Bréking! Újabb ötven PKD buszt gyárt a BKV

2015. június 10. - kristoof

cimlap2.jpg

A busz ugyanaz, csak a gyártó más.

Buszgyártó lett a BKV

 Tavaly áprilisra készült el kísérleti jelleggel az első három PKD azaz Partially Knocked Down (részben összeszerelt) autóbusz a BKV kelenföldi buszgarázsában. Majd az első három Ikarus V127-est újabb 15 követte.

Mivel a fővárosi közlekedési vállalat elégedett volt a gyártási minőséggel és a járművekkel is, ezért idén januárban újabb 75 buszra írtak ki tendert. Ezen a tavaly már megismert V127-es is indult Euro VI-os motorral, de most már nem a Széles Gábor tulajdonában lévő Ikarus szárnyai alatt, hanem a MABI-bus égisze alatt.

cimlap_10.jpg

Az új kocsik kívülről, majdnem teljesen ugyanúgy fognak kinézni, mint korábbi társai. Belül azonban nem csak az Euro VI-os motor lesz új, hanem az utastér kialakítása is (fotó:Buga Bence)

Értesüléseink szerint a BKV már alá is írta szerződést a MABI-busszal, így hamarosan újabb ötven (10+40 opció), immár Euro VI-os V127 jelenhet meg az utcákon.

A januárban kiírt közbeszerzésnek volt egy második része, amiben szintén PKD konstrukcióban midibuszokat is gyártana a BKV. Mivel úgy néz ki, hogy Budapestet hamarosan ellepik a midi kocsik, úgy hírlik, a tender ezen részét egyelőre jegeli a közlekedési társaság.

Széles is indult

 Az Ikarus nem indult a tenderen, de a szintén Széles Gábor tulajdonában lévő székesfehérvári Ik Járműtechnika igen. Azt nem tudjuk, hogy milyen típussal pályáztak, de azt igen, hogy a meghívásos közbeszerzés hamar kifogott rajtuk, így már az első körben elvéreztek.

A harmadik induló az állami tulajdonban lévő győri Rába Járműgyár volt a 7900-as Volvóval. Ők viszont, a hibrid technológia és az aluminium váz miatt, másfélszer magasabb árat határoztak meg, mint a MABI-Bus. Ezért nekik sem sok esélyük volt megszorongatni a nyertest.

volvoraba.jpg

Az állami tulajdonban lévő Rába most nem rúgott labdába, pedig már 86 Volvo 7900-asuk közlekedik Budapesten (fotó: Buga Bence)

A busz maradt, a név változott

 Még tavaly év végén röppent fel a hír, hogy Széles Gábort kirúgják a vele korábban szövetkezett buszgyártók és inkább az Evopro tulajdonában lévő MABI-Bushoz vándorolnak. Így a BKV új PKD buszairól eltűnik a tradicionális név, de hogy az új Euro VI-os kocsiknak mi lesz az új neve azt még nem tudjuk. Nagy valószínűség szerint az Evopro műanyag buszához hasonlóan a Modulo nevet fogják viselni mostantól ezek a kocsik is.

Az új Euro VI-os V127-est, egyébként néhány napon belül bemutatjuk olvasóinknak!

(Címlapfotó: Buga Bence)

Ha érdekel az autóbuszok múltja, jelene és jövője, ha friss képet szeretnél kapni e közlekedési eszközökről, akkor csatlakozz hozzánk a Facebookon is!

A bejegyzés trackback címe:

http://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr367531514

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2015.06.10. 14:28:33

Most akkor ez hogy van? Eredetileg 40+10 szóló volt. A 20+5 midi helyett is szólók jönnének, vagy mi?

kristoof 2015.06.10. 14:36:51

@Comandante en Jefe: Ez úgy van, hogy hülye vagyok! Beleszámoltam mindent! :-) De már javítva lett. Amúgy 10 és 5 +400%

Fekete Dániel . · http://csakaszepre.blog.hu 2015.06.10. 16:25:28

Remélem az előző 18 összeszereléseinek gyerekbetegségeit már nem fogjuk az újakban tapasztalni. Apropó, nem tudjátok, hogy miért van olyan sor PKD-s busznak kijelzőhibája (jellemzően a szélvédő felettire gondolok).

Vik25 2015.06.10. 16:34:30

És hogy azt a hülyeséget honnan vetted, hogy a Rába indult a Volvo 7900-assal, azt végképp senki nem tudja. Tudni illik, nem indult. Így sem az alumínium váz, sem a hibrid technológia nem hátráltatta őket. Nem kell a félre infó...

Pepejoe 2015.06.10. 20:08:44

Inkább a széles gábort kéne végre felelősségre vonni a ténykedéseiért így negyed évszázaddal (!) a rendszerváltás után, mert amit eddig itt művelt, az konkrét hazaárulás.