Széles Gábor megint nem magyar buszokat vesz!

2014. november 11. - kristoof

cimlap_7.jpg

A milliárdos nagyvállalkozó érdekeltségi körébe tartozó VT-Arriva, összesen 214 autóbuszt állít forgalomba Dél-Pest térségében. Szélesnek azonban van saját buszgyára, de most, immár harmadszor, is német gyártóktól vásárol.

A BKK vállalkozójaként, a Széles Gábor kisebbségi tulajdonában lévő, VT-Arriva 2013-ban 159 autóbuszt állított forgalomba Budapesten. A Nagyvállalkozó nemrég Facebook oldalán, azért támadta Vitézy Dávidot és a BKK-t, mert szerinte a közlekedési központ igazgatója gyakorlatilag ráerőltette, hogy a 159 új busz Mercedes Citaro legyen. Sajnos a poszt időközben eltűnt a személyes oldaláról, de a fenti hivatkozás mégis megőrizte.

cikkbe2_7.jpg

A korábbi beszerzésnél is Mercedeseket vásárolt Széles Gábor (fotó: Zahnrad)

A legutóbbi közbeszerzésen újra a VT-Arriva győzedelmeskedett és Széles megint nem a hazai iparra, de főleg nem a saját buszgyárára támaszkodik, hanem a németére. Ugyanis a BKK alvállalkozója 82 MAN Lion’s City A21 típusú szóló, ilyen buszokat állított nemrég forgalomba a Volánbusz, a fővárosi agglomerációs vonalakon, és 132 Mercedes Conecto G típusú csuklósbuszt vásárol. Az MAN-eket egyébként Lengyelországban a Mercedeseket pedig Törökországban szerelik össze.

cikkbe3_5.jpg

Az Ikarus is Széles tulajdonában van, a hazai cég jelenleg épp Budapestnek gyárt buszokat (fotó: Zahnrad)

Persze Széles Gábortól már megszoktuk, hogy épp az ellenkezőjét teszi annak, mint amit mond, de mégis érdekes, hogy miközben a tulajdonában lévő Ikarus épp a BKV-nak gyárt buszokat, ő gyakorlatilag a németektől vásárol saját cégének járműveket. A BKK korszakát megelőzően is tett már hasonlót hazánk egyik legmódosabb vállalkozója. Ugyanis a BKV első, 1998-as, alvállalkozói tenderére, amikor az Ikarus naponta több tucat buszt gyártott, ő szintén az MAN-től vásárolta a VT-Transman buszait. Ezek, a mostanra már 16 éves MAN-SL-ek egyébként a friss beszerzésnek köszönhetően selejtezésre kerülnek. Jó kérdés, hogy Széles akkor vajon miért kampányol a hivatalos Facebook oldalán az Ikarusnak, amikor esze ágában sincs azokból vásárolni?

cikkbe4_4.jpg

Az Arriva Hollandiában helyi gyártású buszokat vesz.

Ezt a beszerzést biztosan nem lehet azzal magyarázni, hogy a többségi tulajdonos Arriva „kényszerítette” Szélest arra, hogy külföldről vásároljon buszokat. Ugyanis számos példa van arra, hogy az angol cég általában épp olyan kocsikat vásárol, amiket abban az országban gyártanak, ahol az Arriva megvetette a lábát. Csehországban általában a SOR típusait választják, Hollandiában és Belgiumban pedig a VDL-től és a Van Hool-tól vásárolnak, Angliában pedig teljesen elképzelhetetlen, hogy ne brit gyártású kocsit szerezzenek be.

Persze nem szeretnénk igazságtalanok lenni, hiszen az új buszok kíváló minőségűek és az sem egy elhanyagolható tény, hogy a 214 új busszal már több mint 500 új autóbusz áll forgalomba három év alatt! Az elmúlt évekre nem volt jellemző az ilyen "nagy arányú" beszerzés. Az utasok, legkorábban, 2015 májusában találkozhatnak az új kocsikkal, főként Pesterzsébet, Csepel, Rákosmente és Nagytétény környékén.

Ha érdekel az autóbuszok múltja, jelene és jövője, ha friss képet szeretnél kapni e közlekedési eszközökről, akkor csatlakozz hozzánk a Facebookon is!

(Címlapfotó: BKK)

A bejegyzés trackback címe:

http://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr606888095

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Pepejoe 2014.11.11. 22:28:45

Az elmúlt több évtizedes gyakorlatot figyelembe véve a "hazaárulás és államellenes tevékenység" szavak jutnak eszembe.

Mamagaio 2014.11.11. 23:25:50

Mielőtt ezen a blogon is eluralkodik a demagóg bullshit, egy kicsit több infot ha kérhetnénk az ügyben.
Tudjuk, hogy miért nem az Ikarus kapta ezt a projektet? Hogy alkalmas volt-e tender feltételeire? Azt írod, az Ikarus jelenleg is gyárt a BKV-nak. Nem lehet hogy kapacitás hiány miatt nem tudja teljesíteni a 2015-ös átadást? Nem kéne megismerni ezeket a tényezőket mielőtt felgyújtjuk a Parlamentet?
Félreértés ne essék az általam olvasott interjúkból nekem sem szimpatikus Széles Gábor személye, de a cégtulajdonlás nem abból áll, hogy most kinek adjunk megbízást, hanem kőkeményen csak a haszonról. Ez mindenhol így van.
Egy gyártó akkor szokta a helyi partnert választani a beszerzéskor, ha abból neki több haszna van - pl állami támogatás a hazai termelésű vállalatok választásáért, stb. Amerikában is van buszgyártás, mégis tele vannak Van Hool meg Nabi buszokkal, illetve a Brit példa sem ideillő, mivel az annyira lokálspecifikus piac (baloldali közlekedés), hogy másoknak nem éri meg fejleszteni rá.
Szeretem ezt a blogot, remélem nem merül el a híg fos tengerében csak hogy az objektivitást mostanában erősen mellőző indexen kikerüljön a címoldalra. Peace.

sztenke 2014.11.12. 00:21:42

Szánalmas lett ez a blog, de tényleg... Vagy valamelyikőtöket kirúgták a BKK-tól, vagy csak szimplán hülyék vagytok. Inkább vegyetek egy sört, üljetek le a kanapéra, és gondoljatok szép dolgokra. Jobb lesz, meglátjátok!

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.11.12. 01:48:53

Tudtommal Széles már rég nincs benne az Ikaruszban.

Tökösmákos 2014.11.12. 04:18:44

Széles is csak a cionista háttérhatalom hitmanje akinek a feladata Magyarország tönkretétele. Ha nem az lenne nem ő lenne a "milliárdos". Egy olyan országban ahol 26 éve még a maximum magánvagyon egy ház, nyaraló és kocsi volt. Szánalmas hogy a sok birka még mindig HISZ.

Szűcslaci 2014.11.12. 07:02:48

Beszarás, hogy vannak olyan mindenttudók, akik beleszólnának egy magánvállalkozó üzleti döntéseibe - mert olyan okosak. Nyilván azért vettek MAN buszokat, mert az volt a jobb bolt. De ha nem, akkor sincs közötök hozzá - ez nem adópénz.

cenzuratroll bosszanto 2014.11.12. 08:21:08

@Szűcslaci:

Igazad vagyon, a probléma akkor adódik, amikor a birca, géza, batyu féle tudatlan ortyinista férgek elhitetik a békemenetes birkatársadalommal, hogy a fidesz és hű seggnyalója a részeges téeszelnök kinézetű tarlóspista milyen tutin vezeti a fővárost, hisz mindenhol új buszok flangálnak. Ja, hogy a BKV buszok meg jó ha a telepről kijutnak, az a birkamenetes bégető tudatáig már nem jut el.

cenzuratroll bosszanto 2014.11.12. 08:24:24

@Mamagaio:

"de a cégtulajdonlás nem abból áll, hogy most kinek adjunk megbízást, hanem kőkeményen csak a haszonról."

Igen, ilyen a kettős mérce, hiszen ha a kőkemény fideszes istenhelyettes vezeti kőkeményen az üzleti ügyeit akkor kőkemény vállalkozó, bezzeg a szemét multi, aki ugyanezt meri tenni.
(Ugyi senki nem égeti be magát a "kiviszi a lét" dumával, mert nagyon gyorsan a hazug pofájába vágom a MOL meg behozza a más országokban keresett lét c. valóságot)

venturaea 2014.11.12. 08:53:48

A MAN buszok egy rakás szarok! Nekünk van sajnos jó sok a flottában de 5-700.000-ként teljes felújítás! A Scaniák is kurvulnak amióta a VW lett a tulaj de a Volvók még mindig jók, most már mi is csak azt veszünk.

Csé 2014.11.12. 08:55:45

@Szűcslaci: A BKK-BKV nem adópénz? Nemár baszki akkor kik fizetik, a manók??

nyelv-ész 2014.11.12. 08:56:23

"Angliában pedig teljesen elképzelhetetlen, hogy ne brit gyártású kocsit szerezzenek be."

Aha.

i2.cdn.turner.com/cnn/dam/assets/120502013047-london-mayor-06-horizontal-gallery.jpg

cleanwater 2014.11.12. 09:42:57

A BKK nem veszi, hanem bérli a buszokat.Ez a nagy üzlet a széles fejűnek.

KissGecihuszár 2014.11.12. 10:11:42

Ismerve a honi buszgyártás jelenkori nem túl rózsás helyzetét, én egyáltalán nem csodálkozom azon, hogy ez a 215 db-os rendelés megint csak a Merdzsónál és a MAN-nál landolt. Ki kell mondani, nincs ma ebben az országban egy olyan gyártó, aki képes lenne egymaga legyártani ezt a szériát a rendelkezésre álló kb. 6 hónap alatt! Persze, tudjuk, hogy a Kravtex gyárudvarán "hegyekben állnak" az eladatlan Citadellek, a Magyar Autóbuszgyártó KFT is "belefullad" a buszcunamiba, nem is beszélve a csaba-Metalról, illetve a BKV is "hatalmas" kapacitásokkal arra vár, hogy a PKD-s kocsik garmadát vég szerelje, nem is beszélve a Rába-Volvó duóról, akik meg maguk a buszgyártás "etalonja". Azonban tegyük a szívünkre a kezünk, ha ma mégis az egyiküknél eldördülne a startpisztoly, ott állna a 215 kocsi a BKV egyik és másik üzemegységének aszfaltján, frsz-el ellátva, levizsgáztatva, mondjuk 2015. nyarára?? Hááát... Ja és most ne tessen arról íves bölcseleteket irkálni, hogy teccett volna a kiíró úgy kiírni a pályázatot, hogy annak teljesítésére több, mint 1 évet ad, mert ez tényleg jól hangzik, de mindenki tudja, hogy ez maga a sci-fi! Én is szívből örültem volna, ha ez az eresztés már a honi buszgyártás méltán népszerű szereplőit erősíti, de sajnos még nem tartunk ott, hogy úgy működjön ez az ország, ahogy más olyan országok -beleértve Visegrádi szomszédainkat is- már régóta működnek, azaz hogy 1-1 "legendás" művek mögött ott áll(nak) jéghideg profi bankok, akik -egyebek mellett- quasi "hozomra" megfinanszírozzák egy ilyen széria legyártásához szükséges forgóeszköz, ill gépigényt, egyéb felmerülő járulékos köcscségeket, mert azok biza vannak ám, egy hangyafasznyival nagyobb mértékben, mint mondjuk 20-25 busz legyártásához képest, melyet még meg lehet finanszírozni "farzsebből".

főkolompos · http://fokolompos.blog.hu/ 2014.11.12. 10:49:28

a mercit ki kell fizetni a kecskeméti gyárért cserébe. nem hiszem, hogy bonyolultabb ügyek lennének a háttérben...

Dacia Dubstep 2014.11.12. 11:05:32

@főkolompos: +1
és örüljünk hogy lesz szép merci busz
amit összetagelhetnek a graffitiművész urak

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2014.11.12. 11:16:29

Bakker 30 év alatt nem jött annyi busz mint most 4 év alatt. Ezzel kell foglalkozni.

Pierr Kardán 2014.11.12. 11:22:03

"Angliában pedig teljesen elképzelhetetlen, hogy ne brit gyártású kocsit szerezzenek be."

Menjetek már a hülyeségeitekkel :-((

www.team-bhp.com/forum/commercial-vehicles-india/112668-london-gets-all-new-hybrid-double-deckers.html

www.showbus.co.uk/gallery/lt/genra.htm

grigorij 2014.11.12. 11:35:24

@Szűcslaci:
Ja és aki adja a pénzt?
Mi, az emberek, az adófizetők?
Nem az az elvárás, hogy a leggazdaságosabb megoldást válassza a megrendelő?
De persze, most is a "vállalkozó" mutyija a fontos!

grigorij 2014.11.12. 11:49:45

Azért mennyire érdekes, hogy a többség fel sem fogja ezt az egész buszmutyit!
Itt nem egy magáncég gazdálkodásáról van szó, hanem egy ÁLLAMI vállalat biztonságos és gazdaságos üzemeltetéséről!
Amit a MI PÉNZÜNKBŐL tartanak el, a budapestiekéből, a debreceniekéből vagy akár a legkisebb falu adófizetőiből.
A BKK dolga az lenne, hogy ezeket a pénzeket a leghatékonyabban használja fel, de itt a cél
1) hogy a BKV folyamatosan veszteséges(!) legyen, így a közpnzből mehet a pazarlás!!! (mutyi)
2) a kiszervezésekkel a pénzszivattyút üzemeltetni (mutyi), el nem képzelhető egyetlen államban sem, hogy egy közpénzből üzemeltetett cégnél azért szervezzenek ki DRÁGÁBBAN magánvállalkozóknak meló, mert KÖNYVELÉSTECHNIKAILAG ez költség és így leírható stb.
Ma senki nem foglalkozik azzal, hogy a szélesnek átjátszott buli (mutyi) - eleve rá vannak kiírva a tenderek - az adófizetőknek 25%-al többe kerül, ugyanakkor a BKV dolgozói, erőforrásai is eltűnnek, megszűnik az érdekvédelem stb.
Ez is mutyi!
De ha már széles, akkor miért nem lehet ezeket a járműveket nálunk legyártani, szerelni?
Munkát adni a magyaroknak, megrendelést a magyar beszállítóknak?
Hiszen ez a MI PÉNZÜNK!
Miért az a buli (mutyi), hogy privát gonosz törökökkel meg török vendégmunkásokkal (mozdonyok...) készítteti el a szükséges járműveket, amit aztán 25%-s felárral ad "bérbe"?
Ez nem az ország érdeke!
Ez egyszerűen gazdasági bűncselekmény, amiért már az antalll pubitól kezdve az összes politikai csoportosulás felelős!

Deszkás 2014.11.12. 11:50:58

@flash.gordon: Tényleg azzal kellene foglalkozni?! És tényleg igaz, amit állítasz? Várj csak! Nem, nem igaz.

pcmci 2014.11.12. 12:00:45

az előző buszbeszerzés hitelre ment, a fedezetet pedig jórészt a megvásárolt járművek tették ki. a bank meg nem hülye, egy merdzsó jó fedezetnek, egy ikarusz meg nem (legalábbis nem olyan értékben, amit a bolt megkíván). valószínűleg most is ez áll a háttérben. persze ettől még protekcionista nagyjaink bekaphatják.

aki mást mond az hazudik (törölt) 2014.11.12. 12:03:01

Magyar buszt venni? A magyar gyar talan par evig menne, aztan csodbe megy. Akkor ki szervizel? Eleve ennyi buszt ma mat le se tudna gyartani Magyarorszag buszipara.
Kiszamithato gyartotol kell venni, persze a rendszerbe bele van epitve a mutyi, az adofizeto meg allja a cehhet.

OkoskaTo:rp 2014.11.12. 12:07:39

@Balt: A vállalkozó által nézett üzleti szempontok magukban foglalnak olyasmit is, hogy a BKK milyen árat fizet Széles cégének a szolgáltatásért, ha ezt vagy azt csinál.

@aki mást mond az hazudik: A magyar buszgyár viszont itthon fizet adót, az alkalmazottai itthon fizetnek adót és járulékot, és nem nekik kell fizetni segélyt. Ezt is figyelembe kellene venni az árak összehasonlításakor. Egyszerűen a magyar költségvetésnek jóval kevesebbe kerülne egy magyar termék megvásárlása. Nem amit annak matricáznak át (Volvo -> Rába), hanem aminek az érdemi munkavégzése itthon történik.

csak egy néző 2014.11.12. 12:08:01

Mit nem lehet ezen érteni? Hogy lehetne másképpen a 4. leggazdagabb magyar a 104 milliárdos vagyonával. Azt biza nem a legyek hordták össze.

Túrós (törölt) 2014.11.12. 12:28:39

Széltoló Gábor megint mit fundált ki? Mindegy mert fél év múlva már a fele sem lesz igaz ...

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2014.11.12. 12:30:46

@Deszkás: Miért ne lenne az? A járműpark a bkv-nál el van öregedve.

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2014.11.12. 12:31:33

TÉnyleg az Ikarus le tudja gyártani a buszokat? Már csak azért kérdem mert honlapot se találtam.

delejes 2014.11.12. 13:16:02

@Mamagaio: Semmi gond nem lenne a gazdasági racionalitással, csak Széles úr, a magyar vállalkozó szájából épp az ellenkezőjét lehet hallani, mint amit tesz valójában, a magyarkodás csak lózung, a pénzt szereti. Persze, nem úgy mint a multik, amúgy magyarosan szereti.
A magyar vállalkozások egyik problémája a piac. Ha megnyílik egy vállalkozónak valamilyen piac, akkor az a racionális, hogy a saját kapacitásait használja ki elsősorban.

♔batyu♔ 2014.11.12. 13:26:36

Megkérdezed Szélest és nyilván elmondja neked miért.

♔batyu♔ 2014.11.12. 13:29:32

@Mamagaio: Ez (mármint a blog felvetései) valahol hasonló ostobaság, mint az, hogy Orbán Putyin seggét nyalja, mert az oroszokkal csináltatja Paksot. Az ostobább ballibsi kajálja.

Nyilván kőkemény üzleti érdekek állnak e mögött, Széles legalább annyira nem ostoba mint Orbán.

NekemNemEzKell 2014.11.12. 13:33:03

@Mamagaio: Ó ugyan minek merülnénk el a részletekben, az ok-okozat összefüggésekben..Még kiderülne, hogy a célzatosan megírt "cikk" érvekkel nem alátámasztható.

NekemNemEzKell 2014.11.12. 13:58:29

@flash.gordon: Már csak egy része....A napi 1350 buszból már több mint 500 új busz!

Boka1 2014.11.12. 14:08:00

Inkább egy német fejlesztésűt vennék Én is, mint egy magyart. Széles tud valamit. Nem véletlenül találta fel az ingyen energiát. Legszebb magyar szó az ingyen...

Andika69 2014.11.12. 14:14:40

@flash.gordon: Ha 30 évet veszünk akkor amostani beszerzések sokszorosa jött a Fővárosba a BKV-hoz, és a Volánhoz, nagyrészt hazai gyártású busz formájában. Ha csak a Demszky korszakot nézzük akkor is sokkal több buszt vettek, a 405 például részben pályázati pénzből lett beszerezve, és kényszerből a mai napig üzemelnek.

raz sierpem raz mlotem czerwona holote · http://redisbad.pl 2014.11.12. 14:16:16

@cenzuratroll bosszanto: Szerencsére a Hagyó M és tsai. által hátrahagyott állapotokhoz képest ezerszer jobb a helyzet.

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2014.11.12. 14:19:54

@Andika69: Demszky alatt vett buszt a bkv? Ez nekem új. Akkor le vagyok maradva.

kristoof 2014.11.12. 14:43:52

Na látom gondok vannak a szövegértéssel, lássuk a legtöbbek által felvetett problémákat:

1. Valóban az Ikarus jelenleg nem tud ennyi autóbuszt legyártani. De Széles pont egy olyan ember, akinek lenne tőkéje és lehetősége is arra, hogy legyártsa a kocsikat. Miért nem teszi? Miért nem mondja azt, hogy tolok bele egy kis pénzt és legalább a szóló kocsikat legyártom magamnak?

2. Euro VI. Lásd eggyel fentebb. Az elmúlt négy évben, írd és mondd, negyven fillért nem tett a gyárba a milliárdos.

3. Ez a poszt épp arról szól, hogy Gabi bá az elmúlt hónapokban épp azt szajkózta, hogy márpedig ő aztán legközelebb akkor is magyar buszt vesz, ha nem Ikarus lesz, de akkor is magyar lesz! Csak magyart vesz... ő mondta a saját szájával pölö a saját tv-jében.

Mi a tökömnek linkelgetek amúgy, ha meg sem nyitjátok? De óbégatni azt tudtok!

kristoof 2014.11.12. 14:49:39

Még valami:

Több mint három hónapja tudott, hogy Szélesék viszik ezt a bulit. Ez már így legrosszabb esetben is kilenc hónap. Csak a miheztartás végett, hogy kevés volt az idő. :(

kristoof 2014.11.12. 14:51:25

@sztenke: Meséld el mi köze a posztnak a BKK-hoz? Ki bántotta őket most? (Amúgy szerencsére egyikünk sem dolgozott ott soha.)

kristoof 2014.11.12. 14:52:44

@Mr. Közbiztonság Szilárd: Csak annyi köze van hozzá, hogy az övé a márkanév és a két gyáregység. :)

kristoof 2014.11.12. 14:56:32

@nyelv-ész: Ügyes vagy! De miért linkelsz nekem 2006-os fotót olyan buszokról, amik elvileg már három éve eltűntek Angliából? Mutass még nem angol buszokat napjainkról! Nem sokat találsz!

kristoof 2014.11.12. 14:58:52

@Pierr Kardán: Menj te a hülyeségeiddel! Már rég nincs ilyen busz az angoloknál! :(

kristoof 2014.11.12. 15:02:05

@NekemNemEzKell: Ott vannak a Gabi bá szájából korábban elhangzottak a linkek között. Attól jobb érveket nem tudok. Te tudsz? Mert akkor mesélj!

kristoof 2014.11.12. 15:06:19

@Andika69: Volánhoz? Na akkor te is mesélj, mert én úgy tudom, hogy a beszerzési stop őket érintette a legsúlyosabban. Meg biztos nem fizetnek évek óta a nem létező buszaikért rendelkezésre állási díjat. Szabolcsban is azért van minden Volántól bérelt roncs, mert oly sok busz ment a Volánokhoz! Mesélj még hasonlókat, biztos jót derülünk majd... :(

nyelv-ész 2014.11.12. 15:26:33

@kristoof: Azt írtad: "teljesen elképzelhetetlen". Ha az lenne, akkor nem tudtam volna ilyen képet linkelni. Az, hogy épp most nem ilyet szereznek be, az nem azt jelenti, hogy elképzelhetetlen, hiszen korábban volt rá példa, és amilyen a világ folyása, a jövőben is előfordulhat.

Egyébként ez meddő vita, a német többségi tulaj diktál. Széles Gábornak meg lehet antigravitációs repülőszőnyeggyára is, akkor sem tőle fogják venni a buszokat.

dont be such a jew 2014.11.12. 18:40:41

még jó hogy nem orosz buszokat vesz

mer egyből putyinpincsi lenne akkor

bizony

de ne vegyen németet se meg azerbajdzsánit se

csinájjon magának

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2014.11.12. 20:57:30

volt egyszer egy rába. vett egy belga liceszet. gyártotta. vettük. a buszgyártás beleállt a földbe, viszont minden volánnál maradt egy kisebb zárvány, több altípussal, amit már nem gyártanak. rábasztunk, de legalább magyar volt az új busz. ez is valami.

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2014.11.12. 21:05:31

ha van új busz, az a baj. ha nincs új busz, az a baj.

nevetséges társulat vagytok

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2014.11.12. 21:25:41

@Tökösmákos: Látom azóta utálod a zsidókat, hogy anyád elmondta neked, úgy fogantál, hogy a sarki zsidó boltos nem adott neki hitelbe kotont amikor kiállt a sarokra, így vemhes lett veled.

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2014.11.12. 21:26:57

@Szűcslaci: Aha. csak Széles úr a privatizációból. a mi pénzünkből gazdagodott meg. Ikarusz, Videoton.

batyu könnyen elüldözhető ha megkérded mi a ballib 2014.11.12. 21:30:10

@♔batyu♔: Gondoltuk hogy szemrebbenés nélkül megvéded a rendszerváltás egyik legnagyobb rablóprivatizálóját.

batyu könnyen elüldözhető ha megkérded mi a ballib 2014.11.12. 21:32:54

@dont be such a jew: ha már olyan sikeresen privatizálta az Ikaruszt, akkor miért nem gyárt?

BPO654 2014.11.12. 21:52:34

@KissGecihuszár: @kristoof: A kiírás 2013-as nem? Tehát volt elég idő.... .
2 év alatt 82 db szólót legyártani az még menne - 41 db/év.!!!

BPO654 2014.11.12. 21:54:18

A csuklós meg nem citaro lesz mert a képen az van, csakhogy Connecto G -k lesznek az egészen másképp néz ki, és valóban tötök, a citárók meg eredeti német gyártmányok.

BPO654 2014.11.12. 22:00:01

@♔batyu♔: Öreg! Mi leszünk Európa termelési központja. Ezt Valaki mondta. Gondolkodjál már el egy kicsit jó? Mindenből külföldit veszünk és csak az exportból élünk, a fejlesztések meg csak az EU pénzéből mennek okostojás. Ez M.ország. Mellesleg egy busz (érted EGGGGGGY BUSZ) árának a 13-15%-a visszafolyik a ktgvetésbe. egy szóló busz kb 60 millió Ft. Na akkor számoljad ki 500 db új buszra.
Segítek: 60000000x0,13x500=........ .
Menni fog?:D

BPO654 2014.11.12. 22:02:07

@dont be such a jew: Nézegess új orosz buszos videókat a jutyúbon.
Pl: kompletten kiszakad a motorja stb...

BPO654 2014.11.12. 22:03:04

@flash.gordon: Sky alatt vették az Ikarus 415,435,405 típusokat.:D

BPO654 2014.11.12. 22:10:13

@főkolompos: A csuklós merciket a törökök gyártják le.:D
Kérdezd már meg akkor, hogy pl: miért nem mercedes hybrideket vesz a BKK, hanem Volvot, ha már egyszer ki kell fizetni a németeket a kecskeméti gyárért.
Mert Rába-volvo megállapodás is van oda is kell nyalni azért (is).
Mellesleg az a volvo hybrid sehol se bizonyított, azaz itthon anno ki lett próbálva a 8-ason, 10% az üzemanyagmegtakarítása, ennek alpján a megtérülési ideje = a ciklus idejével (kb 15év) azaz mire megtérül mehet a lángvágó alá.

Tökösmákos 2014.11.13. 00:33:42

@Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény]: Nem, hanem azóta hogy rabszolgáivá szegődtek annak a sátánista Rothschild klánnak ami kirobbantotta a Nagy Francia meg a Nagy Októberi forradalmakat, a két világháborút, hatalomra pénzelte a nácikat és így koncentrációs táborokba juttatta a saját rabszolgáit (a zsidókat) és most a harmadik világháború kirobbantásán fáradozik. A zsidók is épp olyan ostoba megvezetett birkák mint a gójok. Van még kérdés? :P

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2014.11.13. 08:32:26

Ezt is folyamatosan elkúrjuk az utóbbi 25 évben.

padisah · http://www.kozvetlen-allasok.hu 2014.11.13. 08:46:07

szerintem is az a döntő, hogy magyar gyártású buszra nem lehet hitelt felvenni

az egész probléma ott kezdődik, hogy a bkv úszik az adósságban, azért kellett fölé szervezni a bkk-t, és azért bérel az is buszokat, illetve rendel személyszállítást VT-től, hogy ne kelljen tőkét belerakni

ha a bkk-nak saját buszai lennének, akkor neki is vagy az államtól, önkormitól kellett volna tőkét kapnia a buszvásárlásra, vagy hitelt kellett volna felvenni, amiből buszt vesz, és az apanázsból fizetik a részleteket, de az állami támogatás banki hitelfedezetnek nem jó, tőkéje meg senkinek nincs

szerintem a helyzet megoldása az lehetett volna, ha nem válik szét a busz gyártása, és a busz üzemeltetése mint funkció

a kravtex megpályázza a busz üzemeltetést a bkk-tól, és a saját tulajdonában álló előre legyártott buszokkal megvalósítja azt, hitelt nem kell felvennie

ha mégis, akkor hivatkozhat a bkk-val kötött szerződésre mint bevételi forrásra

ugyanez gondolom az új ikarusszal is eljátszható lenne, itt már a problémát a kapacitásban látom, egyik konkrét magyar buszgyártó sem tud hirtelen ennyi buszt leszállítani egyedül, de lehet hogy együtt sem

elég nagy hülyeség hogy eddig halogatták a buszbeszerzéseket, aztán amikor tarthatatlan a helyzet hirtelen kell 250 busz, ahelyett hogy egyenletes tempóban rendelték volna őket

letso53 2014.11.13. 19:15:44

@kristoof: Azert Angliaban tovabbra is eleg szep szamban akadnak Citarok, foleg szolok... Ujak is. Meg Londonban is.

CYR · http://egymondatban.blog.hu 2014.11.18. 08:56:07

@kristoof: "Menj te a hülyeségeiddel! Már rég nincs ilyen busz az angoloknál! :("

Csak egy példa (a sok közül): www.google.hu/search?q=bendy+buses+in+liverpool&oq=bendy+buses+in+liverpool&aqs=chrome.0.69i59.5508j0j7&sourceid=chrome&es_sm=93&ie=UTF-8

Egyébként pedig Szélest én is utálom, és nyilván lehet kutyázni minden egyes lépésénél, de azt kellene észrevenni lassan, hogy az "újszülöttnek minden vicc új" korszakból már kinőttünk, tök fölösleges minden egyes Arrivás buszbeszerzésnél tátott szájjal csodálkozni, hogy sokszáz buszt miért nem magyar gyártótól vásárolnak.

Széles elsősorban üzletember, vagyis ha egy pályázatot MAN-ekkel meg Mercedesekkel lehet megnyerni, akkor nem fog csakazértis Ikarust írni bele, hiszen (ezen a téren) nem hülye, hát miért akarná direkt elbukni a pályázatot?

Az meg már számtalanszor bebizonyosodott, hogy mindemellett próbál (eléggé átlátszó módon) egy teljesen más ideológiát képviselni, mert a fél karját odaadná, ha valaki felkérné valamilyen politikai szerepre, de persze egyből kormánytagnak, nehogy ám küzdenie kelljen érte. És bár iszonyatosan mélyen vagyunk politikailag, ennyire azért még mindig nem, hogy ez megtörténjen.

Káposztakukac 2014.11.22. 22:11:23

@padisah: és a kravtex miből gyárt le 200 vadonat új buszt? vagy a melósok, beszállítók majd szépen kivárják, hogy a bkk kifizeti részletekben?...? édes istenem...

Takarító nő-ő-ő 2014.11.30. 02:25:41

Szép színesre kerekedett a sok hozzászólás. Mindenkinek (ill. csak majdnem) van egy kis igazsága. A valósághoz azért "@padisah" és "@CYR" jutottak legközelebb.
Gratula, jól látjátok, hiszen ez itt a Mutyik országa (függetlenül attól, ki van kormányon).
A megértéséhez a rendszerváltásig kell(ene) visszamenni. De hosszas boncolgatás helyett azért viszonylag egyszerű a képlet: M.o. államformája a rendszerváltásig NÉPköztársaság volt utána meg (már csak) köztársaság. Mint látható midössze annyi történt, hogy a NÉPET - nemes egyszerűséggel - kizárták a hatalomból. Akinek meg nincs hatalma, az az érdekeit sem tudja érvényesíteni. Visszajött az "uram-báyám" világ, élnek a kiskirályok.

Visszatérve a busztenderre és annak eredényére, hát kis idő múlva ezt is belepi majd a feledés pora. A hazai buszgyártók meg tovább vegetálhatnak, ha lesz még miből...

Andika69 2014.12.29. 18:29:31

@raz sierpem raz mlotem czerwona holote: Nem tudom mire gondolsz, szerintem rosszabb a helyzet, de reméljük javulni fog. Nem szerettem azt a vezetést sem, ők is az ígéret földje voltak, és csak a klikk érdekek mentén történtek a dolgok, sajnos ez sem változott még meg, bár javuló tendenciák már vannak.

Tetszett a bejegyzés? Kövesd a blogot!

blog.hu