Szovjet kísérleti buszok I.rész

2017. március 24. - _zahnrad

laz-360-1968.jpg

Az egykori szovjet buszgyártás is kereste az új megoldásokat a múlt század hatvanas, hetvenes éveiben. Első posztunkból kiderül, hogyan jutottunk el a szovjet-magyar buszgyártási együttműködéshez.

Tovább

Nyíregyházi abszurd: fél éve megérkeztek az új buszok, mégsem szállíthatnak utasokat

cimlap_24.jpg

Már tavaly novemberben megérkeztek Nyíregyháza új, környezetbarát, gázüzemű autóbuszai. Eddig azonban egyetlen utast sem szállítottak a szabolcsi megyeszékhelyen az új buszok, ugyanis utasszállítás helyett inkább az MAN telephelyén védik a betont az esőtől.

Tovább

Óriási kamu az iráni buszüzlet?

cimlap_23.jpg

A múlt heti kormányinfón, egy újságírói kérdésre Lázár János elárulta, hogy szó sincs hatszáz busz iráni szállításáról. Az csak egy ígéret volt Teherán részéről, hogy vesznek majd tőlünk buszokat. Ennek kapcsán összeszedtük, kinek és hány buszt ígértünk eddig.

Tovább

Már nem magyar cég az Ikarus Egyedi?

2_10.jpg

Megváltozott a MABI-Bus, jelenleg épp Ikarus Egyedi Kft., tulajdonosi szerkezete. Az új tulajdonosok máris elbocsájtásokba kezdtek úgy, hogy a vállalat időközben elnyerte a Volánbusz 180 darabos metrópótló busztenderét. De a névhasználattal sincs minden rendben, Széles Gábor beperelheti a céget.

Tovább

A Scania gyors, vezeték nélküli töltést tesztel városi forgalomban

busz_2.jpg

Az északi régióban elindult az első, vezeték nélküli autóbuszok (indukciós) megállóban történő töltése. Az újonnan kifejlesztett Scania elektromos hibrid autóbusz Svédországban, Södertäljében a menetrend szerinti városi forgalomban közlekedik.

Tovább

Nemzeti buszgyártási stratégia használt buszokkal

1_12.jpg

Nemrég 160 használt buszt szerzett be a Volánbusz Norvégiából. Most újabb 138 használt buszra írt ki tendert a Volán Buszpark Kft. Persze a fővárosi metrópótlásra is úgy sikerült helyzetbe hozni a hazai buszgyártókat, hogy a BKV is nyugati használt buszok beszerzését tervezi a pótlás levezényléséhez.

Tovább

A BKV is indul a metrópótló tenderen

3_6.jpg

Hét cég indul a fővárosra erőltetett kiszervezéses metrópótló tenderen. Hiába állította ellenkezőjét a kormány, egyikük sem magyar gyártású busszal szolgáltatna. Ráadásul újabb nyolc hónappal meghosszabbodik az új buszok forgalomba állítása, így a BKV kénytelen lesz leselejtezett buszaival megkezdeni a metrópótlást, igaz nincsenek késésben, hiszen az állomásfelújítások tendereinek az eredményhirdetését ősz elejére tolták. Így már biztos, hogy nem kezdődik meg a pótlás novemberben.

Tovább