Teszten a magyar csuklós

2016. augusztus 25. - _zahnrad

kdsc_0186.jpgTeszteltük a Budapesten gyártott MABI Modulo M168d csuklós buszt. Lehet-e belőle metrópótló?

Tovább

A BKV is indul a metrópótló tenderen

3_6.jpg

Hét cég indul a fővárosra erőltetett kiszervezéses metrópótló tenderen. Hiába állította ellenkezőjét a kormány, egyikük sem magyar gyártású busszal szolgáltatna. Ráadásul újabb nyolc hónappal meghosszabbodik az új buszok forgalomba állítása, így a BKV kénytelen lesz leselejtezett buszaival megkezdeni a metrópótlást, igaz nincsenek késésben, hiszen az állomásfelújítások tendereinek az eredményhirdetését ősz elejére tolták. Így már biztos, hogy nem kezdődik meg a pótlás novemberben.

Tovább

Az alapításának 160.évfordulóját ünneplő Kühnében az ország legnagyobb buszgyárát adták át

cr1.jpgMintegy ezer meghívott vendég jelenlétében ünneplik pénteken Mosonmagyaróváron a 160 éves Kühnét, amely az ország legrégibb, eredeti profilját megtartó gépgyára. A rendezvényen a Credo autóbuszokat gyártó Kravtex-Kühne Csoport kibővített gyártócsarnokát  is  átadták.

Tovább

Saját lábán ment Párizsba az elektromos busz átvenni a díjat

img_0997.JPGAz elektromos buszcsaládot tervező magyar evopro csoport és a kompozit kocsitestet gyártó orosz NCC kedden vette át a JEC Innovációs Díjat. A díjátadóra a BKV számára gyártott 20 darab kompozit busz egyike ment ki saját lábán, így a MODULO C68E a történelem első és egyetlen elektromos busza mely teljesítette a Budapest – Párizs távot.

Tovább