Óriási kamu az iráni buszüzlet?

2017. február 14. - Hirtelen Miki

A múlt heti kormányinfón, egy újságírói kérdésre Lázár János elárulta, hogy szó sincs hatszáz busz iráni szállításáról. Az csak egy ígéret volt Teherán részéről, hogy vesznek majd tőlünk buszokat. Ennek kapcsán összeszedtük, kinek és hány buszt ígértünk eddig.

Tovább

Már nem magyar cég az Ikarus Egyedi?

Megváltozott a MABI-Bus, jelenleg épp Ikarus Egyedi Kft., tulajdonosi szerkezete. Az új tulajdonosok máris elbocsájtásokba kezdtek úgy, hogy a vállalat időközben elnyerte a Volánbusz 180 darabos metrópótló busztenderét. De a névhasználattal sincs minden rendben, Széles Gábor beperelheti a céget.

Tovább

A BKV is indul a metrópótló tenderen

Hét cég indul a fővárosra erőltetett kiszervezéses metrópótló tenderen. Hiába állította ellenkezőjét a kormány, egyikük sem magyar gyártású busszal szolgáltatna. Ráadásul újabb nyolc hónappal meghosszabbodik az új buszok forgalomba állítása, így a BKV kénytelen lesz leselejtezett buszaival…

Tovább

Bréking! Az ITK és a MABI hozza a BKV új buszait!

Végre megszületett az eredmény a Budapesti Közlekedési Vállalat rendelkezésre tartási tenderén. Így újabb hetven korszerű autóbusz érkezik hamarosan a fővárosba.   Tavaly októberben tette közzé részvételi felhívását a BKV 17 plusz három opciós, szóló dízel, valamint…

Tovább

Semmi bajuk a szegedi troliknak?

Két hete állnak tétlenül a Szegedi Közlekedési Kft. (SZKT) Ikarus-Skoda Tr 187.2 típusú trolibuszai a cég telephelyén. A közlekedési cég garanciális problémákra hivatkozott, amikor leállította a 13 trolit. Az SZKT ugyanazt próbálja elsütni a csehekkel, ami korábban sikerült a…

Tovább

Elrontjuk ötödször is?

Április 23-án Zsámbékon, BUSEXPO néven autóbusz-bemutatót és buszokkal foglalkozó konferenciát tartottak. Ez utóbbin az egyik szekcióban a különjárati, idegenforgalmi buszos közlekedésről, a másikban – a nagyobb érdeklődést kiváltóban – a közforgalmú, elsősorban…

Tovább

Csúnya midibusz, csúnya történet

A BKV a 405-ös felújítási programjának keretein belül 10 nappal ezelőtt, a Kelenföldi Autóbuszgarázs nyílt napján mutatta be a világoskék, Volvo-lámpafészkekkel ellátott, elég furcsa eredményt. Azonban közelebbről szemlélve az eseményeket, még az is lehet, hogy jól…

Tovább

Amit szabad Jupiternek...

Pont kerülhet a tavaly év elején kezdődött bohóztra. A Volánbusz mégis átveszi a BKV-tól a szolgáltatást Budapest elővárosi vonalain. A nyögvenyelősre sikeredett váltás hemzseg a furcsaságoktól. Amit szabad Jupiternek, azt nem szabad a kisökörnek. Pontosabban kisökröknek,…

Tovább

Sok hűhó semmiért?

Kétszázötven cég jelezte, hogy csatlakozna a Rába-Volvo közös beszállítói programjához. A jelentkezők nagy száma nem csoda, nem szeretnék, ha elveszítenék a megélhetésüket. Épp ezt nehezményezi néhány civil, akik tüntetést szerveznek a magyar buszgyártók…

Tovább

Mi a közös Szász Lajosban és Fónagy Jánosban?

Ők ketten azok a közlekedésért felelős miniszterek, akik egyetlen buszt sem vásároltak regnálásuk ideje alatt. Mit tudunk arról, hogy Romeó milyen tanuló volt az iskolában matematikából? Fájdalom, de semmit. Shakespeare sajnos erről nem írt, csak a fiú Júlia iránt érzett…

Tovább