Párizs is villanybuszt tesztel

2015. augusztus 01. - _zahnrad

new_solaris_urbino_12_paris.jpgA Solaris Urbino elektromos változata a francia fővárost is meghódítja. Párizs 2025-re már csak nullemissziós buszokat szeretne üzemeltetni.

Pár héttel a négy berlini elektromos Urbino forgalomba állása után a Solaris bejelentette, hogy a francia fővárosba is szállít egy elektromos példányt. A busz november végén, az ENSZ klímaváltozási konferenciáján debütál, majd a 21-es és a 147-es vonalakon fog utasokat szállítani.

A berlini kocsiktól számos pontban különböző buszok már az új, negyedik generációs karosszériával készülnek. Egész napos üzemre készülnek, így a legnagyobb, 240kWh-ás akkumulátorcsomagot kapják. A töltésről éjszakai áramot használó, 80kW teljesítményű töltő fog gondoskodni. A buszt a ZF kerékagymotoros tengelye, az AVE 130 hozza mozgásba. Az utastérben 30 ülőhely lesz, amiből 16 fellépő nélkül elérhető.

new_solaris_urbino_12_bvg.jpgBerlinbe még a III-as széria került. (Kép: BVG)

Komoly versenyelőnybe került a Solaris az elektromos buszok terén. Jelenleg Németországban Braunschweig, Berlin, Hamburg, Drezda, Düsseldorf városokban, Lengyelországban Varsó, Jaworzno, Ostrołęka településeken, és a svéd Västerås városában közlekednek elektromos Urbinók, amikhez hamarosan csatlakozik Barcelona, Hannover és Párizs.

new_urbino_12_hannover.jpgA hannoveri elektromos változat látványterve. 120kWh-ás akksival, gyorstöltési lehetőséggel.

Ez nem csak kiváló ajánlólevél, de nagy tapasztalatot is ad a gyártó kezébe, amivel így sorra tudja elhappolni a tendergyőzelmeket a megrendelésre váró nagyok orra elől.

Képek: Solaris Bus&Coach

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr907670840

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miketbeszéltek 2015.08.02. 18:53:16

Nekem továbbra is hihetetlen-a nagyobb lengyel belső piac ellenére is-hogy hogyan tudott a Solaris a semmiből felnőni!

premium salmon 2015.08.03. 17:55:33

Nem hitetlenkedem, ismert , szimpatikus és tanulságos a Solaris story, de erős hiányérzetem van a bolechowi műszaki és pénzügyi tájékoztatást illetően. Olyan apróságok maradnak rendre homályban, mint a midi, szóló és csuklós e-buszok fogyasztása, hatótávja, utaskapacitása és ára - nem találtam még érdemi üléselrendezési rajzot Solaris járműről.

Mintha félnének előjönni a számokkal, amelyek a szakmai pletykák szerint elmaradnak a design színvonalától. Most is, mint mindig, ülésszámot adnak általában tól-ig határokkal, de állóhelyet egyik adathoz sem rendelnek - Zahnrad is 30 ülőhelyről ír. Ha meglengetnek egy 70 fős utaskapacitást, nem tudni: hány álló fővel számoltak négyzetméterenként. Az se valószerű, hogy egyszer pl. Drezdának 400 000 ojró a 12 m Urbino 3 ajtóval, Varsóban meg 530 000-el nyertek tendert.

Értem én, hogy sok-sok kombinációra ad lehetőséget a cég filozófiája, és a megrendelő igényeihez igazítanak minden szállítást, de a fenti példa, ha igaz a drezdai ár - aligha magyarázható ezzel. Párizs és Hannover újgenerációs szóló e-busza is jelentősen eltérő: kétszeres a difi az akkukapacitásban és persze más a töltésmód. Kár, hogy mindkét kép titkolja az ajtók helyét és számát.
Mehr licht, bitte schön!

Forró téma ma amúgy nálunk a midibuszoké, így a Solaris Urbino 8,9 Electric kapcsán meg kell azért említeni, miután 2011-ben bemutatták Kortrijkben, villogtak vele a foci EB alkalmával, kitüntették kétszer is, a prototípust (EU támogatással) elsózták Klagenfurtba. Azóta összesen egyetlen szerződést kötöttek az e-midire: (Bem apó városa (Osztrolejka?) Ostroleka vett 2, azaz két példányt.
süti beállítások módosítása