Váratlan MAN-újdonságok

2017. július 24. - _zahnrad

p_bus_eot_newlionscity-05.jpgA konkurens Mercedes Tourismo hatására az őszre ígért bemutatóját már most megtartotta a megújult MAN Lion's Coach, egyúttal az új MAN városi buszról is lehullt a lepel.

MAN Lion's Coach

p_bus_eot_coach-02.jpgÉrdekes a fényszórókból kiinduló fekete csík, elmossa a lámpák formáját.

A turista szegmensben versenyző oroszlános busz a csillagos versenytársához hasonlóan főleg az R66-os borulásbiztonsági norma ősszel hatályba lépő szigorítása miatt újult meg. A külső egyedi lámpákat kapott, a LED-es fényszóró látványos, de valószínűleg feláras tétel lesz. A fényszórókból kiinduló feketítés egy kicsit eltereli a figyelmet a busz valódi formájáról, mintha egy egész kínálaton végigfutó dizájnelem lenne, itt egy kicsit fura formában.

p_bus_eot_coach-07.jpgEgyedi a hátfal kialakítása is.

A Törökországban gyártott Lion's Coach 2,55 méter széles és 3,87 méter magas. Négyféle hosszban fog készülni, némiképp kusza módon az év végén érkező kéttengelyes 13 méteres és a háromtengelyes, 13,36 méter hosszú változat is a C jelzést fogja viselni.

Változat

Lion's Coach

Lion's Coach C

Lion's Coach C

Lion's Coach L

Hossz

12,1 m

13,091 m

13,361

13,901 m

Tengelyek száma

2

2

3

3

Max. csomagtér

11,7m3

14,3m3

11,8m3

13,2m3

 

A magas karosszéria nem magyarázat az egyébként WC és sofőrháló nélkül megadott szokatlanul nagy csomagtér kapacitásokra, valószínűleg a megnövelt térfogatú utastéri polcokat is hozzászámolták az értékekhez. Az utastér német 3 csillagos üléskiosztással 53, 57, 59 és 63 személyes lehet, szintén WC nélkül.

p_bus_iot_coach-02.jpgAz új Lion's Coach utastere.

A buszok mozgatásáról minden esetben a 12,4 literes D2676 LOH erőforrás gondoskodik. A kéttengelyes kivitelekben 420 vagy 460 lovas kivitelekben, a háromtengelyesek esetén 460 vagy 500 lóerővel. A hátsó híd áttétele 2,73:1-re változott. Az utastér LED világítást, új szervizpaneleket és a kor divatjának megfelelően USB-töltőpontokat is kap.

Lion's City

p_bus_eot_newlionscity-01.jpgA  lámpáktól induló feketítés így nyer értelmet, a városi kivitelhez mintha jobban passzolna.

A már korosodó busz a korábban készített kémfotóinknak megfelelően, nagy nehezen csak megújul. A képekről jól látszik, hogy a 2016 februárja óta próbálgatott busz lesz valóban az új Lion's City, ami teljesen új konstrukciót jelez. Ez látszik a magasabbra vett mellső övvonalon, illetve a fekvő elrendezést felváltó motorsátras kialakításról. Remélhetőleg a 2.500 mm-es szélesség is kibővül 2550 mm-re, illetve a dízel kivitelek remélhetőleg mindenféle buta fellépő nélkül fognak már készülni. Nem lennénk meglepve, ha a magas övvonal, és a magasra helyezett vésznyitók finn ősökre és tervezésre vallanának, de ennek nyomait majd csak a kész buszon tudjuk igazán bemutatni.

torq_man_f1.jpg2016 februárjában még álcázva rótta Svédország útjait. (Fotó: torqmatic)

A sajtóközlemény elég semmitmondó, az alacsony életciklusköltségekkel és a LED-es fényforrások hangsúlyozásán kívül nem sok konkrétumra futja. Az elavult fénycsöves-halogén spotos kuszaság leváltásának már épp ideje volt, a konkurensek már évekkel ezelőtt átálltak a dupla LED-sorra. A buszok nyilvános próbafutásai idén ősszel kezdődnek, a piaci bevezetésre egészen 2018 márciusáig várni kell.

A nem jelölt képek forrása: MAN

A bejegyzés trackback címe:

http://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr1112680905

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Moszkvicsslusszkulllcs 2017.07.25. 21:39:31

Már éppen kezd kimenni a divatból a feketítés, erre a MAN most erősít bele a fekektítésbe.
Szerintem ebből zakó lesz (sok pályázaton ki lesznek golyózva az unszimpatikus megjelenés miatt).