„Autóbusz születik!” Az Ikarus belső élete

2014. december 06. - kristoof

cimlap_8.jpg

A magyar Ikarus, teljes nevén Ikarus Karosszéria- és Járműgyár, legfontosabb autóbusztípusait sokan csípőből fel tudják sorolni. De arról kevés szó esik, hogy kik és hogyan építették ezeket a fantasztikus járműveket.

A több mint százéves gyár élete során, közvetve vagy közvetlenül, több százezer ember dolgozott a különböző autóbusztípusokon. Az Ikarus fotóarchívumának böngészése közben fedeztünk fel nemrég egy albumot, aminek a címe; „Autóbusz születik!”. Ebben az albumban kizárólag olyan fotókat találtunk, amik a nagy múltú gyártó, ritkán látható, belső életével foglalkoznak. Most ezekből a fényképekből osztunk meg néhányat olvasóinkkal. A képaláírásokban egy rövid magyarázatot is mellékelünk ezekhez!

Ha érdekel az autóbuszok múltja, jelene és jövője, ha friss képet szeretnél kapni e közlekedési eszközökről, akkor csatlakozz hozzánk a Facebookon is!

(Fotók: Ikarus archív)

A bejegyzés trackback címe:

http://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr56961531

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

usb2.0 2014.12.07. 09:45:46

" De arról kevés szó esik, hogy kik és hogyan építették ezeket a fantasztikus járműveket."
Igen. Tényleg kevés szót ejtettél róluk.

KissGecihuszár 2014.12.07. 17:22:20

ha arra gondolok, hogy ezt milyen "összetett,szerteágazó, bonyolult" dolog volt szétverni, annulálni, lerombolni, felszántani, majd beszórni sóval, hiszen ez már „értéktelen, elavult, a tőkeerős nyugati cégekkel szembeni versenyben eleve esélytelen” cég volt, tehát a méjnsztrím szdsz-es felfogás szerint azonnal elpusztítandó és persze akadt egy Harvey Keitel (megoldóember), azaz széles gáborka elvtárs (jajjj, bocsi ex elvtárs, aki valójában nem is akart volna soha elvtárssá válni, de hát muszáj volt neki) ,aki legott élt is a soha vissza nem térő lehetőséggel és a ’90-es évek közepén, végén megadta az Ikarusnak a minket mindig is zsigerből gyűlölő Franciákkal karöltve a kegyelemdöfést! Ha másért nem, az Ikarus szétveréséért minimum járna jó pár év kényszermunkával megbolondított teljes körű vagyonelkobzás az összes érintettnek, aki ebben a nettó ámokfutásban részt vett! Hűű, de szívesen lennék én ezek megbüntetője, azaz az igazi MEGOLDÓEMBER! Esküszöm, jobban csinálnám, mint Harvey...