Budapesten nem ismeretlen az olyan vízben úszó busz, ami közúton is tud közlekedni. A kínai és máltai gyártású hazai példánytól eltérően, Hamburgban egy Magyarországon gyártott vízibusz száll vízre
Légrádi László vezetésével, az ARC Kft. tervezésében és a Lanta Kft.kivitelezésében készült el az MAN alvázra szerelt úszóbusz. A hagyományos méretű kerekeket 290 lóerős MAN motor hajtja közúton. Vízbe érve a busz hátuljára szerelt két vízsugár hajtómű veszi át a feladatot. A busz 12,2 méter hosszú és 39 utast szállíthat a kapitányon és a matrózon felül. A vízibusznak két ajtaja van.
A középen leereszthető lépcsős ajtó mellett hátul is találunk egy ajtót. Ezen az ajtón egy kerekesszékes utas tud beszállni. Érdekesség, hogy a Hamburgi éghajlathoz illesztett és igen helytakarékos kialakítású légkondicionálás az ablakok felől szívja el az elhasznált levegőt és a busz középvonalában fújja be. Ez több légkondicionáló-gyártó szerint is hatékonyabb az eddig megszokott elrendezésnél. Mindez közös légcsatornában, kettéosztva történik.
A szigorú hamburgi kikötői előírások teljesítése nem ment egyszerűen, de idén áprilistól már forgalomba állt az első hazai felépítményes vízibusz. A busz a téli- és a nyári időszakban eltérő menetrend szerint közlekedik. Egy út 80 percig tart, ebből 35-öt tölt az Elbában és 45-öt a város útjain. A felnőttjegy ára 28 euro.
További információ: http://www.hafencityriverbus.de/