Nem magyar elektromos buszokat vesz Moszkva

2017. augusztus 15. - kristoof

2_23.jpg

A magyar Evopro kompozit elektromos busza helyett inkább a hazai gyártású járműveket részesíti előnyben az orosz főváros közlekedési cége.  A Mosgortrans 2021-től már csak környezetbarát villanyhajtással  szerelt buszokat vásárolna.

Tovább

Az ÉMKK-t nem érdekli, hogy mit szeretnének az utasai?

cimlap_29.jpg

Az évek óta, minden szinten, elhanyagolt keleti országrészről lassan, de biztosan az autóbusz közlekedést fenntartó Észak-Magyarországi Közlekedési Központ (ÉMKK Zrt.) is leveszi a kezét. Vendégszerzőnk, Fazekas András, hosszú ideje küszködik a szolgáltatóval, hogy az igényeknek megfelelő menetrendet vezessenek be lakhelyén. Eddig süket fülekre és ellentmondásokra talált, hiába segíti az önkormányzat is harcában.  Most úgy döntött, megosztja velünk az ÉMKK-val folytatott eddigi vesszőfutását.

Tovább

Fél évszázada élnek velünk az Ikarus 200-asok!

4_10.jpg

Épp ma ötven éve, 1967. május 19-én, reggel kilenckor nyitotta meg kapuit a Budapesti Nemzetközi Vásár (BNV) a Városligetben. Itt mutatták be először az Ikarus 250-es prototípusát, amelyről akkor még biztosan nem tudhatták az alkotók, hogy fél évszázaddal később, sok országban még mindig forgalomban lesznek a típuscsalád egyes példányai. De milyen elképzelések és ötletek mentén alakult ki a világ legnagyobb példányszámú autóbusz sorozatának prototípusa és melyek voltak az első sikerek?

Tovább

Megmentette a Közlekedési Múzeum az egyik utolsó Ikarust

01_img_0195.JPG

Hazahoztuk Nagy-Britanniából az utolsó, az egykori mátyásföldi üzemben tervezett és épített Ikarus autóbuszt -írja közleményében a Közlekedési Múzeum. Az Ikarus 489-es Polaris típus akkoriban Európa egyik leginnovatívabb városi autóbusza volt és egyben az Ikarus utolsó sikeres exportterméke.

Tovább