Búcsúznak az Ikarusok a BKV-tól

2022. november 27. - 0illumination0

VI. rész: a BKV-s fejlesztések

Immár végleges: a BKV forgalmi dízelflottájából kikoptak a 200-as és a magaspadlós 400-as Ikarusok. A  412-eseknek és az alacsonypadlós 405-ösnek sincs már sok hátra, és várhatóan egy éven belül búcsúzunk a magaspadlós Ikarus troliktól is. A leköszönő típusok azonban a kezdetektől magukon viselték…

Tovább

Búcsúznak az Ikarusok a BKV-tól

V. rész: Ikarus trolibuszok

Megtörtént, aminek már rég meg kellett volna történnie, ma, azaz 2022. november 20-án elbúcsúztak a BKV-tól a magaspadlós dízel Ikarusok. A régi technikáért rajongók már csak a nosztalgia- és retróhétvégéken találkozhatnak velük. Vagy a trolibuszvonalakon, a troliüzemnél ugyanis még odébb van a…

Tovább

Búcsúznak az Ikarusok a BKV-tól

IV. rész: alacsonypadlós Ikarusok

Az új Mercedesek és a Solaris trolik érkezésével és a metrópótlás végeztével lezárul egy korszak a BKV történetében: elbúcsúznak a főváros útjaitól az utcakép részét több mint 50 éve képező Ikarus 200-asok, és a magaspadlós 400-asok is. A 415-ösöktől már nyáron, a 260-asoktól és a 435-ösöktől…

Tovább

Búcsúznak az Ikarusok a BKV-tól

III. rész: A 400-asok megjelenése és elterjedése

Az új Mercedesek és a Solaris trolik érkezésével és a metrópótlás végeztével lezárul egy korszak a BKV történetében: elbúcsúznak a főváros útjaitól az utcakép részét több mint 50 éve képező Ikarus 200-asok, és a magaspadlós 400-asok is. A „nagy”, de már 20 éve halott Ikarus által tervezett és…

Tovább

Búcsúznak az Ikarusok a BKV-tól

II. rész: A 200-asok evolúciója

Az új Mercedesek és a Solaris trolik érkezésével és a metrópótlás végeztével lezárul egy korszak a BKV történetében: elbúcsúznak a főváros útjaitól az utcakép részét több mint 50 éve képező Ikarus 200-asok, és a magaspadlós 400-asok is. A „nagy”, de már 20 éve halott Ikarus által tervezett és…

Tovább

Búcsúznak az Ikarusok a BKV-tól

I. rész: a kezdetek

 Az új Mercedesek és a Solaris trolik érkezésével és a metrópótlás végeztével lezárul egy korszak a BKV történetében: elbúcsúznak a főváros útjaitól az utcakép részét több mint 50 éve képező Ikarus 200-asok, és a magaspadlós 400-asok is. A „nagy”, de már 20 éve halott Ikarus által tervezett és…

Tovább

Modulo-saga, N. rész

Ahogyan azt már korábban is megírtuk, a BKV küszöbén áll annak, hogy újabb konstrukcióhibás buszokat szerezzen be, egészen pontosan 11 darabot. Miközben az eredeti gyártót csődbe kormányzó, és a konstrukciót, nincs rá szebb szó, elkúró úriembereknek cseppet sem meglepő módon felelősségre vonás…

Tovább
süti beállítások módosítása