Érintőképernyős műszerfal

2010. július 18. - torqmatic

Esztétikai szempontból ugyan hagy némi kívánnivalót maga után, de mindeképpen figyelemreméltó újítás ez a Solarisba beépített műszerfal, ahol - a mellékelt ábra szerint - az összes gombot érintőképernyők helyettesítik. Mondani sem kell, számos lehetőséget rejt magában ez a megoldás - ha "értő kezekbe" kerül - sőt, az sem elképzelhetetlen, hogy hosszútávon akár még költségmegtakarítást is eredményez. Ez lenne a jövő?

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr742158538

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Divi 2010.07.19. 07:01:20

Vájázs, vájázs!

Vajon bírnák az érintőképernyők, az esetleges 10-15 évig tartó használatot?

Gondoljunk csak arra, hogy ha érintőképernyőn kell ajtót nyitni/zárni. Valszeg az érintőképernyő azon része ahol ezt kirajzolják, sokkal hamarabb feladná a szolgálatot mint pl az ahol az automata váltót vezéreljük.

kisqtya 2010.07.19. 11:01:11

Hülyeség. Jobb a gomb. Azt csak ki kell cserélni, ha valami baja van, na de ezt?? :) Parasztvakításak elmegy, csak ne olyan legyen, mint anno a Fiat Tipo "digit" műszerfala. Az is csak parasztvakításnak volt jó, vissza is tértek utána a hagyományoshoz..

torqmatic 2010.07.19. 16:13:32

Azért ne felejtsük el, hogy ebben nincsenek mozgó, kopó alkatrészek (mint a hagyományos kapcsolóknál), ráadásul nem egy teljesen új technikáról van szó, hiszen elég régóta alkalmazzák már például az atm-ekben vagy a pénztáraknál...

Moszkvicsslusszkulllcs 2010.07.24. 14:24:18

Én úgy hallottam, hogy a BKV-nál bizony rendszeresen összetörik azokat az érintőképernyőket amik (igaz kis számban de már) vannak.

A szerelő véletlenül hozzáüti csavarhúzóját, villáskulcsát.
A sofőr golyóstollal nyomogatja.
Ha nem reagál (képernyőhiba, szoftverhiba, illetve nem is a képernyő hibájából nem reagál), akkor a sofőr egyre erősebben nyomogatja, amíg végül betörik az üveg.

A közlekedésbiztonság szempontjából fontos funkciók esetében nem biztos hogy jó, ha (még) egy szoftveren keresztül küldik át a parancsot.