Újdonság: Sprinter City 77

2010. augusztus 13. - torqmatic

A Mercedes-Benz legnagyobb kisbusza a Sprinter 65 és a Citaro K közötti "űrt" igyekszik betölteni; hossza 8,7 méter, megengedett össztömege 6,8 tonna, a szállítható személyek száma pedig maximum 40 fő. A gyors fel- és leszállást segítendő, mindkét ajtó két felszállósávos, az utastér pedig teljes hosszban alacsonypadlós, ennek köszönhetően elég tág határok közt variálható. A hátsó ikertengely szóló abroncsozású és légrugós felfüggesztést kapott, a 163 lóerős, EEV környezetvédelmi minősítésű dízelmotor viszont az első kerekeket hajtja egy 5 fokozatú automata váltón keresztül. A buszt elsőként élőben - több márkatársával együtt - a hannoveri IAA kiállításon lehet majd megcsodálni.

Forrás: Daimler Buses

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr512218692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jf 2010.08.13. 13:24:24

Ilyen kéne a 405-ösök leváltására. :)

Moszkvicsslusszkulllcs 2010.08.13. 17:36:40

Sajnos az elsőkerékhajtás alkalmatlanná teszi a 16, 251, 27, 39, 191, 237 budapesti autóbuszvonalakon történő közlekedésre.

jack o'neill 2010.08.13. 18:01:29

Fene tudja, de inkább S91-es. Nem azért mert magyar, hanem mert busz. Ez a túlméretezett mikrobusz nagyon furcsa. Igaz, a haszongépjárműből tovább gondolt busz szerűségek soha nem tetszettek. Apropó. Stuttgartiaknak nem volt Citojuk? Az pont arra volt, mint ez, nem? Értelmesebbnek nézett ki, miért állt le a gyártása?

torqmatic 2010.08.14. 10:17:08

@jack o'neill: Volt, de csak 1999-től 2003-ig volt gyártásban, tehát eléggé tiszavirág életű volt szegényke. Nekem úgy rémlik, hogy a dízel-elektromos hajtása okozta a vesztét, de lehet, hogy más dolgok is közrejátszottak.

Von Teese 2010.08.21. 10:54:15

Nah ez hányadék. + gyári fotó

Moszkvicsslusszkulllcs 2010.08.21. 12:21:08

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Miért?

Mert 6%-os havas emelkedőn elindulás képességéhez a tapasztalat szerint az szükséges, hogy a tömeg 60%-a a hajtott tengelyen legyen.