Megérkezett az ősz, vele együtt az októberi Busworld 2015 kiállítás első újdonsága is. Bemutatkozik a VDL Futura FDD 2, az első emeletes Futura.
Az új név teljesen új buszt sugall, azonban ez csak marketingfogás. A busz elődje a Berkhof Synergy, a vázszerkezet ehhez képest csak a gépészeti változások miatt tér el. Az Euro VI-os gépészetet a mostanában sikeres VDL csoport a legendás Futura ruhájába csomagolta. Ezzel a Futura név egy teljes távolsági-turista családot takar.
Futura homlok- és hátfal illeszti be az egységes VDL kínálatba a kiöregedett Berkhof Synergy-t.
Az FDD2 jelzésű emeletes az elődjéhez hasonlóan két különböző hosszban, 13 és 14,1 méteren nyújtózkodik, mindkét esetben három, ZF tengelyen. Az alsó szinten a belmagasság 1.855 milliméter, ez jó érték. Az emeltes utazóbusz akár 96 utasnak biztosít kényelmes helyet. A csomagtér 9,6 köbméteres lehet.
A lépcső is nélkülözhetetlen tartozéka egy emeletes busznak.
Idén novembertől, ebben a kategóriában kötelező az radaros, aktív vészfék asszisztens (AEBS) és a sávelhagyás figyelmeztető (LDWS). Ezekkel ezért alapkivitelben rendelkezik a busz, ezeken kívül távolságtartó tempomat (ACC) is elérhető. A hegyről elindulást segítő és az elektronikus menetstabilizáló (ESP) az alapkivitel része. A buszt a DAF MX-13-as motorja mozgatja. Az erőforrás 510 lóerős (375kW) és 2500 newtonméteres nyomatékot produkál.
(Képek: VDL)