Kegyetlen jól néznek ki Kaposvár új buszai!

2015. november 10. - kristoof

14.jpg

Összesen negyven, 25 szóló és 15 csuklós, gázüzemű MAN Lion’s City CNG-t vásárolt a somogyi megyeszékhely.

Ma vette át Kaposvár az új dizájnú, bordó-szürke buszait. A bemutatón résztvevő autóbuszok az új festésen kívül a város híres szülötteinek képmását is megkapták a buszok hátsórészének oldalára, így tisztelegve a neves személyiségek előtt. Ezzel hazánkban ritka, igazán egyedi és jól felismerhető megjelenést sikerült kölcsönözni a helyi járműveknek.

13_1.jpg

A buszok bal oldalának hátsó részén Kaposvár híres szülötteinek képe látható

Szintén ritkaság számba megy nálunk a jó belső kialakítás megválasztása is. A kaposvári buszok ebben is üdítő kivételnek számítanak a fotók alapján, mind a szóló, mind a csuklós buszok belső kialakítása is jónak tűnik.

Mint ismeretes, Kaposvár ez év elején írt ki tendert negyven gázüzemű autóbuszra. A beszerzést az Európai Unió támogatta, így lehetőség nyílt arra, hogy a somogyi megyeszékhely a teljes járműállományát lecserélhesse, szinte ingyen.

14_1.jpg

A csuklós Lion's City G-ből 15 érkezett Kaposvárra

Ezzel újabb hazai város szabadul meg, a több mint negyven éves konstrukciójú, 200-as sorozatú Ikarusoktól. Mivel a kaposvári Ikarusok nagyon öregek már, ezért azokat bontóknak adják el. A többi nyugatról beszerzett használt buszt értékesítik, a három csuklós Mercedes Conectót és az egyke NABI Siriust viszont egyelőre megtartják, ezek további sorsáról később döntenek.    

Az új buszokat a Kaposvári Tömegközlekedési Zrt. (KT Zrt.) fogja üzemeltetni. A buszokhoz nemrég elkészült egy CNG töltőállomás is, itt fogják tankolni az új Lion’s Cityket. Érdekesség, hogy a buszok utastájékoztató rendszere egy az egyben a Budapesten jól ismert FUTÁR, így a kaposváriakat a fővárosban megszokotthoz hasonlóan, sokszor a BKK logója fogadja majd az utastérben lévő, épp nem működő kijelzőkön.

A teljes beszerzés az előre becsült négymilliárd helyett csak 3,53 milliárd forintba került az Unió adófizetőinek. Az új buszokat az utasok még ebben hónapban birtokba vehetik, mi pedig hamarosan teszteljük őket.

(fotók: round & round)

Ha érdekel az autóbuszok múltja, jelene és jövője, ha friss képet szeretnél kapni e közlekedési eszközökről, akkor csatlakozz hozzánk a Facebookon is!

A bejegyzés trackback címe:

http://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr488067822

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2015.11.10. 15:54:36

Tényleg jónak tűnik a belső elrendezése. Én amúgy a budapesti MAN buszokét is kamázom. (Igen, az eltérő szinten levő ülések bénák, de a hátsó kakasülő szerintem ezerszer jobb, mint a motorsátor sarkába benyomorított üléses megoldások...)

75latnok 2015.11.10. 20:23:40

Nem a BKK fogja fogadni az utasokat. és lehet a futár előtt is megvoltak már. :)

VHB 2015.11.11. 07:17:10

Brüsszel nekünk nem diktál! Le az Unióval! Jaaa. ez egy másik cikkhez ment volna. Köszönjük Brüsszel!

Kopi3.14 2015.11.11. 10:57:11

A korlátok színe nem felel meg elvileg az előírásoknak, plusz szerintem egy plusz rúd kapaszkodónak elfért volna a második ajtóval szemben.

stone pit(er) 2015.11.11. 23:11:39

VHB és Brüsszel, ja és minden európai polgár, Like!

Moszkvicsslusszkulllcs 2015.11.12. 03:00:33

Egyetlen "fejlesztés"-t sikerült felfedeznem: az oldalsó villogók végre feljebb kerültek a lehetetlenül alacsony helyről a személygépkocsivezetők látóterébe.

Jellemző a MAN innovációs készségére, hogy a külső ajtónyitót sikerült az első ajtótól legtávolabb helyezni.

A kipufogódobot elég lent húzza maga után, lesz majd jajgatás miután odaverik a sofőrök a szegélyhez.
Gondolom pár MAN-t már sikerült felgyújtani a forró kipufogódobbal, talán ezért ez a "fejlesztés" (lejjebb helyezés).

cukkkorka 2015.11.12. 09:36:23

kár, hogy a MAN motorok nagyon gagyik. Állandó turbóproblémák és a kettős turbót csak egyben lehet cserélni, az alumínium vezérműfedél hamar elkopik ott ahol az öntöttvs blokkhoz van fogatva az eltérő hőtágulás miatt, már 60.-80.000km után olajosak kivülről

Nagykorú 2015.11.12. 10:16:35

Jól esik olvasni egy elégedett felütésű cikket.

BPO654 2015.11.12. 11:13:09

@VHB: Legnagyobb befizető Németo. és német termékek jönnek a pénzért, azaz visszamegy a pénz a német termelésbe, ha nem tűnne fel..... . Ennyi az Eu. Német busz, német mozdony (traxx-kasseli gyár), sőt német szelektív kuka. Amire ez épül az pedig a szelektív emlékezet ami neked is van, és/vagy a tudatlanság, mert ugye lehetett volna, mert ott volt, mert ha akarták volna akkor.... .. Akkor lett volna MÁR RÉG IK 417, akár CNG-s ha akarták volna. De nem akarták. Ennyi kisapám.
www.rigomodell.hu/hu/modell_ikarus_417_02.html

VHB 2015.11.12. 14:39:57

@BPO654: figyu mi stadionokat építünk a németek meg buszokat. Mindenki azt, amihez ért.

cradbox 2015.11.14. 15:12:47

@BPO654: azért a magyar járműgyártás valamiért csak tönkrement. 20 évenkénti megrendelésekre nem lehet egy ágazatot fenntartani. külföldre pedig versenyképtelen, mint még sokminden, és az is marad, amíg az emberek többsége kínból dolgozik, nem lelkesedésből.

BPO654 2015.11.15. 13:37:32

@cradbox: Ugyanezt mondtam el csak másképpen. Ha akarták volna már 1995-től cserélődhetett volna a buszpark teljesen a.padlós kocsikra, de nem volt pénz.... . Persze mindig ez a duma.:D Volt pénz autópályákra viaduktokra és ma is van már leírták mire. Ennyi. Igen uezt mondtam megrendelést kellett volna adni, meg a pénzt hozzá az államnak a beszedett adókból. Ennyi. Már rég lecserélődhetett volna minden, és ha akarták volna már akkor lehetett volna akár CNG. S akkor még ott a troli az is lehetett volna IK 417T. Nem lett, mert nem érdekelte a politikát. Pont a tömközl. a legnagyobb bizonyíték arra, hogy csak arra kell mindenki, hogy 4 évente szavazzon, utána le van ejtve mindenki. A sok nagyon okos meg megy szavazni mint a birka, utána meg lépcsőzik, és szívja a szmogot. Sokkal olcsóbb elrendelni a szmogriadót mint zöldmotort rendelni a buszba, ezt még az IK 200-okkal is meglehetett volna tenni Cng-re átállítani mindet akkor még megérte volna. Ez uaz mint a kátyúzás, sokkal olcsóbb kirakni a 20-30-as táblát, mint kátyúzni, szőnyegaszfaltozni.
A makettek amit belinkeltem az Ikarus 417-ről szólnak. Az Ik 417 a világ első sorozatban gyártott teljesen a.padlós busza volt, csakhogy tudd. Tuti siker lett volna anno, simán, és nemcsak itthon!

BPO654 2015.11.24. 12:20:22

Megkérdezném, hogy a 9 db 300 LE-s Scania HESS busszal mi lesz, azokat is kidobják?

users.ininet.hu/somogybusz/ktzrt1/ktzrtsh.html#top

Rottentom 2015.12.04. 03:56:21

@BPO654: Érdekes, hogy a Traxx mozdonnyal példálózol, amiből összesen 25 db van a MÁV-nak, a Flirt motorvonatról (amit szintén EU pénzből vettünk) meg nagyvonalúan megfeledkezel, miközben abból 125 db van a MÁV-nak és a GYSEV-nek összesen. Ja, hogy akkor borult volna a hülye elméleted, mert ugye a Stadler svájci cég, Svácj meg ugye nem EU tag.... Na erről ennyit.

Kopi3.14 2015.12.04. 19:30:10

@_zahnrad: Az, hogy a kapaszkodók, ajtók, lépcsők speciális színre kell legyenek festve, ami jelentősen elüt a környezettől. ENSZ-EGB előírás, meg az EAG-nál olvastam, vagy tíz éve.