Beszerzések, 2010 III. negyedév

2010. október 01. - torqmatic

Július-augusztus-szeptember hónapokban is megpróbáltuk összeszedni a Volánok és alvállalkozóik új beszerzéseit:

  • Agria Volán: 1 db Ikarus V134
  • Bács volán: 3 db credo EN12
  • Borsod Volán: 5 db Ikarus E134
  • Hajdú Volán: 1 db Volvo 7700A, 1 db Ikarus E134, 1 db Ikarus E127, 8 db Credo EN12
  • Jászkun Volán: 18 db Credo EC12
  • Panoráma Tourist (Jászkun Volán alvállakozás): 1 db Credo BN12
  • Szabolcs Volán: 8 db Credo EC12
  • Tisza Volán / kistérségi: 1 db Isuzu Turquoise
  • Zala Volán: 4 db Mercedes-Benz Conecto

Összesen tehát 52 új busz; 38 Credo, 8 db Ikarus, 4 db Mercedes, 1 Volvo és 1 db Isuzu állt forgalomba az év ezen időszakában.

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr712336268

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Labzo · http://labzo.extra.hu/ 2010.10.11. 20:53:07

Azt nézem, hogy az új (ARC) Ikarus buszokra van már vétel, de a Credo Citadellre még nincs. Azért megvallom, üléselrendezés szempontjából a Citadell-t jobbnak találom (magas növésű emberként mondom ezt, a BKV teszt alatt, a szóló ARC-Ik buszon, egy ülőhelyen sem tudtam, kellően megférni - nem tudom, mi alapján nézik az ülőhelyek közti sortávolságot, de ha, csak egy átlagszámot vesznek alapul, akkor már eleve rosszul közelítik meg. Amúgy is, legyen 4 ülőhellyel kevesebb, de akkor, legalább kényelmesebben le lehet ülni, különben, csak parasztvakításnak felel meg. Nehogy már, a busz miatt kelljen ortopédiára járnia az embernek. Fura módon, a 134V lezáró jelentéséből ez kimaradt, pedig az utasok használják a buszt).

torqmatic 2010.10.12. 10:13:45

@Labzo:

"Azt nézem, hogy az új (ARC) Ikarus buszokra van már vétel, de a Credo Citadellre még nincs."

Ez mondjuk nem meglepő, tekintetbe véve, hogy az ARC buszok már évek óta futnak, több Volánnál is. Én inkább azon csodálkozok, hogy a Citadell még valamelyik "baráti" cégnek (pl: Kisalföld Volán) sem kellett, ők továbbra is a BN családot veszik.

"nem tudom, mi alapján nézik az ülőhelyek közti sortávolságot"

Konkrét előírások vannak erre is, melyet az ENSZ EGB 36 tartalmaz. Ettől "felfelé" el lehet térni, de szűkebb üléskiosztást nem lehet alkalmazni egyik Európában forgalomba állított busznál sem. (A V134-nél mondjuk szerintem nem voltak ilyen problémák.)

Moszkvicsslusszkulllcs 2010.10.12. 14:02:33

@Labzo:
"Fura módon, a 134V lezáró jelentéséből ez kimaradt, pedig az utasok használják a buszt.":

Szerintem más nem panaszkodott, talán ezért nem került bele az értékelésbe.

Konkretizálhatnád a problémádat (széltében vagy hosszában és melyik ülésen nem fértél el), hátha olvassa ARC-os ember a blogot.