Utolsó kommentek:

csakférfi 2017.10.21. 06:04:11

@Ad Dio:
Igen ez így igaz.
Azért én belegondoltam egykor.
Mi történne ha valaki kitalálna egy olyan tipusu szerkezetet ami ingyen előállítana elektromos áramot. Nem kellene hozzá "hajtóanyag". Elférne a konyhában,vagy a sufniban.
Katasztrófa lenne a gazdaságunkra.
Kesha alapítvány feszegette ezt. Ha jól emlékszem.

Bejegyzés: Az Olimpiára fejlesztett hidrogén buszt a Toyota

Ad Dio 2017.10.20. 20:04:06

@csakférfi:

Sajnos ott a fránya energiamegmaradás, így az nem megy, hogy a kocsi vizet bont, majd megy végül vizet pufog ki.

A vízbontás meg lassú és energiaigényes. Ezért drága a hidrogén :-).

Bejegyzés: Az Olimpiára fejlesztett hidrogén buszt a Toyota

csakférfi 2017.10.20. 15:14:42

@Ad Dio:
Hmmmm.
Az lehet hogy a németek és japánok nemua fejlesztik. Vagy -tették.
@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Ugyanaztgondolom. OLCSÓ HIDROGÉN.
Ez a legnagyoob probléma.
Mintahogy a Tesla modellnél az akku tárolóhapacitása.
De hidrogén tárolása is problémás.

Amit én a magam eszétől gondolok az lenne ha a rendszer közvetlenül vízből állítana elő hidrogént.
De az egyenáramot már hajtásra használjuk.
Macerás.
Mindazonáltal tiszteletem a mérnöki munkáért.

Bejegyzés: Az Olimpiára fejlesztett hidrogén buszt a Toyota

Ad Dio 2017.10.20. 08:03:58

@csakférfi:

Drága két fejlesztési irányt futtatni.

Szvsz a gyártók zöme tudja, hogy a sima aksis technológia nem megoldás, de a hajsza elindult, senki nem maradhat le: klasszikus buborékfújás zajlik.

Ha nem érkezik egy újabb technológiai áttörés, akkor az aksis autó lufija menthetetlenül kipukkad. A látóhatáron sincs másik, kivéve az üa cella. A Toyota szerintem jól teszi, hogy fejleszt ebben az irányban is.

Bejegyzés: Az Olimpiára fejlesztett hidrogén buszt a Toyota

Ad Dio 2017.10.20. 08:00:51

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Amennyire tudom a grafén katalizátorlemezes technológiával ez nem akkora probléma.

Bejegyzés: Az Olimpiára fejlesztett hidrogén buszt a Toyota

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2017.10.20. 06:02:38

@csakférfi: Nyalván az elektromos autók térhódítása miatt. A hidrogén előállítása drágább mint az áramot közvetlenül az aksiba tölteni.

Elolvastam.... jól gondoltam.

Bejegyzés: Az Olimpiára fejlesztett hidrogén buszt a Toyota

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2017.10.20. 05:59:24

@Ad Dio: A metilalkohollal az a gond, hogy a benne lévő szennyeződések elkoszolják az üzemanyagcellát. Más egy kis teljesítményű cella meg más egy buszé.

Bejegyzés: Az Olimpiára fejlesztett hidrogén buszt a Toyota

Ad Dio 2017.10.19. 21:15:30

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Egyfelől metil alkoholra is egész jó hatásfokú cella építhető, másfelől már mobiltelefon aksi méretben is létezik üa cella.

Bejegyzés: Az Olimpiára fejlesztett hidrogén buszt a Toyota

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2017.10.19. 21:09:47

Végre egy jó elképzelés! A busz már elég nagy az üzemanyagcella gazdaságos működéséhez és tervezhető az indulás. Személyautóba azért nem jó mert egy üzemanyag cellának 300-400 fok a működése és annak felmelegítése nem másodpercek.
Már csak olcsó hidrogén kellene!

Bejegyzés: Az Olimpiára fejlesztett hidrogén buszt a Toyota

itoérambolafoci 2017.10.16. 16:21:48

@KissGecihuszár:

Azt mindenképpen érdemes hozzátenni, hogy hülyeség Demszkire mutogatni, mivel a főváros költségvetési helyzetét nem Demszki, hanem a mindenkori kormányok határozták meg.

Budapest egészének (és nemcsak a tömegközlekedésének!) lerohadását az okozta, hogy a rendszerváltás óta oldalfüggetlenül minden kormány a főváros rovására próbálta a vidéket támogatni.

Tehát az elmúlt 28 évben a főváros még azt sem kapta meg, ami a létszámaránynál fogva arányosan járt volna.

Aki nem aludta át az elmúlt 28 évet, az pontosan emlékszik arra, hogy minden egyes kormányciklusban hatalmas központi kereteket tartottak vissza, és minden kormányciklusban égetően szükséges felújításokat és fejlesztéseket kellett elhalasztani amiatt, hogy a kormány nem biztosította hozzá a korábban betervezett költségvetési forrást.

A fenti cikkbeli összehasonlításból is egyértelműen kiderül, hogy nem a főváros rossz gazdálkodása, hanem a fővárost kiéheztető költségvetési politika lehetetleníti el a budapesti tömegközlekedést.

Bejegyzés: Mennyibe kerül a közlekedés?

újember · http://vasut.kTeam.hu 2017.10.16. 15:01:47

Az utolsó mondatot innen a Fülöp-szigetekről megerősíthetem. Mind a sofőröket, mind az utasokat nézve, az itteni viszonyokra is igaz.

Bejegyzés: „…Azt mondták a dühösködő sofőröknek, vezessenek ők is úgy, mint a Bögözy…”

tomlaker 2017.10.12. 10:03:02

Esetleg Pozsony Graz Krakkó Kolozsvár Brno Zágráb és valamely magyar várost

Bejegyzés: Mennyibe kerül a közlekedés?

tomlaker 2017.10.12. 09:48:05

Érdekes lenne Bukarest és Bécs helyzetét is iderakni csak kontrollként

Bejegyzés: Mennyibe kerül a közlekedés?

KissGecihuszár 2017.10.11. 22:22:32

azt mindenképp érdemes, sőt kell is hozzátenni, hogy a vízfejünk tömköz állapota a demszkypatkány érája alatt kezdett rohamosan lerobbanni, amikor is, egész pontosan '91-től kezdve sem reál, sem nominál értékben nem növelte a BKV 100%-os tulajdonosa, a főv. önkormányzat a cég pénzügyi támogatását, ezáltal a BKV jármű és infrastruktúra vagyona rohamosan értéktelenedni kezdett. Emlékezhetünk arra, hogy a BKV csak arra kapott közgyűlési felhatalmazást, hogy banki hitelekből fedezze a MŰKÖDÉSI -tehát nem a fejlesztési, mert az a '90-es évek közepétől kezdve gyakorlatilag nem volt!- kiadásait, azaz amelyeket a menetdíj, az árkiegészítési, illetve a tulajdonosi támogatásokból kellett volna, hogy fedezzen. Az egészet csak tetézte, hogy az egyszemélyben megrendelő és szolgáltató BKV, mint classic monolitikus szocialista nagyvállalat minden volt, csak hatékony nem! Ilyen előzmények után nem lehetett csoda az a helyzet, ahová a BKV 2010-re jutott és még ma sem mondható el, hogy a főv. önkormányzat stabil anyagi helyzetet teremtett volna, de legalább megmenekült a cég az összeomlástól. El kell fogadni, hogy minőségi tömközt csak megfelelő pénzügyi alapokkal lehet teremteni és persze olyan vérbeli SZAKEMBEREKKEL, akiknek az életük ez a hivatás, mert különben csak egy permanens vergődés és folyamatos leépülés, utasvesztés lesz, minek következtében még kevesebb lesz a menetdíj bevétel, majd megindul egy olyan lefelé vezető spirál, melynek vége az összeomlás.

Bejegyzés: Mennyibe kerül a közlekedés?

Katana750 2017.10.11. 21:07:23

@Kingpingvin. Köszönöm az infókat, de gondolom elkerülte a figyelmedet a második hsz. amit írtam. 1999 óta(újkorától) hajtom a gépet, úgyhogy kicsit ismerem. Előtte a régi F12(már a kocka lámpás) volt a társam az utakon. Már az is bubuzott egy kicsit behúzott rögzítőfékkel.(2,5 m. km. után még elég jó pénzért vitte el Mohamed) Persze a szakmát én is Zil, IFA, Liaz, kombinációban kezdtem.

Bejegyzés: „…Azt mondták a dühösködő sofőröknek, vezessenek ők is úgy, mint a Bögözy…”

mindigamásikahibás 2017.10.11. 09:26:44

Most is dobogósok vagyunk. pl. stadionépítésben, de kerítésben is mi építettük az elmúlt pár évben a leghosszabbat a világon, daganatos (pl. tüdőrák) megbetegedésben is "jól" állunk világszinten, ami közlekedéshez is kötött (éljen a dízel, különösen a kárpát medencében). Más világ, más nézőpont. :(

Bejegyzés: Mennyibe kerül a közlekedés?

Moszkvicsslusszkulllcs 2017.10.11. 00:22:38

Nagyon köszönöm ezt az interjút!
Gyermekkorom legszebb éveit idézte fel ez a beszélgetés.
Én mindent értettem a beszélgetésből.

Akkoriban sokat utaztam 86-ossal, és nem tűnt fel, hogy a 62-63 lassabb lett volna mint a többi kocsi. Szóval annyira nem lehetett tötyörgés az a spórolós vezetés. Sokkal nagyobb gázolajbűvészek is voltak, akik már tényleg idegesítették az embert, például az 1-esen, a 6-oson a 106-oson, satöbbi.

Örülök, hogy fel lett hozva a 86-52: határozottan állítom, hogy a valaha gyártott legjobb évjárata volt a 200-asoknak.
Az 54-60, 86-52 és a 62-63 között rövidebb időre nem volt más kocsi is (BU 04.., ill. 08-58?)?

Bejegyzés: „…Azt mondták a dühösködő sofőröknek, vezessenek ők is úgy, mint a Bögözy…”