A „midi tender” egy éve…

2010. május 08. - kristoof

A BKV tavaly júliusban írt ki a régóta csereérett IKARUS 405-ös típusú autóbuszok lecserélésére egy tendert.
 

A járművek nagyon elhasználódtak, sürgős cseréjük szükségességéről nem csak a fővárosban lakók, hanem sajnos a turisták is meggyőződhetnek, ugyanis ilyen autóbuszok járnak a várban. Mivel a BKV erősen alulfinanszírozott ezért az önerőből történő csere szóba sem jöhetett! Így a BKV a buszokat nem közvetlenül veszi meg, hanem a midibuszt igénylő vonalakat alvállalkozásba adnák, és az ott szolgáltató cégek csak alacsonypadlós, Euro 5-ös motorral felszerelt busszal szolgáltathatnak.  
A tenderre bőven akadt jelentkező a magán tulajdonú Orangeways, Inter-Tan-Ker, Panoráma Tourist és a VT-Transman mellett három Volán társaság(Vértes Volán, Volánbusz, Körös Volán) is pályázatot nyújtott be. A tenderben nem csak a 40 darab midi busz szerepel, hanem összesen 60 darab „nagy” busz is. A kezdeti lelkesedés hamar lelohadt, ugyanis szeptemberben kiderült, hogy a BKV által megadott műszaki paraméterek nagy része teljesíthetetlen. Ezért a műszaki dokumentációt módosítani kellett. A módosított műszaki dokumentáció közzététele után olyan hírek kaptak szárnyra, hogy a Midi busz tender győztese a RÁBA az S91-es típussal. Ez után újabb hosszú hallgatás következett majd Február 22.-én bejelentették, hogy még abban hónapban pár héten belül kiderül az eredmény. Rá néhány napra újabb műszaki probléma lépett fel ugyanis a Csaba Metál Urbanus típusa az itthon megszokottól eltérő ajtó kialakítást alkalmazott.  (Az autóbusz első ajtaja a mellső tengely mögött helyezkedik el, ezzel megnehezítve az első ajtós felszállást.) Azóta nem hangzott el hivatalos információ a tenderrel kapcsolatban. Nem hivatalos információink szerint azonban a midi buszok között már megvan a győztes, de sajnos újabb műszaki problémák léptek fel, most a csuklós buszokkal. Ugyanis a műszaki kiírással ellentétben 18 méteres helyett 18,75 méteres autóbusszal indultak a pályázók. Sokan sok helyen írtak már a Midi buszokról  (több nagyvárosban így Budapesten is tesztelték azokat) ezért mi most ezektől eltekintünk és megpróbáljuk csokorba szedni az esélyes ”nagy” buszokat a hazai és külföldi gyártók kínálatából. Credo Citadell 19 Ikarus V187 Mercedes Conecto G Solaris Urbino 18 MAN Lion's City GL és a 18 méteres változata a Lion's City G Volvo 7700A


A korábbi hírek alapján csak a műszaki kérdések rendezése után adhatnak árajánlatot a buszok üzemeltetésére az egyes pályázók, azaz valószínűleg még az összes pályázó közlekedési szolgáltató versenyben van, ugyanúgy, mint február végén…

 

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr181984105

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nemeza 2010.05.08. 19:50:22

Remélem a CsM Urbanus csak egy pár napos teszt erejéig lesz menetrend szerinti forgalomban.. S91-et a midi vonalakra!..

Káposztakukac 2010.05.08. 20:17:40

azt se lehet tudni, h pontosan ki mivel indul?

kristoof 2010.05.08. 20:45:35

Sajnos nem lehet tudni!Egy valami biztos több olyan cég is van akik ugyanazokkal a típusokkal indultak!(Gondolom itt jött elő a hossz probléma!)

jack o'neill 2010.05.09. 00:01:24

Valahol láttam képet MJT csuklósáról. Az nem 18 méteres? Vagy azzal nem is indultak?

@nemeza: Remélem én is. Urbánust ne, csak azt ne...

Amúgy a Credo nem a BKV hatalmas megrendeléséről álmodozva készítette a buszait? (asszem ezt olvastam a Credo blogon)
Na most, a BKV-nál a forduló seggű VH-n kívül van 18,75-ös? Nincs. Sok helyen a C hajtott 18,75-ös el se férne nem?
Akkor miért kellett ekkora busz? Vagy még se BKV spec?
(ARC-Ik-t se értem)

kristoof 2010.05.09. 14:21:31

Valóban az MJT 18 méteres... de azzal senki nem indult. De elvileg a Credo a BKV "hatalmas" megrendelésére számít akár csak az Ikarus!Mindkettő busz 19 méteres,de a VH csak 18 és kormányzott a C tengelye!Ezért ott is el tud menni ahol a 18 méteres VOLVO 7700-ok nem... így szinte hihetetlen,hogy olyan buszokkal indultak amik egy kicsit hosszúak...