Buszfesztivál Tököl 2010

2010. április 29. - _zahnrad

Hetedik alkalommal került megrendezésre a legnagyobb hazai busz kiállítás. A megszokott élményprogramok maradtak, viszont a kiállítás területe az elmúlt évek során sajnos egyre kisebb lett. A kevés számú kiállítóért kárpótolta a látogatókat a számos újdonság.
A kiállítók között hazai buszgyártókat, külföldön gyártott buszok forgalmazóit és számos beszállító képviselőit láthattuk.

A kiállítók:
-Alfa Busz Kft.
A saját gyártású Civis 12 típusokon kívül két darab fehérorosz MAZ buszt is láthattunk a cég standján. Az Alfa Busz a Volánbusz tendere miatt nehéz helyzetbe került, és sajtóértesülések szerint a fehérorosz gyártóval együttműködve képzelik el a kiutat a szorult helyzetből. Az egyik beszállító standján találkozhattunk a Nissan alvázra épült prototípus midi buszukkal is.

Kravtex-Kühne Kft.
A Credo buszok gyártói két új modellt is kiállítottak. A már ismert Citadell12 prototípus után a Citadell19 és a EN9,5 midibuszt láthattuk. A Citadell19 teljesen alacsonypadlós, 18,75 méter hosszú csuklós városi busz. Az EN9,5 pedig 9,5 méter hosszú alacsony belépésű(LE), városi midibusz. A kiállított buszokon kívül a Vértes Volán BN18 típusú alacsony belépésű csuklós városi busz szállította az utasokat a parkoló és a kiállítói terület között.

Magyar Autóbuszgyártó Kft.
Az Ikarus buszok gyártója az új Ikarus V187 típusú 18,75 méter hosszú városi alacsonypadlós buszon kívül az E134 elővárosi  buszt állította ki. A parkolót Ikarus busszal is megközelíthették a vendégek, itt egy V134 típusú busz dolgozott.

Csaba Metál
Meglepetésre két autóbusz is helyet kapott a kiállításon igaz csak az egyik autóbusz volt kiállítva a statikus soron a másik pedig a kiállítói parkolóban volt megtalálható. A kiállított autóbusz nemrég érkezett vissza az USÁ-ból és megtudhattuk azt is, hogy már 16 darab rója a köröket különböző országokban.

MAN
Egy Cityliner képviselte a márkát. Sajnos a városi buszaikat most nem hozták el pedig jó összehasonlítási alapot szolgálhattak volna a hazai járművekkel.

Volvo
Idén a VOLVO is csak egy autóbuszt hozott el. Ez a turista szegmensből jól ismert 9700-as volt.

VDL
A Bova majd teljes kínálata helyett kapott a kiállítási területen. Érdekes, hogy évről-évre jelen vannak több típussal is Tökölön, de a hazánkban nem túl sok autóbuszt ad el ez a márka.

Scania

A nem túl fiatal, de már ráncfelvarrott Omnicity-t is láthatták az érdeklődők. Valamint a Scania standján volt látható egy igényes felszereltségű Irizar PB is.

Mercedes
A Mercedes standja sem hozott újdonságot. Egy Intouro M ingajáratban közlekedett a látogatói parkoló és a kiállítási terület között. Valamint ki volt még állítva egy Tourismo és egy Conecto is. Sajnos Németországban gyártott Mercedes busz nem volt kiállítva.

Jbus
A kisbusz gyártó cég 6 autóbuszt is elhozott. Ezek a buszok Mercedes Sprinter alvázra készültek. Úgy tűnik, hogy van igény hazánkban ezekre a buszokra ezért minden felhasználási területről hoztak kisbuszt.

Az ily nehéz gazdasági helyzetben is köszönet a szervezőknek és kiállítóknak hisz ez az egyetlen hazai autóbuszos esemény ahol a szakma képviselői eszmét cserélhetnek!

Az újdonságokkal és a kiállított járművekkel hamarosan részletesebben is foglalkozunk!

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr511963235

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jack o'neill 2010.04.30. 10:30:34

Érdekes képek. A 4. ajtó utáni elrendezéssel, csak nekem tűnik úgy, hogy a v187 eléggé ráver a Citadell párosra?

Ettől függetlenül (képek alapján) a Credo és az Ik-ARC is eléggé fejlődő képes. Kiskerekű lós*arhoz és a régebbi ARC-khe képest.
BN18-at remélem rövid úton felejtik el. Ocsmány. EN9,5 egész pofás.
Az Alfa kisbusza lol.....
Alfa-MAZ együttműködésre hát nem tudom mit mondjak. Bár ahogy nézem a MAZ LE busza köröket ver a Localo-ra hátsó traktus ügyileg, szóval már egy szinttel feljebb vannak.
A CsM-nek muszáj eröltetni? Láttam azt élőben. Isten irgalmazz...

_zahnrad 2010.05.02. 09:11:42

@jack o'neill: A negyedik ajtó után az a kérdés mi a prioritás? Ha az, hogy ne kelljen hegyet mászni, akkor valóban az Ikarus jobb. Ha viszont a kihasználatlan terüket nagyságát szeretnénk minimalizálni, akkor már nem.

Petiteto. · http://magyarbusz.info 2010.05.02. 13:38:26

@jack o'neill: V187 hátulja ráver a citadell-re? Ugye ezt csak viccnek szántad?!
Az ARC motorsátra több mint kétszer nagyobb a Citadell sátránál, sőt tovább megyek, az összes típus sátránál. Helykihasználás borzasztó. A Citadellben még két ülést tudtak tenni a 4. ajtó elé, ahol az ARC-ben lényegében fal van.
Vicces vagy, tragédia az a busz.

jack o'neill 2010.05.02. 21:00:23

@_zahnrad: Hegymászásra gondoltam.
Helykihasználás tényleg rosszabb.

@Petiteto.: Oké-oké, aláírom igazad van (mind itt, mind figyelőn), hogy Citadelles avatarral azt mondod tragédia az Ikarus-ARC...

_zahnrad 2010.05.02. 21:13:18

@Petiteto.: a nagy motorsátor általában könnyebb szerelhetőséggel jár. Nem elhanyagolható szempont, hogy jelentősen eltérő motor befogadására is alkalmas és a később érvénybe lépő emissziós normák esetén sem kell nagyobb változtatást eszközölni a motorsátor környékén. A minősítgetéssel pedig óvatosan, mert nem fognak komolyan venni...

Petiteto. · http://magyarbusz.info 2010.05.04. 21:59:18

@_zahnrad: Az a motorsátor még ebből a szempontból is indokolatlanul nagy. A minisítgetéshez csak annyit fűzök hozzá, hogy Én olyan stílusban válaszoltam, ahogyan azt előttem jack o'neil tette. Ő nálam sokkal durvább kifejezéseket tesz, mint például "kiskerekű lószar","Ocsmány","isten irgalmazz". Őt miért is nem szóltad le? Tehát szerintem ilyen minősítgetéses beszólásokat mellőzük, mert így mindenkibe bele lehet kötni...

Petiteto. · http://magyarbusz.info 2010.05.04. 22:03:15

@jack o'neill: Ikarus-ARc-s avatarral is ugyanezt mondanám, de most már alappal. Mint megígértem Credo fórumon addig nem minősítettem a buszt, míg nem találkoztam vele. Ez Tökölön megtörtént, elég jól feltérképeztem azt a buszt is és eléggé összecsapott tervező munka tűnt fel leginkább. Pozitívumként említeném meg viszont az, hogy legalább az Alfa szintjét túllépte...