A turistabuszok idei megmérettetése igazi meglepetés győztest hozott. A 2016-os év busza az Iveco Magelys!
A páros években az év busza trófeát turista buszok birtokolják. A cím odaítélésének eldöntéséhez rendezett idei Coach Euro Test résztvevői: Neoplan Skyliner, Setra TopClass 500, Sunsundegui SC7, VDL Futura FMD, Temsa HD12 és az Iveco Magelys.
Az első változat, még Irisbus színekben. Nagy dobásnak szánták, de nem lett átütő siker.
Az Irisbus-os időkből örökölt Magelys eddig nem volt egy sikertörténet. Az első generáció furcsa homlokfala után a Pro utónevű változat már konszolidáltabb megjelenésű lett. Az Irisbus Iveco Bus-szá alakulásakor pedig az Iveco alkatrészek és a köréjük tervezett formai elemek egészen pofás megjelenésűvé varázsolták a csúcs olasz-francia turistabuszt.
Irisbus Magelys Pro Frankfurtban.
Az Iveco turistabusz elsősorban a költséghatékonyságával győzte meg a zsűrit. Alig 225 ezer euróért kapunk harmadik ajtót kerekesszékes lifttel, oldalsó panoráma ablakokat, minden üléshez USB-töltőpontot, fedélzeti WiFi-hotspotot. A buszt 9 literes Iveco Cursor motor mozgatja, robotizált, ZF AS-Tronic váltón keresztül. A busz elterjedését hátráltatja a változatok alacsony száma, csak 12,2 és 12,8 méteres hosszakban, kéttengelyes kivitelben létezik. Ugyan korábban készült háromtengelyes, 13,8 méteres változat is, de ez kikerült a kínálatból.
A csalódott német sajtó viszont nem győzi hangsúlyozni a busz gyengéit. A rádió a vezetőnek nem esik kézre, az ergonómia nem tökéletes, a hosszú lábú sofőrök pedig nem tudják eléggé hátratolni a vezetőülést . A 11 köbmétert karcoló kapacitású csomagtér ugyan rendben van, de a kerekek feletti ládatereket sílécek helyett elektromos berendezések foglalják el.
A 2013-as Busworld-ön debütált a jelenlegi változat.
Akárhogy is, meglepetés győztest avatunk, vesztett a papírforma, a fölényessé vált nagyok hoppon maradtak.
Címlapkép: Iveco