Újdonság: Volvo 8900

2010. július 09. - torqmatic

A hivatalos bemutató a szeptemberi IAA-n lesz, sorozatgyártása pedig várhatóan jövő tavasszal fog megindulni, ennek ellenére már van, ahol menetrend szerinti forgalomban közlekedik a Volvo legújabb típusa, a 8900-as. A 8500-ast és a 8700-ast váltó modell a wroclawi és a säffle-i gyárban (is) készül majd, normálpadlós és alacsony belépésű kivitelben, többféle hosszúságban (12-14,7 méter), 2 illetve 3 tengelyen. Motorok közül a 7 literes 290 lóerős, valamint a 9 literes 380 lóerős változat áll majd rendelkezésre (természetesen mind a kettő teljesíti az euro 5-ös – vagy opcióban az EEV – normákat), a sebességváltóknál pedig az automatikus kapcsolású I-Shift, az automata ZF Ecolife és a Voith Diwa szerepel az opciós listán. Kialakítástól függően az új buszok tehát – a gyár szerint - városi, elővárosi vagy akár helyközi/intercity forgalomban is használhatók.

A kissé kínaias beütésű 8900-as legnagyobb erénye azonban talán a súlycsökkenés: a kocsiszekrény váza alumíniumból készül (kivéve a homlok- és a hátfalat), oldalsó burkolóelemként pedig üvegszál erősítésű műanyagot használnak, így körülbelül 2-300 kilogrammot sikerült megtakarítani az elődmodellekhez képest.

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr142141409

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jack o'neill 2010.07.09. 19:25:42

Tudom szubjektív, de ez nem lett valami hű de szép.
Eléggé az FH16-ra hajaz.

DKV-fan 2010.07.09. 19:30:36

@jack o'neill:
Nem lenne csúnya, ha a Volvo embléműt a "keretével" elhagyták volna. Így viszont nagyon fura...

nemeza 2010.07.12. 23:11:52

@DKV-fan: Szerintem csak túlzottan magasan van az embléma..