Talmácsi Gábor buszsofőrnek állt!

2016. április 22. - _zahnrad

talmacsi_gabor.jpg48 kiállító mutatta be a személyszállítás újdonságait a BUSEXPO-n. Beszámolónk első része a Busexpo közleménye.

A rekord létszámmal büszkélkedő idei BUSEXPO-n a legújabb járművek mellett egy, a hazánkban eddig ismeretlen technológia is bemutatkozott: a gumikopás és levegőnyomás felismerésére szakosodott PNEUSCAN nevű rendszer olyan egyedi információkkal szolgál a járművek üzemeltetőinek, amelyek jóvoltából csökkenhet az üzemeltetés költsége, és a személyszállítás biztonságosabbá, környezetkímélőbbé válik. De nemcsak a kiállított járművek nyűgözték le a közönséget, hanem Talmácsi Gábor világbajnok motorversenyző tesztvezetése is, aki buszra szállva bizonyította tehetségét.

Nagy sikerrel zárult a negyedik BUSEXPO Zsámbékon. A  NiT Hungary (Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete) rendezvénye idén rekord mennyiségű résztvevőt számlált. A nagy érdeklődésre felkészülve a szervezők közel ötezer négyzetméteres kiállítási területet biztosítottak a buszos személyszállítás és beszállítói ipar 48 hazai és külföldi képviselőjének.

busexpo_2016.jpg

 “Minden idők leglátványosabb BUSEXPO-ját rendeztük meg, - az eddigi legtöbb új eszközzel, résztvevővel - amelyhez a konferencia sikere is hozzájárult. Idén a legnépszerűbbek az új technológiájú járművek és az elektromos vezérlésű autóbuszok voltak. Ismét bebizonyosodott, hogy ez a szép tavaszi nap a magyar autóbuszos személyszállítás szakmai napjává vált” – mondta el Dittel Gábor, a NiT Hungary ügyvezető főtitkára.

A rangos hazai eseményen számos érdekesség várta a résztvevőket. Igazi kuriózumnak számított a PNEUSCAN profilmélység és gumiabroncsnyomás ellenőrző rendszer, amelyet Magyarországon elsőként itt ismerhettek meg a résztvevők. A technológia Amerikában és Európában is népszerű a személyszállításban, amelyet főleg a környezetbarát városi tömegközlekedési vállalatok alkalmaznak. A mérőeszköznek hála a járművek adataiból pontosan kiszámíthatóvá válik, mikor lesz szükség a gumik cseréjére, újabb tankolásra, a buszok karbantartására.

dittel_gabor.jpg

A 2016-os BUSEXPO-n neves magyar buszgyártó cégek is előrukkoltak újdonságaikkal. A legnagyobb magyar autóbuszgyártó, a Kravtex-Kühne Csoport új típusú, a hagyományos buszoknál mintegy 2-2,5 méterrel rövidebb távolsági autóbuszt mutatott be. A Mosonmagyaróváron és Győrben fejlesztett Credo Optinell 10 jelenleg az egyetlen hazai gyártmányú távolsági busz, amelynek sorozatgyártása az év második felében indul el.

A Rába Jármű Kft. is készült egy meglepetéssel a vásárra: a 2015-ben kifejlesztett, számos országban bizonyított S91 midi autóbusszal kápráztatta el a nagyközönséget.  A jármű a szükséges hatósági engedélyeket és minősítéseket egy variábilis midi-autóbuszcsaládra kiterjesztve kapta meg, amely lehetőséget kínál arra, hogy az autóbusz jól teljesítsen akár a nagy fordulékonyságot követelő szűk, óvárosi utcákon vagy a vidéki települések közötti hosszú közlekedésben is.

busexpo_2016_2.jpg

A szakkiállítás az Orbico Hungary Kft-t, a Shell hivatalos kenőanyag-kereskedőjét és Talmácsi Gábor világbajnok motorversenyzőt, a Shell kenőanyag nagykövetét is vendégül látta. A közönség rendhagyó módon most buszvezetőként ismerhette meg a népszerű sportolót, aki ez alkalommal a közlekedésbiztonsági tanpályán is számot adhatott vezetői képességeiről. A világhírű magyar gyorsasági-motorversenyző dinamikus rántópadon, extra csúszós felületen is tesztelt egy buszt és az izgalmas utazáson bebizonyította, hogy a buszvezetőként is megállja a helyét.

 „Igazi kihívást jelentett számomra a 12 tonnás, gázüzemű MAN busz pályán tartása. Bevallom, nagy izgalommal ültem a kormány mögé, hiszen hosszú évek óta a gyorsasági motorok világában élek, ahol a könnyű jármű sokkal hamarabb reagál a mozdulataimra. Itt ismerni kell a hatalmas tömeg várható kilengéseit és játékát, amelyet csak egy gyakorlott vezető tud elsajátítani” – mesélte el buszos tesztvezetési élményeit Talmácsi.

veteran_jarmuvek_a_busexpon_1.jpg

Az EXPO-n nemcsak a magyarok, de a külföldi buszgyártók is képviseltették magukat. A lengyel Solaris Bus & Coach cég, amely Európa minden országába – sőt az Emirátusokba is - szállít autóbuszokat, most egy negyedik generációs járművet állított ki. A teljesen új dizájnnal piacra dobott 2016-os busz egyedisége, hogy erőteljesen tömegcsökkentett, vagyis közel egy tonnával könnyebb a kategóriájába tartozó személyszállító buszoknál, így nagyobb számú utassal is biztonságosan közlekedhet.

veteran_jarmuvek_a_busexpon_2.jpg

A buszos rendezvénnyel egy időben, nagy érdeklődés mellett zajlott a NiT Hungary által szervezett XXII. Országos Személyszállítási Szakmai Konferencia. Wáberer György miniszterelnöki megbízott a konferencia részére küldött köszöntő levelében hangsúlyozta, hogy a közösségi személyszállítás megújítása sürgető feladat. A rendezvény első alkalommal köszönthetett külföldi előadót, a különjárati szekcióban Stephen Smith, az EACT (Autóbuszos Turizmus Európai Szövetsége) személyében, aki az európai autóbuszos turizmus jelentőségéről, és fejlődésének kihívásairól tartott előadást. A közszolgáltatási szekcióban nagy sikert aratott a NiT Hungary Autóbusz Tanácsa tagjának, Járku Tamásnak a személyszállítási piacnyitással kapcsolatos magánvállalkozói szempontokról és elvárásokról szóló, elgondolkodtató előadása.

A helyszínen látottakról bővebben, az Országos Személyszállítási Konferenciáról következő írásunkban számolunk be.

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr28655886

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása