Utolsó kommentek:

gmihaly621 2017.04.10. 17:15:28

Az Ukrajna 1 kísértetiesen emlékeztet a Bözsi Ikarus prototípusára, amelynek még nem volt akkora segge. Az Ukrajna 2-höz hasonló berhált magyar csotrogányok is indultak nemzetközi járatokon a 200-as család előtt az 1960-70-es évek fordulója táján az Engels téri buszpályaudvarról.

Bejegyzés: Szovjet kísérleti buszok II.rész

Almás Peti 2017.04.10. 09:03:57

Ez is nagyon jó volt, köszönöm. :)

Egy kérdés csak. ;)

"IXX. Nemzetközi Autóbusz Hétről"

As IXX mennyi rómaiul? :)

Bejegyzés: Szovjet kísérleti buszok II.rész

Petyka366 2017.04.09. 18:58:01

Kedves _zahnrad
Szívesen olvasok ilyeneket :D Úgyhogy nyugodtan toljad csak ;).

Bejegyzés: Szovjet kísérleti buszok II.rész

Moszkvicsslusszkulllcs 2017.04.08. 07:30:48

Beszélgetések során előjön, hogy ha elsőként / egyetlenként száll be az üres buszba az ember, és szabadon választhat ülést, hová üljön?
Ekkor kezdődik fejvakarás: általában senkinek sincsen tuti tippje: egyik hely kényelmetlenebb mint a másik.
Ha valakinek mégis van tuti tippje, az az utolsó tengely feletti 4-es box (vállat ablaküvegnek vetve, lábat kinyújtva, és a kerékjárati dobra feldobva) esetlen valamelyik másfeles ülés szokott lenni.

Ez jutott eszembe a Solaris beltéri képeit nézve is: hiába trendi a karosszéria, az utast csak az érdekli hogy kényelmes-e az utazás. És a beltéri képek alapján úgy tűnik, hogy nem kényelmesebb mint bármelyik másik hasonló buszon. Sőt!
Itt még másfeles ülés sincsen, az ablakvonal könyökléshez túl magasnak tűnik, és az alu profilon nem is biztos hogy jó választás könyöklési szempontból.
Az ülések a szokásosan keskenyek, alig párnázottak, túl rövid az ülőlapjuk és inkább előre dőlnek mint hátra.
Ha ez még nem lenne elég, akkor ott a sok lábtérbe betüremkedő vonalradiátor, ami az ablak mellett ücsörgők utazását teszi pokollá.
És a jó kis légbefúvó: éles szélű, mocskos, a lábnak útban van, fülsiketítő, néhány év után csak hideg levegőt fújó.
És a Solaris specialitás: a szükségesnél nagyobb számban hátra / oldalra néző ülések.

Nem állítom, hogy a Solaris rosszabb mint a konkurencia, de - szerintem - nem is jobb.

Bejegyzés: Sähköbussi testi

Zoli1019 2017.04.05. 17:45:03

@Scaniás: "Made in Taiwan, minőséggel kicsit báj ván", hogy egy volt kollégám mondását idézzem. :) Ezek a busznak látszó guruló dobozok sem kidolgozottságukban sem anyagminőségükben nem érik el azt a minőséget amit elvárhatnánk tőlük. Addig fognak járni ezek a járgányok, amíg egy anyaghiba miatt komolyabb balesetet nem fog okozni valamelyik. Nem szeretném ha így lenne, de sajnos ezeknél a járgányoknál erre igen nagy eséllyel lehet számítani az életkoruk előrehaladtával.

Bejegyzés: Roncsokkal szolgáltatnak a Volánbusz alvállalkozói

Pepejoe 2017.04.02. 17:54:47

Ha azért nem induk a Kravtex mert megunták a szopatást, hát tök igazuk van. Én is leszarnám magasról a helyükben.
Az is lehet, hogy egyszerűen "nem baráti" cég, nincs ott haver, rokon, stb. Nem esik le onnan lóvé, így nem érdek velük gyártatni, ha meg is nyernének egy ilyen tendert. Eleve ez a közbeszerzés nevezetű tender egy hülyeség, egyik lényege az átláthatóság és egyenlő esélyek lennének. Erre pont a korrupció és átláthatatlanság jellemzi. Meg kell szüntetni. Bemegyek egy boltba, ennyi a kóla. Ha négyes pakkban veszem, azaz többet, arányában olcsóbb, X Ft. Átmegyek második-harmadik boltba és a végén ott veszem, ahol a legolcsóbb. Mit kell ezt bonyolítani? Busz kell, veszek. Azok közül, amik megfelelőek az igényeimnek és ahol olcsóbb.
A másik a hibridség. Ha a modern eu 6-os annyit eszik mint a hibrid, akkor mi a kérdés? Egyszerűbb és kiforrottabb technikát veszek és ez nem a hibrid. Nem vagyok haladásellenes de ez így logikus.
Amúgyis, belső kerületbe ahol főleg a szűk utcákban semmi szellőzés, ezer éve már csak trolit engednék be. Persze kötségesebb kiépíteni és nem mobilis a vonal, nem lehet csak úgy áthelyezni, na de hát na. Tudjuk hogy ilyen, úgy kell kezelni ennek tudatában és vannak okos mérnökemberek, akiknek feladatuk megszervezni egy t.közlekedési hálózatot. Bízzunk bennük. Mondjuk egy olyan városban, ahol egy adott szakaszon, ahol 2-3 évtized után végre hajlandóak voltak telibeaszfaltozni egy 2x2 sávost, pár hónap után már törik is fel az aszfaltot mert na akkor most gázcsövet vagy mit cserélünk...

Bejegyzés: Új árában vesz használt buszokat a BKV

Kánikula 2017.03.30. 22:24:15

@Svegacomp: Az Index lehozta: Bor Veronika az új tulaj tavaly augusztus óta. Előtte titkárnői és tolmácsolás/fordítás szolgáltatás volt a profil. nulla árbevétel mellett. (csak az index.hu cikkére hivatkozva írom ezt az infót ide)

Bejegyzés: Új árában vesz használt buszokat a BKV

==T== 2017.03.30. 16:55:35

@Comandante en Jefe: Miért ne? Ahogy olvastam, lehet, hogy egy könnyűsúlyú Credo kevesebb gázolajat fogyaszt, mint egy Volvo hibrid.

Hiszen ugye az is hibrid, ami mondjuk a a nap 90%-ban aksival közlekedik, 10%-ban belső égésűvel, meg az is, ami pont fordítva.

Bejegyzés: Új árában vesz használt buszokat a BKV

==T== 2017.03.30. 16:51:32

@Online Távmunkás: Én is erre gondoltam. Meg ugye lehetett hallani, hogy korábban lehetett olvasni/hallani, hogy BKV/BKK körökben eléggé lefikázták a Credo-kat.

Szóval lehet úgy voltak vele, hogy azért nem indulnak, hogy elmondhassák, hogy eggyel több pályázó volt.

Bejegyzés: Új árában vesz használt buszokat a BKV

konrada 2017.03.30. 15:04:09

@NAR:
...a gond az szokott lenni (többek közt), hogy ritkán ideális az idő. Így vagy a fűtéshez, vagy a hűtéshez energia kell, és az szinte kiiktatja az elektromos részt, azaz motorral megy (áll) szinte mindig a jármű. S a hibridre igazított motor meg mindigjárónak gazdaságtalanabb, mint egy normál járműhöz igazított korszerű motor...

Bejegyzés: Új árában vesz használt buszokat a BKV

NAR 2017.03.30. 14:01:23

"Elsősorban gond az, hogy a hibridrendszerek bonyolultak, így a meghibásodás valószínűsége magasabb, mint a hagyományos dízelüzemű buszoknál, ezzel együtt a javítás költsége is magasabb."

A használt Prius-teszteknél pont azt szokták írni, hogy kevesebb gond vele, mint egy hagyományos autóval. Ezek a buszgyártók nem Toyota-minőségben gyártanak vagy csak nem annyira kiforrott a megoldásuk? Vagy ez csak félelem, hogy nagyobb a meghibásodás valószínűsége? Városi busznál (párszáz méterenként gyorsít 0-ról, lassít állóra) jó ötletnek tűnik a hibrid...

Bejegyzés: Új árában vesz használt buszokat a BKV

Svegacomp 2017.03.30. 13:39:41

Mit csodálkozunk? Van ebben a történetben valami új? Igazi magyar módszer, közbeszúrt kamu céggel. Érdekes lenne tudni a tulajdonosát is.

Bejegyzés: Új árában vesz használt buszokat a BKV

kristoof 2017.03.30. 12:17:07

@konrada: Valószínűleg saját forrásból, mivel az EU használt buszokra nem ad pénzt! Pont az a poén ebben, hogy akár új magyar gyártású buszokat is vehetnénk EU-s pénzből, ahogy a lengyelek és csehek szokták, de nekünk mások levetett hibridjei kellenek inkább... :-(

Bejegyzés: Új árában vesz használt buszokat a BKV

kristoof 2017.03.30. 12:14:34

@Comandante en Jefe: Jól van. Akkor egyezzünk ki egy döntetlenben, mert mindkettőnknek igaza van. :-)

Bejegyzés: Új árában vesz használt buszokat a BKV

konrada 2017.03.30. 12:02:00

...jó volna tudni, miből veszi a BKV.
...mert ha ez is egy "ügyes" EU-s tender - melyben például rögzítve van a hibridhajtás - úgy más a gyerek fekvése.

Elvégre a pénzadónak - lásd az omniózus német miniszteri nyilatkozatot - nem feltétlen az az érdeke, hogy a keletiek iparát felhozzák, inkább az, hogy az ő termékeiket vásárolják...
...szóval jó lenne tudni, miből hülyék...

Bejegyzés: Új árában vesz használt buszokat a BKV

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2017.03.30. 11:41:26

@kristoof: Jó, de nem hasonlítunk 20 éves Stiftet új montival azért, mert mindkettő megvan kéccázból, és a másodikhoz elég csak müzlit tankolni :) . Másra való a kettő.
A fogyasztás mellett én a városban a kibocsájtást is fontosnak tartom, bár nyilván nem mindent vivő szempontnak.

Mindenesetre igen röhejes, hogy a T&J-nek a többi akkor forgalomba állított kiszervezett csuklósénál cakkpakk 15%-kal magasabb költségére hivatkozva 28 látványos és presztízsértékű új busz ki lett paterolva, miközben szedett-vedett használtflotta jön ennél sokkal magasabb felárért az élettartamköltségben.

Bejegyzés: Új árában vesz használt buszokat a BKV

Tron65 2017.03.30. 11:41:08

3-8 éves hibrid busz????

KB pont most fognak kidögleni az akkumulátorok ...

Bejegyzés: Új árában vesz használt buszokat a BKV

kristoof 2017.03.30. 10:57:40

@Comandante en Jefe: Két okból lett összehasonlítva az Econell City a használt hibridekkel. Az egyik az ár, hiszen nem sokkal drágábbak ezek az új magyar buszok, mint a hibridek. A másik pedig az, hogy azt az üzemanyagfogyasztás csökkenést, amit a hibridek hozhatnak, azt simán hozza az Econell City is.

Bejegyzés: Új árában vesz használt buszokat a BKV

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2017.03.30. 09:56:05

@Ziu9:
A Kravtex kifejlesztett egy városi típuscsaládot, nem titkoltan elsősorban Budapestre. Ezután Budapest hosszú évekig nem vett semmit, aztán meg nem magyar gyártmányt, a volánoknak pedig központilag tiltották meg a buszbeszerzést. A Kravtex kegyvesztett lett, de nem volt hajlandó beadni a kulcsot, inkább évekig gyűltek az udvaron az eladatlan vadiúj buszai. Végül Pécs vette meg ezeket gyakorlatilag használt áron. Most úgy néz ki, ismét szabad tőlük buszt venni, de nem csoda, hogy óvatosak, és csak a biztos irányba ölnek fejlesztési pénzeket.

Bejegyzés: Új árában vesz használt buszokat a BKV