Utolsó kommentek:

KissGecihuszár 2018.02.18. 11:38:35

@Petyka366: Ha mindegyik CNG-s MAN-ból MINDEN NAP elmegy az előző este beletankolt 100%-nyi gáz 25%-a, nos az ú.n. KÁR! Konkrétan ha mondjuk van egy 50 db-os CNG-s MAN flotta, melynek mindegyike "elveszít" naponta 1/4-nyit a tartályában lévő gázból, nos az 50x 0.25, azaz olyan, mintha az 50 db-ból 12 db kocsiból teljesen eltűnt volna a gáz, ami anyagi veszteség, s mint ilyen, konkrét Ft-sitható kár! Nos, amennyiben ezen kárt a tulaj fenntartó (önkori) közl cég illetékesei leszarják, az nem más, mint HŰTLEN KEZELÉS! Van még kérdés??

Bejegyzés: A belvárost messze elkerülik a BKV hibridbuszai

buszrajongó 2018.02.17. 20:06:03

@Benbe: Nem mondtam, hogy hülye vagy. Annyit mondtam, hogy az általad említett MAN definíciója szerint alacsonypadlósnak minősül.

Az képezheti vita tárgyát, hogy jó-e ez a busz így. Leginkább azért nem jó, mert ennyi dobogóval már alacsony belépésű buszt is vehettek volna, az üzemeltetése jóval olcsóbb is lenne. Csak hát Budapesten ez szentségtörésnek minősül, mondván egy ekkora városban alapkövetelmény az alacsony padló.Ezen az állásponton van a VEKE is. Az, hogy nem engedhetjük meg magunknak, véletlenül sem szempont. Tavaly jártam Koppenhágában, mely szintén nem kis város (ötnegyed milliós), és csak alacsony belépésű buszokat láttam. Ott aztán igazán megengedhetné magának a város az alacsonypadlós flottát, nekik mégsem esik le az ujjukról a gyűrű, ha alacsonyabb kategóriás buszt vesznek, mivel a célnak ez is megfelel, karbantartása jóval olcsóbb, üzemanyagköltség jóval alacsonyabb, a kisebb fogyasztásból pedig törvényszerűen következik az alacsonyabb károsanyag-kibocsátás is. De Budapest más eset. Mi mindig rázzuk a rongyot, akkor is, ha rongyra sincs pénzünk.

Bejegyzés: A belvárost messze elkerülik a BKV hibridbuszai

Benbe · http://www.benbe.hu 2018.02.17. 19:06:29

@buszrajongó: ÉRtem, tehát akkor minden rendben van attól még, hogy a busz rossz. Világos. Én vagyok a hülye, hogy egy vadi új busztól többet várok el, mint amit egy tizenöt éves tud.

Bejegyzés: A belvárost messze elkerülik a BKV hibridbuszai

mtk001 2018.02.17. 18:44:04

A hibrid úgy 'gyorsul', hogy a 260 -as Ikarus úgy megy el mellette, mint Hamilton a lekörözöttek mellett.

Bejegyzés: A belvárost messze elkerülik a BKV hibridbuszai

Első Általános Bizonytalanító 2018.02.17. 17:56:34

A lényeg láthatóan az volt, hogy ez a cég jól járjon. Aztán hogy magasak az üzemeltetési költségek, á la megbontandó motor, akkupakk? Majd a lakosság bőre árán mindenre fussa!

Bejegyzés: A belvárost messze elkerülik a BKV hibridbuszai

buszrajongó 2018.02.17. 17:23:47

@Benbe: "Vasúti járműnél az alacsony padló faltól-falig alacsony padlót vagy a padlóról mászás nélkül elérhető ülést jelent."

Igen. Vasúti járműnél. De nem busznál.

Busznál ehhez az kell, hogy felszálláskor ne kelljen lépcsőzni, ezenkívül az utastér vízszintes legyen, ne legyen benne se lépcső se színházpadló. Az ülőhelyek kérdése más tészta. Hogy az ülések mekkora hányadát engedi a megrendelő dobogóra helyezni, az a tenderkiírásban kerül meghatározásra. Nyilván az ideális megoldás a dobogók teljes mellőzése lenne, de ez mind a fejlesztő mind a vásárló részéről elsősorban pénzkérdés. Az általad panaszolt MAN lehet jó vagy rossz ebből a szempontból, a követelményeket a BKK határozza meg, nem te vagy én. Az újonnan forgalomba helyezett (nem feltétlenül új) járműveknek a BKK által meghatározott kritériumoknak kell megfelelnie. Ezen kritériumok alapján az ominózus MAN alacsonypadlós, nem pedig alacsony belépésű típusnak minősül.

Bejegyzés: A belvárost messze elkerülik a BKV hibridbuszai

Petyka366 2018.02.17. 17:12:00

@KissGecihuszár: Mit vártál? Meg hát ahogy öregszenek, úgy érnek el az anyagok is. Nem mai technika a CNG se. Szerinted annak idején miért nem lett a 200-as sorozatnál nagyobb darabszám belőle? Illetve milyen hűtlen kezelés? Itt is beszereznek 40 db "valamiért" eladóvá vált hibrid buszt (van amelyik 2 ajtós). Szerinted ezek így, ebben a formában városi közlekedésre alkalmasak? Ez Magyarország, nem számít semmi, csak legyen "új" busz kevés pénzből....

Bejegyzés: A belvárost messze elkerülik a BKV hibridbuszai

kolompa lole 1111 2018.02.17. 17:07:21

"A környezetbarát járművek azonban nagyívben elkerülik a belvárost, inkább a külvárosban, amolyan falusias környezetben szennyezik kevésbé a levegőt. Így a belvárosban maradtak az öreg Ikarusok és más környezetszennyező, főleg nyugatról használtan érkezett autóbuszok."

Ez így van rendjén. A fasz kivan már azzal hogy mindig minden jót csak a belvárosba lehet begyömöszölni, a többi kerület meg hadd szívjon csak. Nekünk jó lenne az öreg Ikarusz, de nektek nem menő? Hát anyád... Faszom, már 4 metrótok van, nekünk meg 1 se. esetleg nem akarjátok a saját magánhobbitokat csak és kizárólag ti fizetni? Ha mi nem kapunk belőle, akkor minek rakjunk bele pénzt?

Bejegyzés: A belvárost messze elkerülik a BKV hibridbuszai

KissGecihuszár 2018.02.17. 16:40:03

@Petyka366: Tessék?? Jól értettem, amit olvastam?? És ezen napirendre tér(t) a CNG-s MAN-okat használó társaságok mindegyike?? Ha igen, akkor minimum felmerül a hűtlen kezelés BTK-s esete, ugyanis ez nem más, mint quasi ölbe tett kézzel nézni, hogy száll el a gempa a terályokból, melyeknek elvileg légmentesen zártaknak kell(ene) lenniök, vagy?!?

Bejegyzés: A belvárost messze elkerülik a BKV hibridbuszai

Benbe · http://www.benbe.hu 2018.02.17. 16:11:46

@buszrajongó: Vasúti járműnél az alacsony padló faltól-falig alacsony padlót, vagy a padlóról mászás nélkül elérhető ülést jelent. Ahol akár egy lépcsőt is mászni kell, az már nem minősül alacsony padlónak, és az mindegy, hogy a lépcsőmászás az a folyosó mely részén valósul meg. A törekvés sem igaz: a Mercedes Citaro buszok valamennyi ülése a padló szintjén állva elérhető, az MAN-nél _három_ 3!!! lépcső megmászásával lehet a kb. 22 ülésből nyolcat elérni. Ahol ráadásul megfelelő kapaszkodók sincsenek, de még egy leszállásjelző sem, hogy a megállóban való megállás előtt ne kelljen leevickélni a túl keskeny, hegyes és kátyús úton minden irányba elfogadhatatlan mértékben imbolygó buszon az üléstől.

Bejegyzés: A belvárost messze elkerülik a BKV hibridbuszai

Benbe · http://www.benbe.hu 2018.02.17. 16:07:36

@stmodell: Látod, hogy hiába írtam én is ezt, a fotelszakértők jobban tudják!

Bejegyzés: A belvárost messze elkerülik a BKV hibridbuszai

buszrajongó 2018.02.17. 15:53:09

@Benbe: Te kevered az alázatos egyházi atyát a gyalázatos fegyházi gatyával. Az alacsony padló nem azt jelenti, hogy az utastér teljesen olyan sima mint az asztallap, hanem azt, hogy az ajtók előtti tér és a közlekedőfolyosók, valamint az álló utasok számára számításba jöhető egyéb részekre való eljutáshoz nem kell lépcső, ezek egy szintben vannak. Ez nem jelenti azt, hogy az ülések nem lehetnek dobogón. Nyilván az a legszerencsésebb, ha egy sincs dobogón, a gyártók törekednek is arra, hogy a lehető legkevesebb ülés legyen dobogón.

Bejegyzés: A belvárost messze elkerülik a BKV hibridbuszai

Petyka366 2018.02.17. 15:21:25

@KissGecihuszár: A CNG alternatíva, csak az a gond, hogy este mikor feltankolsz reggelre elszökik a "telitank" negyede :/. Legalábbis az MAN-ek ezt csinálják, a többiről nem tudok nyilatkozni.

Bejegyzés: A belvárost messze elkerülik a BKV hibridbuszai

KissGecihuszár 2018.02.17. 12:16:32

jut eszembe, mi van az egykor szebb napokat látott TJ "újhús" Kft 28 db csuklós hybridjével, melyek a 7-es, 9-es vonalakon jártak, csak azt "úgy alakult"???
Legutóbbi infóm szerint kint állnak a Hungarocamion telepén, a Cinkotain, vagy mi?!
A belvárosi szóló vonalakra tán jobb lenne már vagy CNG-s (ha az MVK, KKV, ÉMKK képes volt meglépni Miskolc, Kaposvár, Nyíregy tekintetében, tán a BKV-nak menne, főként hogy ugye vannak a használt VanHoolok, tehát nem ma lépnének a CNG útra) és/vagy tisztán E buszokat vásárolni, még úgy is, ha esetleg ezek nem magyar kocsik lennének, hanem pl. Mannheimi Merci, vagy MAN, esetleg Volvo, netán Neoplan,stb. Először a 178-ason lehetne checkolni, mi, merre, meddig, aztán jöhetne a 15,115, 26,226, 217E,stb. Ami a 99-est illeti; sajnos a nyócker,ill a Bihari környékének lakóósága nincs azon a szinten, hogy számukra a jelenleginél minőségibb buszparkot lehetne biztosítani!

Bejegyzés: A belvárost messze elkerülik a BKV hibridbuszai

Petyka366 2018.02.17. 12:03:47

@stmodell: A soros hibrid rendszer már. Mikor a Volvo Trutymóját tesztelték nálunk, volt egy MAN is teszten. Az például patent volt, mert ahogy te is írtad a villany motor képes volt tartani a sebességet, így pl. 1-2km-nyi (külvárosban) utat meg tudott tenni a dízel motor járatása nélkül is. Én nem szeretem az MAN-eket, de az mint hibrid JÓ volt!

Bejegyzés: A belvárost messze elkerülik a BKV hibridbuszai

Petyka366 2018.02.17. 11:41:16

Kérdésem lenne. Ezek soros vagy párhuzamos hibridek? Mert ha ezek megegyeznek az MBK-620-as frsz.-on futó kocsival akkor gratulálok. Nekem volt szerencsém a 12-es I-Shift és a párhuzamos hibrid hajtás megcsodálásához. Miskolcon sokat futott az a kocsi, egy élvezet volt. Semmire nem volt jó, minden sz@r volt benne állandóan. Rendesen nem tudott gyorsítani, mert csak elindulásnál van villanymotor és mire kapcsol a dízel az 2-3 másodperces szünet ami pl. egy megállóból kigyorsításnál vagy egy kereszteződésben nem túl nyerő. Gyönyörű. Gratulálok még egyszer. Nemsokára lehet kipakolni a szintén sikeres c68e típus mellé.

Bejegyzés: A belvárost messze elkerülik a BKV hibridbuszai

stmodell 2018.02.17. 11:38:33

@Nandee - "Mivel a hibrid rendszerek lassulás közben (avagy "fékezés" közben töltenek, ezért a gyakori megálló nem hátrány." - Ez így ebben a formában nem fedi a valóságot. Helyesen úgy hangzana, hogy fékezés közben IS töltenek, de nem csak fékezés közben. Általánosságban úgy működnek, hogy induláskor 8-10km/h-ig csak a villanymotor hajt, utána bekapcsolódik a belsőégésű is (közben tölti is az akksit), majd amikor már nem gyorsít a jármű olyan intenzíven, átvált teljesen elektromosra (a sebesség tartásához bőven elegendő a kisebb teljesítményű villanymotor is). Fékezés közben generátorüzemben működik, és tölt, de ilyenkor maximum 35%-os visszatáplálás lehetséges. Az araszolás, és a gyakori megállás elindulás hamar lemeríti az akksit, és utána járatni kell a belsőégésűt. Az ideális környezet ezeknek a buszoknak jelenleg a külváros. Hidd' el, ez tapasztalat, lévén van hibrid járművem.

Bejegyzés: A belvárost messze elkerülik a BKV hibridbuszai

igazi hős 2018.02.17. 11:38:11

@laci_52: "egy gigatendert öt év alatt 2000 vadonatúj busz leszállítására és a(remélhetően korrupciómentesen kihozott) győzteshez igazítani az üzemeltetést és a karbantartást" Most tekintsünk el a politikától, de: egy ekkora beszerzéshez hitel kell, ami azt jelenti, hogy gyakorlatilag garantált a Mercedes győzelem, ugyanis épeszű bank magyar buszt nem fog meghitelezni, mert nem tekinti fedezetnek. Abszolút logikus lenne a magyar gyártás (na jó: összeszerelés) felfuttatása, de láthatóan annyian mozdultak rá a lenyúlható pénzre, hogy lassan visszasírjuk azokat az időket, amikor "csak" a Simicska-Fellegi háttérharc ment a nagyobb falatokért. Az M3-as buszpótlás kapcsán előadott több éves, többszereplős tragikomédia (ha nem én fizetném és nem BP-en élnék, akkor inkább komédia, így inkább tragédia) ismétlődne meg tízes szorzóval.

Bejegyzés: A belvárost messze elkerülik a BKV hibridbuszai