A focivébére készül Volgográd

2017. február 06. - 1809

cimlap_22.jpg

Az egyik legszegényebb orosz város már beszerzett 220 új buszt a 2018-as oroszországi focivébére.

Volgográd, az egykori Sztálingrád a Déli Szövetségi Körzetben található a Volga folyó jobb partja mentén. A város két legtávolabbi pontja közel 70 kilométerre helyezkedik el egymástól. Lakossága egymillió fő, területe pedig 859 négyzetkilométer. Összehasonlításképp: Budapest 525 négyzetkilométer.

A város gazdasági helyzete siralmas, a legszegényebb egymilliós orosz város, ahol a legkevesebb az éves bruttó bér, viszont még a moszkvai tisztviselőknél is többet keresnek itt a hivatalnokok. Több nagyobb építkezés is félbemaradt az Szovjetunió felbomlásakor. Ezen építkezések nagy részét csak az elmúlt 5-10 évben fejezték be. Ami nem készült el, az a metró, illetve abból is csak egy rész, ahol manapság gyors villamosok, Tatra T3-asok, járnak.

1.JPG

Ilyen LiAZ-okat váltanak az új buszok (fotó: fotobus.msk.ru)

Mint ismeretes, 2018-ban Oroszország rendezi a foci világbajnokságot, Volgográdban is épül a stadion, amely 45 ezer szurkolót tud majd befogadni és négy meccset fognak a városban rendezni. Ennek apropóján szerte az országban elkezdődött egy kis pénzosztás a közösségi közlekedés fejlesztésére. 

2_12.jpg

Egy új Volgabus 5270-es (fotó: fotobus.msk.ru)

Volgográd ebből annyit profitált, hogy idén 120 új szóló LiAZ 5292.67-est tudott beszerezni. 2015-ben és 2016-ban a Volgabustól pedig száz 5270-est. Ezzel végre leselejtezhették az utolsó 200-as Ikarusaikat is. Nem volt sok, a 90-es években már kidobták a többségüket, ami maradt azt 2008-ig, de valamilyen okból kifolyólag pár kocsi megérte a tavalyi évet. Ezek között volt két csuklós Ikarus 280-as, amelyek már szóló 260-asokká lettek átalakítva. Az alkatrészhiány, illetve a drámaian csökkenő utasszámok miatt ez a megoldás szerte a volt Szovjetunióban bevált módszernek számított, úgy az ezredfordulóig. Aztán 2005 környékén az oroszok megtanultak korszerű autóbuszokat gyártani. Az is igaz, hogy a most beszerzett kocsik 6-8 éves LiAZ buszokat váltanak.

(Címlapfotó: fotobus.msk.ru)

Ha érdekel az autóbuszok múltja, jelene és jövője, ha friss képet szeretnél kapni e közlekedési eszközökről, akkor csatlakozz hozzánk a Facebookon is!

A bejegyzés trackback címe:

http://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr7412188436

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.