint például a hibridbuszok tárolására alkalmas új telephely és új megállók építése. De kiépítenek egy intelligens utastájékoztató rendszert is, ami 77 darab új kijelzőt jelent a belvárosban, ezek mobilinternettel csatlakoznak a forgalomirányító központhoz.

Érdekesség, hogy az új buszok a belvárosi nulla emissziós zónán belül csak és kizárólag elektromos üzemmódban haladhatnak majd. Ezzel együtt a projekt példaértékű, abban az országban, ahol gyakorlatilag semmilyen kultúrája sincs a nagyvárosi környezetvédelemnek. Így nagyon reméljük, hogy Kecskemét példáját hamarosan újabb városok is követik, például Budapest.

Az első kocsi ez év decemberében Kecskemétre érkezhet. A teljes flotta pedig a jövő év tavaszán állhat forgalomba.

(Címlapfotó: kecskemet.blog.hu)

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr225234818

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pierr Kardán 2013.04.19. 13:20:05

25 busz 4,2 miliárd Ft-ért, vagyis egy busz 168 millió Ft-ba kerül. Ehhez jön 5-6 évente buszonként egy 10 - 20 millió Ft-ba kerülő akkupakk csere is...

SemBoga 2013.04.19. 13:23:49

@Pierr Kardán: az eu ebből mennyit fedez?

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.04.19. 13:42:01

behalok ettol...

miert nem Piripócsalsópöcörőre vagy Bivalybasznádra viszik?
Budapesten a 7es busz vonalat kellene kivaltani, nem mondom hogy hibriddel, hanem inkabb gazos uzemu busszal
de persze hogy a falvak is palyazhatnak, hat behalok...

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.04.19. 13:44:23

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: mert az ország csak ebből a büdös Pestből áll, igazad van. Kecskemét meg valami kis falu, ugye? Inkább tanultál volna földrajzot, szerencsétlen hülyegyerek.

EzVan:) 2013.04.19. 13:56:20

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: talán esetleg mert Bp-n basznak azzal foglalkozni, hogyan lehet eu-s pénzt felhasználni ilyesmire. Vagy egy másik ok, hogy a környék már elég fejlett, így oda nem jár eu lóvé.
Az, hogy ott milyen buszok járnak, az a cégvezetés és a tulajdonos város szégyene, na meg áttételesen a lakóké, akik ezt sosem verik le a választott képviselőkön, na meg nagyban utaznak jegy nélkül.

McZozo 2013.04.19. 13:59:06

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:

Azert mert gondolom kecskemeten fidesz kozeli vallalat mukodteti gondolom a buszokat mig a BKV meg nem annyira fidesz kozeli, es Kecskemeten gondolom konnyebb lenyulni a tender mondjuk 20 % at mint a BKV tol. Szerintem KLB ennyi az indok hogy miert kecskemet rendelhetett hibrid buszokat. Pesten nem fognak penzt tenni a BKV be mert mar tudatosan ki akarjak csinalni a BKV t, hogy kiadhassak a budapesti tomegkozlekedest majd maganvallakozoknak uzemeltetesre, amik majd fidesz kozeliek lesznek vegre. Majd nezd meg ha ez eljon azok kapnak majd penzt hibridre gazra mindenre.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.04.19. 14:16:59

@enpera: te budos paraszt nezd mar meg te barom hogy MENNYIVEL tobb keruletet erint a 7es buszcsalad mint kecskemet... soroljam a keruleteket? XI, V, VI, VII, XIV, XV, amibol ket kerulet NAGYOBB mint kecskemet
es gondolom Kecskemeten nem 7 emeletes belvarosi hazakban nyomorognak, hanem boven van ott LEVEGO, ami itt Budapesten nincsen annyi

EzVan:) 2013.04.19. 14:21:03

@McZozo: na meg ez az opció is, bár azt hiszem a bkv inkább általános konszenzusos kifizetőhely.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.04.19. 14:22:47

@EzVan:): most volt hir hogy egesz orszagban megpalyaztatnak 1.6 Mrd -t gazuzemu autobuszokra, es abban a Volanbusz is nagy boszen odaallt, hogy a magyar allami penzbol o is kapjon
www.origo.hu/gazdasag/20130304-16-milliard-forintos-palyazat-gazuzemu-buszbeszerzesekhez-az-nfmtol.html

ez meg azert van mert Orban es slepsze videki szarmazasu, es szarnak mindenre ami Budapest

Kuruttya 2013.04.19. 14:33:44

Apjuk faszát visznek új buszokat vidékre, amikor Budapesten lassan szétesnek a 80-as években gyártott ikaruszok, miközben Budapest viszi a vállán az ország gazdaságát. Felbasz az ilyen, komolyan mondom.

EzVan:) 2013.04.19. 14:45:45

@Kuruttya: azér' most már lassan 23 éve vannak önkormányzatok, nem tudom elhinni, hogy még a buszokat is orbán osztaná le.

oda kell menni a körzeti képviselőhöz, aztán megkérdezni fogadóórán, hogy mit tett, hogy legyen busz, új. levelet is lehet írni.
aztán ha elküld a fenébe, vagy félremagyaráz, akkor nem köll rászavazni, meg a sleppjére. kezdetnek ennyit tudsz tenni. ez nem sok, de ha még 100 ember ugyanezt tenné, akkor már kezdene valami történni. amúgy a fotelből pufogva nem lesz új busz.

kristoof 2013.04.19. 14:45:51

Tegyünk tisztába pár dolgot. Budapest épp ezekben a napokban állít forgalmba 159 Mercedes Citarót. Ezek a legjobb ma elérhető autóbuszok.

Kecskemét EU-s forrásból (Közop) veszi ezeket a buszokat és viszi végig a nullemissziós belváros projektet. Az állam 1,7 milliárddal járul a projekthez.

Az más kérdés, hogy a BKK-nak az ilyen "kisstilű" projektek nem igazán számítanak. Ők csak a nagy dolgokban látnak potenciált. (M2 Ghév pölö.) Tehát hiába hazudik mindenfélét a BKK ők is pályázhattak volna. Miért nem tették azt tőlük kellene megkérdezni!

Maga a projekt pedig, ahogy írtam is vala példaértékű és örülni kellene neki nagyon nem pedig fanyalogni és fikázni meg irigykedni! Tessék elmenni a helyi politikus bácsihoz és leordítani a fejét, hogy mi is ilyet akarunk!

akos696 · www.focusauto.hu 2013.04.19. 14:51:29

Na mit hőbörög a sok pesti paraszt! Lassan el kellene felejteni azt a büdös Pestet és fejleszteni az ország egyéb régióit, hogy ne csak azon a koszos, büdös, zsúfolt tárgyadombon lehessen megélni! Szerencsére nekem nem kell ott laknom, hogy megéljek! Nekem nagyon sokat kéne fizetni, hogy ott ébredjek minden reggel. Minden egyes óra kínszenvedés abban a városban! Szóval örömmel olvasok minden egyes pozitív hírt, akkor is, ha a z bivalybasznádról jön, hogy új buszuk van, vagy átadtak valami új gyárat/épuletet, mindegy. Hajrá vidék!

EzVan:) 2013.04.19. 14:52:09

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: szvsz mindenkit leszarnak magukon kívül, de ez az én meglátásom.

az viszont szégyen, hogy gyakorlatilag 20 éve úgy üzemeltetik a bkv-t, hogy a teljes vagyonát felélte. az eszközöket nullára amortizálták, az értékesíthető forgalomképes ingatlanok meg nem fedezik a vállalat tartozásait. az árakat a fővárosi közgyűlés szabta meg, a szolgáltatást is ők határozták meg, a vezetőket is ők nevezték ki. normálisabb helyen mind börtönben ülne csődbűntettért.

EzVan:) 2013.04.19. 14:55:41

@kristoof: irigykedik a halál, de nem lepődnék meg, ha kecskeméten is kiderülne, hogy a mercis németek szóltak a városvezetésnek, hogy valami legyen, mert a belvárosban meg lehet fulladni a buszoktól.

Brian 2013.04.19. 14:59:15

Szerintetek kinek kell egy akkora cég mint a BKV ahol ha sztrájkolni kezdenek megbéníthatnak egy 2M-s várost? Úgy szét lesz szabdalva mint a szél. Aztán ha valamelyik cégnél esetleg sztrájkolnának majd a többiek dolgoznak helyettük. Teszik ezt majd mindenhol lényegesen kevesebb pénzért mint amennyit most a BKV dolgozók kapnak. Welcome to the jungle.
A Mercedes meg hülye lenne Nem Kecskeméten végrehajtani a projektet hiszen milyen jól mutat majd a társadalmi felelősségvállalás soron.

lost hope 2013.04.19. 15:02:38

Én ennek örülök, bár sosem jártam Kecskeméten.

Várom a további híreket a villanyautók számára ingyenes parkolóhelyekről, töltöállomásokról, esetleg villanyos bérautó flottáról.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.04.19. 15:21:14

@akos696: amilyen agyatlan vagy a Haydn zenes kaposvari szokokutaknak is orultel nem?

fritoz222 2013.04.19. 15:43:37

@kristoof:Az a 159 busz olyan mintha pisálással akarnál erdőtüzet oltani. Szépek, jók, én is örülök nekik, de még legalább 600-700 kéne, AZONNAL.(említésképp: Bukarest 2009-ben 1000 db Mercedes Citarot állított forgalomba).

McZozo 2013.04.19. 15:50:10

@EzVan:):

pont ez az hogy nem egyedi ezert irtam hogy nem teljesen fideszkozeli :)

torontáli 2013.04.19. 15:50:37

Na most komolyan mondom, van itt egy-két olyan irígy és ellenszenves nagyarc, hogy csak az ő kedvükért a jövőben nem fogok többé egy fillért sem költeni Nagyfaluban, ép eleget tettem már azért hogy az ország szégyene "a vállán hordja" a vidéket. Sajnos sok belterjes pestitől már hallottam ugyan ezt a véleményt, ami fennebb olvasható. Hajrá vidék - ti meg rohadjatok meg ott ahol vagytok! Tisztelet a kivételnek.

SzLacika 2013.04.19. 15:59:34

Már ne haragudjatok de szerintem elég óvodás dolog azon veszekedni, hogy Budapest így vidék meg úgy. Ez egy olyan hír amelynek mindenkinek egyformán örülni kellene, hiszen ha jól sejtem egy teljesen új dologról van szó (mind a hibrid buszok, mind a zéró emissziós zóna kapcsán) amely remélhetőleg más nagyobb településeken (Budapesten is) bevezetésre kerül majd. Mellesleg tekintve, hogy még az ország vezetése is részben a kecskeméti gyártól vár gazdasági fellendülést, de legalábbis az ország bevételeihez elég nagy mértékben hozzájárul, talán jogosak is a fejlesztések. Sőt, könnyen lehet, hogy ez még csak a kezdet.

A képviselők szerepvállalásának firtatása szvsz teljesen jogos. Itt volna az ideje, hogy ne birka módon azért válasszunk meg valakit önkormányzati szinten, mert ilyen meg olyan színekben indul (aztán csak bejár az irodába melegedni) hanem mert határozott célokat tűz ki és azokért ki is áll ill. képes is megvalósítani!

kapitális 2013.04.19. 16:00:31

Hogy hőbörög a sok agyatlan pesti, hogy végre valaki más is kapott pénzt, nem csak ők...
Igen, tényleg, igazatok van, minek elbaszni a pénzt vidékre, mikor a "jókis pöstre" is lehetne költeni. Megkérdezhetem, hányszor jártál városhatáron kívül?

wody21 2013.04.19. 16:02:24

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:
jaj, de "okosak" egyesek. A hatalmas okosságuk mellett persze az ilyen alakok felsőbbrendűnek érzik magukat a vidékieknél, "kikérik maguknak", hogy ők Budapestiek - és természetesen fel vannak háborodva, ha az arrogáns viselkedésük miatt ferde szemmel néznek rájuk...

kapitális 2013.04.19. 16:08:09

@kapitális:
Amit még kihagytam: Tudnám, hogy miért ilyen arrogáns nagyképű paraszt minden második pesti. Meglátjátok, hogy valaki kapott új buszokat, és (fogadni mernék) alig olvastátok el, hogy nem a nagyfalu volt, jöttök a kommentekhez anyázni hogy miért nem ti kaptátok. Egyébként használtam én a BKV-t és SZKT-t(Szeged) is, és ég és föld a kettő. Kezdem azzal, hogy az SZKT buszai nincsenek szétbarmolva, összefirkálva, ülések felszaggatva, stb. Minek nektek új gép, ha azt is tönkrevágjátok pár éven belül?

Moszkvicsslusszkulllcs 2013.04.19. 16:12:40

Hol lesz az új telephely? Mert a mostani forgalmi szempontól elég jó helyen van.

lajafix1 2013.04.19. 16:17:53

ahogy neyem a pest vs videk temat a minden orszagnak olyan a vezetese, amilyet megerdemel jut eszembe...

hogy lehet valaki annyira hulye hogy azt hiszi hogy a 7es busz elott sehova nem szabadna buszt venni?

a masik hogy lehet annyira hulye, hogy errol rogton bpvsvidek, Orban jut eszebe?

SZ. J. Imant · http://szjimant.blog.com 2013.04.19. 17:16:27

Fantasztikus magyar szokás szerint a hírre, hogy VALAMI FEJLŐDIK ÉS JOBB LESZ, azonnal a köpködés kezdődött el!

Hajrá Magyarország! Ennyi erővel gyújtsunk fel és romboljunk le mindent, hogy mindenkinek szar legyen!

Idióták!

Én is Budapesten élek, mégis nagyon örülök a kecskeméti fejleményeknek!

hdnctrl 2013.04.19. 17:37:12

legalja.hu ez a Butapest vs "vidék" flame (jelezném, hogy vidék="nem város", azaz Kecskemét az nem vidék, és az a szófordulat, hogy "vidéki város", teljes tévedés).

MFA 2013.04.19. 17:47:39

@kapitális: Én is utazom Bp-en is, meg "vidéken" is. A nem pesti buszokon kevesebbnek látom én is a vandalizmust, az utcákon a koszt, és engem legakábbis eddig csak a fővárosban loptak meg!
(Tudom, vidéken is van mindenféle ember, de én ezt látom.)
És ha már valamihez közeli: Tarlós sem igazán baloldali, ha jól tudom.

MFA 2013.04.19. 17:48:49

@MFA: legakábbis=legalábbis

dirtyfreebird (törölt) 2013.04.19. 20:10:27

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:
Hulyegyerek, a varos palyazott a buszokra es nem a magyar allam vagy a budapesti onkormanyzat.
Ez azt jelenti, hogy a buszokat nem oda vittek. Ok nyertek egy palyazaton.
Egyebkent neked, bunko pestinek ott lesz a 4-es metro.

dirtyfreebird (törölt) 2013.04.19. 20:16:30

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:

"ez meg azert van mert Orban es slepsze videki szarmazasu, es szarnak mindenre ami Budapest "

Az ilyenre mondjak hogy elmebeteg.
Neked az UFO magazin valo.
Te nem veletlenul nyugdijas katona vagy?
Mert az ertelmi szinvonalad vetekszik veluk.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.04.19. 21:53:41

@dirtyfreebird: milyen negyes metro te videki parasztsüvölvény?
azt se tudod meddig megy el pesten, azt se tudod milyen a 7es buszcsalad

egyertelmuen rossz hogy erre mehet el ALLAMI penz...
amugy en is bemegyek majd az onkurihoz es lezarjuk az M3 bevezetojet csak a sok videki akkor ne nyivakoljon, hogy de milyen rossz...

tudod en kerek elnezest hogy elvarom az ilyen barmoktol mint te hogy gondolkozzal... csak amikor a sok videki racuppan pestre es a buszok ALLNAK a dugoban akkor talan-talan jobban orulnenk ha elobb ezeket a buszokat cserelnek le...
meselj mar baromkam van egyaltalan a te tanyadon dugo?

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.04.19. 22:01:53

@wody21: nem tudom hogy milyen a kecskemeti city(mondjuk nem is erdekel:))) ), meg hogy milyenek a legkori viszonyok ott, viszont Budapesten van 2-3 honapnyi szmogos honap
ha ez van Kecskemeten is akkor elnezest kerek...

dirtyfreebird (törölt) 2013.04.19. 22:21:20

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:

Szerinted mit építenek Kelenföldtől a Keleti pályaudvarig ha nem a négyes metrót?
Az kiváltja a hetes buszokat.

Láttam dugót képzeld el. Az van a boros palackokban is.

Te hol lattal dugót?
Arra gondolsz ami Pesten van?
Na akkor szolok hogy az nem dugó.
Ahhoz hogy dugót lathas nem egy akkora pocs varosba kellene laknod ami Nyugati országokban egy peremkerületnek felel meg.

kristoof 2013.04.19. 23:21:52

Ne haragudjatok, de nekem rosszul esik egy szakmainak szánt blogon a vidéki vs. Budapest téma is és az is, hogy ennyire belekeveredik ebbe a politika.

Pedig a témában bizony vannak érdekes kérdések, amire bevallom sokkal inkább számítottam. Például, hogy a városban van Kunság Volán is, aki a helyi közlekedésért felelős. Mostantól lesz a város tulajdonában is 25 busz, vajon ugyanazon tarifa lesz-e a két szolgáltató között és elfogadják-e egymás bérleteit. Hiába mondják azt most, hogy igen láttunk már hasonló helyzeteben vélemény változást! :-(

bop308 2013.04.20. 08:16:20

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:
Nem értem miért kell lenézni a vidékit. Jó a paraszt pestinek a 280-as a 7-esre, inkább azt basszák szét a csövesek mint ezeket. Lehet jobban meg lesznek becsülve nálunk, mint ott lesznek a majdan forgalomba álló Citaro 2-esek Pesten. Ja, hogy nektek nem elég az a 160 Citaro ami tavasszal ott áll forgalomba. Sorry, ekkora igényeket nem lehet kielégíteni, mint a Pestieknek van...

bop308 2013.04.20. 08:21:32

@EzVan:):
És ha szóltak akkor mivan? Igazuk van maximálisan, legalább valaki végre felnyitotta a szemüket. Lehet hogy ez a magyarországi Merci is egy utolsó korrupt suttyó cég az alkalmazottakkal, de legalább nem hagyják, hogy Ikarusok füstöljék tele a várost. Biztos nekik is volt valamilyen behatásuk, nem is baj ez, de ha ezek nem jönnek ide 4 éve, akkor még 2020-ban is 280-as Ikarusokon utaznánk a városban...

bop308 2013.04.20. 08:26:29

@fritoz222: Azt tegyük hozzá, hogy 4 éve alatt. A jelenlegi szintet ha tartaná a BKK, akkor nem 4 év alatt és nem is teljesen új buszokra de 5-6 éven belül ki lehetne vágni az Ikarusok nagy részét. A VT Tansman jó nekünk hogy itt van, mert az Arriva csoporthoz tartozik ugye, azok meg tolják őket hátulról lovéval, nyilván gondolhatjátok nem zsebből veszik azt a 160 Citarot és nem véletlenül olyan magas a km díj. De még mindig jobb mint az Oldtimer 280-asok.
Amúgy meg tudjátok hogy van a mondás, "Ki a kicsit nem becsüli..."

bop308 2013.04.20. 08:29:30

@Moszkvicsslusszkulllcs:
Az lehet, hogy forgalmi szempontból jó helyen van, de műszaki szempontból még mindig a 200-as Ikarusokat tudják csak normálisan javítani, meg talán a 400-asokat/EAG-okat...

kapitális 2013.04.20. 16:25:13

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: A te értelmi szinteddel csodálkozok hogy megtanultad kezelni a billentyűzetet.
Igazából én szívesen vitázok ÉRTELMES emberekkel, akik FELFOGJÁK azt, miről vitázunk, emellett van egy kis ESZÜK is a dologhoz. Te sajnos ezen képességek egyikével sem rendelkezel.
Egyébként te vagy
a, troll vagy
b, tényleg egy ekkora seggfej vagy.
Sajnos egyenlőre nem tudom eldönteni.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.04.21. 23:51:40

@dirtyfreebird: na te retardalt debil...
"A Thököly úti villamosközlekedés – a pályaállapotokra, valamint az alacsony utasforgalomra való
hivatkozással – 1997 óta „szünetel”; a 67-es viszonylatot a 67V jelzésű villamospótló autóbusz, a
44-est a hetes buszcsalád pótolja."

nem 7es buszt irtam te paraszt tetu hanem 7es BUSZCSALADOT !!!
kvazi a 90e -s Ujpalotat es a 123e -s Zuglot kihagytuk mi?

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.04.21. 23:55:10

@kapitális: hat annyira idota nem vagyok mint te, es ezzel le is zartam a masiknak a flémeleset
amire te valaszoltal abban volt HAROM TENY, ahhoz nem voltal kepes hzozaszolni

dirtyfreebird (törölt) 2013.04.22. 00:26:46

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:
Barom vagy ocsi. Ezt itt akarki megmondhatja neked. Te nem tudsz tisztan gondolkodni. Ennyi. Menj orvoshoz.

kapitális 2013.04.22. 09:02:27

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Három tény te retardált? Alapjaiban nem vagy tisztában a dolgokkal, ezért gondoltam felesleges kiszakítani az álomvilágodból.

premium salmon 2013.04.22. 09:06:46

Én csal annyit szeretnék megtudni, hogy mekkora a gondolom 18 m hosszú csuklósok befogadóképessége: ülőhelyek+állóhelyek 4 fő/m2 alapon? Előre is köszönöm a két adatot :-)

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.04.22. 10:05:21

@dirtyfreebird: meg egyszer elmondom...
en hetes buszcsaladot irtam erre te meg videki tirpak modon jossz a 7es busszal
ne ugass bele olyanba amirol fogalmad sincsen OK?

Moszkvicsslusszkulllcs 2013.04.22. 20:39:56

@bop308:

"még mindig a 200-as Ikarusokat tudják csak normálisan javítani, meg talán a 400-asokat/EAG-okat"

Plö a BKV is csak az Ikarusokat tudja javítani. Megkockáztatom, ez a normális, hogy egy mai korszerű busz elektronikáját és a motorját csak a márkaszerviz tudja javítani.
Majd kaptok a puszta szélére, megközelíthetetlen helyre egy új telephelyet (ahol ugyanúgy csak az Ikarusokat fogják javítani.)
Esetleg az irodaház marad a jelenlegi helyén, akkor lehet majd bumlizni a két telephely között...

Moszkvicsslusszkulllcs 2013.05.12. 09:07:29

Beszéltem egy Kunság Volános sofőrrel.
Ő úgy tudja, azért kell a telephelyet elköltöztetni, mert a szomszédságban lényegében egy cigánysor található, és a Mercedes-es németek megparancsolták, hogy költözzenek el.

LiberAll 2013.05.29. 08:33:05

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Azért ember mert itt nem Tarlós a polgármester :P Amúgy az a tippem, hogy a merci szépen szponzorálja az üzletet. Az meg hogy Pesten szar buszok vannak az egy másik történet.