Utolsó kommentek:

Krisztina Szabovik 2017.02.15. 19:47:06

Hogy lehet,hogy Ez az ember mindig mindenhol ott van,soha semmiért nem fizet,és abból él hogy még mindig,mindenkit lehúz?!
Külföldön-egyes országokban-ilyenkor az van,hogy egy szép nyári estén,egy 160 cm magas "megbízott"emberkével összetalálkozik...

Bejegyzés: Óriási kamu az iráni buszüzlet?

morph on deer 2017.02.15. 18:18:22

Ez csak azt jelentheti, hogy Széles átvett a a hatalmat a svédeknél.
Bizony!
Ugyanis a helyiek szerint Scania buszokról van szó. Kezdetnek 1350 darabról, de ennek több mint kétszerese is várható alkalmasint, a Volvo buszok is szóba kerültek.

www.presstv.ir/Detail/2017/02/13/510340/Iran-Sweden-PM-Lofven-visit-Scania-buses

Bejegyzés: Óriási kamu az iráni buszüzlet?

Pic 2017.02.15. 17:41:02

Kevés nagyobb köpönyegforgató, kapcsolatrendszerből élő életművész van az országban mint az az alak.

Ott volt a szociknál, majd alapító MDF-es lett. Milyen büszkén villogott vele, hogy övé volt a 001-es párttagkönyv!!, Sokáig az volt a rendszáma is. :)) Aztán csend és manapság Fideszes színekben tündököl és akkora pártember hogy hűűű.

Közben az ő hathatós közreműködésével szétlopták és szétbarmolták a hazai buszgyártást és az Ikarust.

El kellene venni tőle mindent kamatostól és élete végéig börtönbe csukni, de valami legaljába, ahol naponta legalább 3 ordas kancigány megdugná....

Bejegyzés: Óriási kamu az iráni buszüzlet?

Indriq 2017.02.15. 17:11:37

No pánik! Széles a nullponti energiából fog busz építeni!

Bejegyzés: Óriási kamu az iráni buszüzlet?

Mercel 2017.02.15. 16:25:53

@LFather:

Költői kérdés volt..:)

Mindenesetre úgy nézem, hogy a tényleges buszgyártás feltámasztása nagyjából annyira reális mint a gravitáció kikapcsolása.

Bejegyzés: Óriási kamu az iráni buszüzlet?

lombozódó 2017.02.15. 16:23:30

Lehet csak, hogy egy nagy szélhámos ???

Bejegyzés: Óriási kamu az iráni buszüzlet?

davi_dov 2017.02.15. 15:33:03

A Fidesz lopott, lop, lopni fog.
Sokat.
Semmi más nem számít.

Bejegyzés: Óriási kamu az iráni buszüzlet?

D-Fens 2017.02.15. 12:10:05

A kormány komálósa a feldobott pénzt felnyalta, mission accomplished. Táguljanak, nincs itt semmi látnivaló.

Bejegyzés: Óriási kamu az iráni buszüzlet?

LFather 2017.02.15. 11:44:59

@Mercel: Nem úgy néznek ki, hanem AZOK. Széles pedig úgy vette meg százmillióért az Ikarust, hogy fizetett 1 milliót kp-ban, a többi meg szellemi (!!!) apport. A számok nem biztos, hogy pontosak, az arányokra akartam rámutatni. Hogyan került oda? Úgy, hogy holó a holló szemét nem vájja ki. Szélest a magafajta haverok hozták helyzetbe. akiknek a magafajta haverjai ma is kormányozhatnak. Persze nem buszt, hanem országot, vagy várost.

Bejegyzés: Óriási kamu az iráni buszüzlet?

airsheep 2017.02.15. 08:34:30

Szóval röviden összefoglalva:
Széles Gábor mögött nincs autóbuszgyár, nem is lesz, nem is akarja hogy legyen, mégis több százmillió ft támogatást kap.

Bejegyzés: Óriási kamu az iráni buszüzlet?

_zahnrad 2017.02.14. 23:50:27

-Mint mondottam volt az elején nem teljeskörű, hanem önkényes, kiragadott válogatás

- Tömegeltérés: Ennyit egy beszerelt és egy be nem szerelt utastájékoztató rendszer is adhat.

- Miért gondolod, hogy ugyanazt az energiasűrűségű akkumulátort gyártják évtizedekig? Ez nem Magyarország és nem az Ikarus, hogy ha nagynehezen sikerül valami, akkor ahhoz körömszakadtunkig ragaszkodunk

Bejegyzés: Kínai buszok 2016-ban

Mercel 2017.02.14. 20:06:43

Az, miért van, hogy nálunk a csúcsgórék / csúcsvezetők / miniszterek mind úgy néznek ki , hogy helyből kiosztana nekik az ember egy tényleges életfogytot?

Nézem a képet egy gengszterrel a fókuszban és azon filózom, hogy került ő oda, hogyan lett egy ágazat korlátlan ura úgy, hogy az erőszakosságán kívül semmit nem tud felmutatni..

Bejegyzés: Óriási kamu az iráni buszüzlet?

premium salmon 2017.02.13. 14:34:36

@_zahnrad:
Ez már szakírói válasz, és ne légy ideges, de van még hiba, ellentmondás:

- a 40 tavalyi BYD üzlet kimaradt, aktualizálhatjuk ideiekkel
-a ZeEUS kiadványban továbbra is 250 km feletti az ADL-BYD hatótáv
-a millbrooki és roure one saját tömegben 151 kg az eltérés
-a route one nem mond igazat, nem lehet kétharmadnyi az akkuállomány
-mi több, szvsz 324 kWh minden idők legnagyobb szóló akkukapacitása
-ugye nem gondolod komolyan, hogy a szokásos 564 kWh lenne?

Abszolút meglepő a Millbrook teszt: - áttörés született?

Bejegyzés: Kínai buszok 2016-ban

dollarpapa 2017.02.07. 20:11:55

Hogy hívják amugy a gyártót ebben a hónapban es ki a tulaj?

Bejegyzés: Hiába várt midi?

Bluemotion 2017.02.07. 12:43:33

Egy pár "érdekesség" ami nekem az Indexes cikkek során megmaradt:

- "Emlékezetes, amikor kirepült a próbajáraton egy vadonatúj Modulo kereke Budán, és leütött a lábáról egy embert."
- "Aztán kiderült, hogy a Széll Kálmán téri forduló túl szűk a széles járműnek."
- "Szerdán olvasónk azt írta, hogy a havas, latyakos utakon nem tudnak felmenni az elektromos buszok Várba."
- "A buszok a BKV szerint a hideget bírják, de a párás levegőt nem, az inkább a hibák kiváltója. Illetve az ajtóhibáknál a ragasztás rossz minősége."
- "Az új, darabonként 175 millió forintért vásárolt Modulók naponta 5-6 alkalommal hibásodnak meg."
- "Értik, gázolajos kályha. XXI. század, Magyarország, környezetbarát busz. "

Bejegyzés: Hiába várt midi?

_zahnrad 2017.02.03. 20:47:32

@premium salmon: No, ebből a sok minősítgetésből nem szeretnék kapni még egyszer.

A komáromi információ ott dolgozóktól és egyéb meg nem nevezhető, nyilvánosan alá nem támasztható forrásból származik. Hogy melyiknek hiszel, az a te személyes ügyed, köszönöm a forrásmegjelölésed. Várjuk a valamivel hitelesebb, tényeken alapuló alátámasztást, mondjuk kezdetnek pár HR hirdetés is megteszi. ;)

ADL-Enviro: zeeus.eu/uploads/publications/documents/zeeus-ebus-report-internet.pdf 81. oldal. Ez mát két forrás, de itt egy harmadik is: www.lowcvp.org.uk/assets/other/ADL_BYD%20e200%20EV%20LEB%20Energy%20Summary_MODIFIED.pdf

83,13 kWh/100km*4,527 [100km] = 376kWh, de ez elméleti. A titok annyi, hogy nem az akkupakkok darabszáma a döntő, mert egy.egy változatos méretű és kapacitású lehet.

Különben a 12115 és a 225 kWh is kiváló lenne, légy szíves utánanézni pár dízel autóbusz saját tömegének. Az egyéb megjegyzéseidre és provokációidra pedig senki nem kíváncsi a továbbiakban, ok?

Bejegyzés: Kínai buszok 2016-ban

premium salmon 2017.01.29. 22:51:51

Kedves Fogas Kerék!

Megfigyelhetted volna, hogy nyilvános információkat feldolgozva kommentálok. Mi több, minden kiegészítésemhez csatoltam ellenőrizhető forrást:

Megtehetted volna válaszod előtt, hogy
-megnézed a BYD friss e-busz szállításai és eladásai, vagy
-figyelmesen olvasod a részedről linkelt - és köszönettel vett - angol cikket, vagy
-ellenőrzöd komáromi kioktató dörgedelmeid jogosságát.

Egyikre sem volt érkezésed, különben láthattad volna, hogy

-csak a számunkra látható (és tán részben Komáromból ellátott?) Európában "elsunnyugtál" 4 üzletet és 40 járművet - ami ebben a kategóriában és piacon sok

-1 mondatban 3 valótlanságot állítasz”..A hatótávolság 320 kilométer, a busz üres tömege 12 115 kg, a 324 kWh kapacitású akkumulátorral ez igen jó érték...”- fajlagosan ez sok!

(avagy cáfold felvetésem, miszerint a BYD-ADL 2/3-os akkukapacitása kb. 225 kWh, azaz hatótávja kb. 240 km lehet, így saját tömege 12 115 kg nem is olyan jó érték.)

-saját tájékozatlanságodról szignálsz elismervényt, amikor nekem esel, honnan veszem az akkutesztelő K+F központot – szvsz 1 hivatkozás is elég, 3 meg sok!

(avagy fordulj igazad érvényestésére Magyarország külgazdasági és külügyminiszteréhez, és/vagy a BYD európai elnökéhez - ja és értesíts válaszaikról)

Végül kérem, tisztelj meg egy válasszal :-)

Bejegyzés: Kínai buszok 2016-ban

premium salmon 2017.01.24. 09:35:40

Látom, maradunk ketten.
Ugye ellenőrizted 18-án, hogy pontosan idéztem 16-án a BYD argentin tendergyőzelmi hírét? :-)

Ami a BYD-ADL közös buszt illeti, "túrós az adatszolgáltatása":
-a linkelt cikk először hozza a 12 115 kg saját tömeget, ami rendben lehet, mivel a 18 600 kg max tömeg egy 75 kg sofőrrel akár 94 fő utast enged, a specifikáció meg 90 főt közöl

-a gond az akkukapacitás-hatótáv párossal van: amit megadtál az a BYD európai honlapjának 3 pakkos verzióé (324 kWh / 317 km) ám az utaskapacitás ott csak 68 fő: www.bydeurope.com/downloads/eubs_specification/BYD_12_Meters_Electric_bus.pdf

-míg a Route One cikk jelzi, hogy kétharmad akkuállománnyal is menni fog a londoni napi üzem:
„…Besides the most significant addition – that of Alexander Dennis Enviro200 MMC bodywork – one of the principal differences is that weight has been reduced in the Enviro200EVs when compared to its Chinese-built predecessor by using two battery packs, one fewer than before...”

-az angolok, pontosabban skótok nem adtak meg akkukapacitást és közelítő napi hatótávot is csak a cikk közöl: 150 mérföld=240 km, ami messze van 320 km-től.

Ezek után azt kell feltételeznem, hogy a 12 méteres BYD-ADL Enviro 200 Electric: akkukapacitása mintegy 225 kWh, hatótávja mintegy 240 km, utaskapacitása 90 fő.

Ami a komáromi K+F és akkuteszt központot illeti:
-Maga a külügyminiszter mondta 2016 október 10-én a szerződés aláírásakor az MTI-nek:
“...A mai nap fontos siker a keletről érkező tőkeberuházásokért folytatott küzdelemben, egy globálisan 210 ezer munkavállalót foglalkoztató cég hozza Magyarországra nemcsak gyártókapacitását, hanem kutatás-fejlesztési részlegét is - mondta...”
www.kormany.hu/hu/kulgazdasagi-es-kulugyminiszterium/hirek/6-2-milliard-forintos-beruhazast-hajt-vegre-komaromban-a-byd

-Isbrand Ho a BYD európai főnöke közleményében ezt írta 2016 október 12-én:
“...The Hungarian plant will begin production in the first quarter of 2017. It will have its own R&D Centre and battery test facility...”
bydeurope.com/news/news.php?action=readnews&page=1&nid=225

Ugyanott idézik Szijjártó Pétert angolul:
“...Mr. Peter Szijjártó, Minister of Foreign Affairs and Trade in Hungary also welcomed BYD and pointed out Komárom is the only manufacturing plant outside China besides California and Brazil. He highlighted the fact that BYD was not just building a manufacturing plant but also opening a battery testing unit and R&D center...”

Sok hírharsona lehozta a hírt, így az MTV híradó is - ezek után én elhittem.
És te?

Bejegyzés: Kínai buszok 2016-ban

_zahnrad 2017.01.16. 19:42:38

@premium salmon: akkufejlesztő-központjaaaa? Ezt honnan vetted? Egy targonca összeszerelő üzemecske épült, ahol alkalomadtán buszokat is tudnak komplettírozni. Nem gyár, nem központ, nem fejlesztő.

Az ADL Enviro angol busz, nem kínai, az adatokhoz a forrás: www.route-one.net/articles/Vehicles/Enter_the_electric_Enviro_as_ADL_and_BYD_set_out

Állami tulajdonhányad vagy egyéb politikusi befolyás gyanítható elég sok kínai buszgyárnál, egy ímmel-ámmal kapitalista piacon sem szokatlan az efféle politikai kiszorítósdi, had ne mutogassak most, akkor egy államszocializmus működésére rá kell csodálkozni, biztos?

Bejegyzés: Kínai buszok 2016-ban

premium salmon 2017.01.16. 09:06:24

Ha már BYD, akkor megemlíthetted volna, hogy az európai gyártó- és (bár nehezen hihető, de tán igaz) akkufejlesztő-központja is Komáromban van / lesz.
Miután Esztergomban gyártják japánok a mi kocsinkat, csak nem Komáromban fogják kínaiak a mi e-buszunkat?

Ezek után érdekes lehet, ami kimaradt a BYD idei európai városi e-busz mérlegéből:

-saját K9-es modelljükből a 45 db Optare e-busz mellé novemberben leszállítottak Nottingham-nak 5 éves garanciával 13 db járművet:
www.busworld.org/articles/detail/3073/thirteen-byd-12-meter-electric-buses-for-nottingham

-szintén a 12 méteresekből szerződtek a hollandiai Arrivával 8 darabra Haarlem-nek 2017 szeptemberi határidőre 10 éves „in-sevice” ellátással
www.transdev.nl/actueel/1322/byd_levert_acht_volledig_elektrische_stadsbussen_aan_connexxion_/4667/

-345 kWh akkukapacitású, 81 fő utaskapacitású emeletes e-buszaiból 5 darabot szállítottak a Metroline-nak Londonba:
bydeurope.com/news/news.php?action=readnews&page=3&nid=219

-a BYD-ADL Enviro 200 családból az 51 db 12 méteres után most meg a 10,8 méteresből szerződtek 14 e-midire a Go-Ahead-el:
www.omnibusrevue.de/london-byd-und-adl-mit-14-weiteren-elektrobussen-erfolgreich-1869943.html

A kínaiak nem híresek következetes, ellentmondásoktól mentes adatszolgáltatásukról - idéznéd, honnan jött a 324 kWh 320 km 12 115 kg adat-trió?

Végül egy már idei furcsaság a holnaputáni(!) Busworld hírekből: a BYD Argentínába készül eladni 50 db 12 méteres K9-et és építene egy gyárat is. Az alelnök arról panaszkodik, hogy nem tudnak bejutni Peking és más súlyosan szennyezett levegőjű kínai városokba - nem úgy, mint Európába és az USA-ba…
www.busworld.org/articles/detail/3094/byd-might-deliver-electric-buses-to-argentina

Bejegyzés: Kínai buszok 2016-ban