Roncsokkal szolgáltatnak a Volánbusz alvállalkozói

2012. május 18. - kristoof

Mára biztossá vált, hogy nem véletlenül aggódtak szakmai körökben a kínai eredetű buszok miatt.  A nagyjából négy éves kocsik máris úgy néznek ki, mintha húsz évesek lennének. Sajnos az alvállalkozóknál más típusokkal sincs minden rendben.

Az első adag King Long busz 2008-ban érkezett a Volánbusz alvállalkozóihoz. Ezekből a kocsikból több mint százat vásárolt a T&J és a Kontakt busz. A nagyobb távolsági kocsikat pedig a Color Tours Kft. üzemelteti. A kínai buszokkal Zsámbék környékén, Gödöllő környékén, a távolsági kocsikkal pedig a Gyöngyös környékén élők találkozhatnak legtöbbször.

Az LE kialakítású King Long XMQ 6121G-vel már a kezdetektől problémák voltak. Alig néhány hónappal a buszok forgalomba állítása után nem sokkal a fűtéssel volt baja az utasoknak. Egy évvel korábban a Moszkva téren tört össze csúnyán egy, amikor összeütközött egy vonuló tűzoltóautóval. De nem alakult jobban a távolsági King Long XMQ 6127 sorsa sem. A Hír TV Célpont című műsora súlyos műszaki problémákat tárt fel a nagyobb King Longokkal kapcsolatban.

Távolról is látszik, hogyan kopik a festék a buszokról

Az egyik alvállalkozónál több mint húsz éves Neoplan is akad a repertoárban. Dány és Gödöllő között, pedig olyan is előfordult, hogy egy MAN belső légcsatorna burkolata „szakadt” az utasok fejére.

De visszatérve a kínai buszokra, mára nagyon viseltes állapotba kerültek ezek a kocsik. Nagyon jól látszik, hogy az alvállalkozók próbálnak spórolni a karbantartáson. Szinte minden kocsiról „hámlik” a festék. Van olyan kocsi, amelyiken három vagy négy tükörszár is van. Az ajtó környékét megvilágító lámpák burkolata rozsdásodik. A távolsági kocsikon az oldalsó díszcsíkok vannak elrepedezve. De volt olyan kocsi is, amelyiken a középső ajtó valamiért nem „állt be” a busz oldalsíkjához. 

A T&J a háború előtti időkből származó Neoplant is használ

Persze az is lehetséges, hogy az eredeti gyári tükröket és tükörszárakat nagyon drága lenne behozni. A „hámló” festéket, pedig csak a busz ablaköv alatti részének újrafényezésével lehetne orvosolni. Minden esetre az is biztos, hogy egy négy éves buszról nem kellene lekopnia a festéknek.

Tekintsék meg a kínai buszokról készült galériánkat is!

(fotók: kristoof)

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr354524642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2012.05.18. 18:40:49

Hát ez a poszt elég felületes hangulatkeltésnek tűnik...

Ha legalább kiderülne, hogy most akkor a King-Longokkal van bajod, vagy az alvállalkozókkal.

Legszebb mindjárt az elején, hogy az ütközés a tűzoltóautóval mint a busz problémásságára való példa van felhozva.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2012.05.18. 18:42:16

(Komolyan, kristoof, nem akartok valami szakmai dologról írni? Olyan jó kis cikkek voltak itt korábban a hibridbuszokról és hasonlókról...)

zsitva 2012.05.18. 19:38:05

méltatlan az előző cikkekhez képest.
Pontatlan, igaztalan, amolyan bulváros, blikkes.

alaszka 2012.05.18. 22:29:12

Nem teljesen alap nélküli a cikk.
Le lehetett volna írni pár sorban is.
4 éves buszoknak, normális karbantartással nem lenne szabad így kinéznie.

Moszkvicsslusszkulllcs 2012.05.18. 23:36:54

A festésen (fényezésen) mit lehet karbantartani?

kristoof 2012.05.19. 09:33:33

@Comandante en Jefe: A King Longokkal. Ott van a lídben. A tűzoltóval való ütközésnél ennyire csúnyán nem szabadott volna összetörnie a busznak.

kristoof 2012.05.19. 09:35:14

@alaszka: Pontosan így van. A cikk végén van egy ilyen mondat. :-)

kristoof 2012.05.19. 09:37:18

@Moszkvicsslusszkulllcs: Lehetne javítani a problémás elemeket. Akárhogy is nézzük, egy négy éves busznak nem szabadna így kinéznie!

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2012.05.19. 10:20:04

@kristoof:

Igen, a lídben ott van, de aztán az ember azt várná, hogy a cikk is ezt támasztja alá, nem pedig össze-vissza csapong "háború előtti Neoplánok"-tól a tükörszárak darabszámáig.

Hogy nem lett volna szabad a KL-nek ennyire összetörnie, azt én készséggel elhiszem neked, de akkor miért nem ezt írod le ebben a formában?

Üdv, CeJ

Scaniás 2012.05.21. 18:00:20

...jó rendben van, kicsit túllihegettnek tűnik...DE! Való igazak a problémák. Nade mit vártatok mégis kínából? :D
Ilyenkor röhögök a markomba, amikor eszembe jut, hogy sokan szapulták az EAG-okat, hogy húúú milyen állapotban van, mennyit kellene rá költeni stb... könyörgöm, azok az EAG-ok nagyon tizenX évesek! Ezek a szarok meg 3-4 LOL
Mindig is mondtam, hogy majd nézzétek meg ezeket 15 évesen! (nem kell annyit várni) 4-5 évesen az EAG-ok olyanok voltak, mint újkorukba!

jet set 2013.10.01. 10:30:15

A bkv-s volvok is szarul néznek ki, mert azokat sem tartják rendben.

263 2013.10.02. 21:10:47

Én annyit látok ezekből, hogy VT-Transmanosként a Széll K. tér környékén sokkal találkoztam, mentem mögöttük stb. Kopottak, néha dől a kaszni, DE kormolni, füstölni még egyet sem láttam! A fehér hátfalukon, lámpáikon sincs nyoma fekete koromnak! Múlt héten Ausztriában osont tartós 100-zal( emelkedőkön is) füstmentesen az autópályán egy osztrák rendszámos. Nem védem én, de a valószínűsíthetően kevés karbantartás mellett, még naponta közlekednek, talán ez is csoda :)

Zoli1019 2017.04.05. 17:45:03

@Scaniás: "Made in Taiwan, minőséggel kicsit báj ván", hogy egy volt kollégám mondását idézzem. :) Ezek a busznak látszó guruló dobozok sem kidolgozottságukban sem anyagminőségükben nem érik el azt a minőséget amit elvárhatnánk tőlük. Addig fognak járni ezek a járgányok, amíg egy anyaghiba miatt komolyabb balesetet nem fog okozni valamelyik. Nem szeretném ha így lenne, de sajnos ezeknél a járgányoknál erre igen nagy eséllyel lehet számítani az életkoruk előrehaladtával.