Mercedes CapaCity-k Pozsonyban

2010. április 19. - torqmatic

 

25(+15) db Mercedes-benz O530GL "CapaCity" beszerzéséről kötött megállapodást a pozsonyi tömegközlekedési szolgáltató (DPB) és a Mercedes-Benz Slovakia, mintegy 23,4 millió Euró értékben. Az első jármű idén februárban érkezett a szlovák fővárosba, a további példányokat pedig legkésőbb a 2011-es Jégkorong VB kezdetéig szeretnék forgalomba állítani. A buszok férőhelykapacitása 186 fő (ebből 45 ülő utas), motorjuk OM 457 hLA típusú, 260 kW-os, euro 5-ös diesel erőforrás, utasterük kamerával megfigyelt és légkondícionált. A CapaCity-k ABS, ASR, EBS rendszerrel és kétkörös, eletro-pneumatikus fékrendszerrel bírnak, a buszsofőrök részére pedig CD lejátszós rádiót és egy kisméretű hűtőszekrényt is beépítettek. További képekből a DPB honlapján lehet csemegézni:

http://www.dpb.sk/fotogaleria/autobusy/mercedes-benz-o-530-gl-capacity

A CapaCity-t 2005-ben mutatta be a patinás német gyár - ez volt az első extra-nagy befogadóképességű, 4 tengelyes, teljesen alacsonypadlós csuklósbusz. Hossza meghaladja a jelenleg engedélyezettet (közel 20 méter), ezért - noha menettulajdonságai a kormányzott 4. tengely miatt kiválók - csak zárt pályán vagy útvonalengedéllyel közlekedhet. Több német városban is megtalálható a típus, a legnagyobb flotta azonban Isztambulban üzemel: az elmúlt években 250 darabot állítottak forgalomba.

 

Forrás: Mercedes

 

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr831934459

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Káposztakukac 2010.04.19. 20:33:28

25 + 15 mit jelent? első fázisban 25-öt adtak át, aztán még jön 15? vagy 15-re opció van? nagyon nem mindegy, ha az árakat nézzük. közel 600.000 euro darabonként azért nem kevés.

torqmatic 2010.04.19. 20:43:21

A 15 az opciót jelöli, a - valóban nem csekély - összeg pedig értelemszerűen mind a 40 darabra vonatkozik. (Hogy ebben a járművek vételárán kívül mi foglaltatik még benne, azt nem tudom...)

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.04.20. 12:58:36

Az uatstér hátsó része azért nem igazán szerencsés. Bár jobb, mint a Localóké.

jack o'neill 2010.04.20. 17:43:30

Fene jól néznek ki.
VB 880-as járatára (Bp-Visegrád-Egom) vonalra bírnám őket. Sokszor dudorodik a Volvo-k oldala, kötöttpályás járat ugye nincs, ebben meg elfér több utas.

Amúgy most fekvő vagy álló motorosak?
Motorsátrat mintha látnék, de hátsó részről a BKVnál (is) próbázó Citaro G jutott eszembe, ami meg asszem fekvőmocis volt.