Bemutató: Van Hool Equi.City

2012. június 17. - _zahnrad

vh_eq_mettis.jpgA Van Hool bemutatta az első duplacsuklós Equi.City-t. A jármű a francia Metz városába kerül és 26 társa követi hamarosan. A duplacsuklós változat mellett bemutatjuk a 18,6 méteres egycsuklós változatot is.

 

Lássuk először a tavaly ősszel bemutatott rövidebb változatot. A busz 18,61 méter hosszú, 2,55 széles, és 3,3 magas. Az utastér helykihasználása példaértékű, a legnagyobb állófelület 29 ülő utas esetén 22,2 m2, amivel a férőhelyek elméleti száma a gyári adatokban megszokott 8fő/m2-es értékkel számolva az egészen elképesztő 206 főre adóna, ha a megengetett össztömeg nem lenne 28 tonna. Ha a kényelem kerül előtérbe a kapacitással szemben, akkor 44 ülő és 103 álló utas utazhat a busszal. Az Equi.City család készülhet dízel, dízel-elektromos hibrid és troli változatban is.

 

A tavaly Kortrijkban kiállított példány az első a kilenc darab troliból, ami az olasz Parma városába kerül. A busz hajtásrendszerét a Vossloh-Kiepe szállítja. A fékezési energiát a tetőn található ultrakondenzátorokba táplálja vissza a rendszer, a villanymotor a második tengelyt hajtja, a harmadik tengely mögött pedig egy tartalék dízelmotor kapott helyet, ha szükség van a felsővezeték nélküli üzemre.

 

 

A francia Metz városában egy BRT hálózat van kialakítás alatt. A Mettis nevű hálózat két buszvonal kiépítését foglalja magában, 37 db megállóval, és 500-nál is több P+R parkolóval és 27db duplacsuklós busszal.

A buszokat a Van Hool szállítja, az Equi.City helyi igényeknek megfelelően kialakított változatát. A busz 23,82 méter hosszú, 2,55 méter széles és 3,3 magas. Üres tömege 22,75 tonna, a meghajtásáról soros hibrid rendszer gondoskodik. A belsőégésű motor 360 lóerős MAN blokk, a hibrid rendszert a Siemens szállítja. További műszaki adatok sajnos nem állnak rendelkezésünkre. A duplacsuklós változat Barcelonában is fel fog tűnni, 3 darabra van megrendelése a katalán városnak.

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr84574262

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

metropolis. 2012.06.19. 10:58:24

Szia, mennyi lehet egy ilyen masina ára?

Moszkvicsslusszkulllcs 2012.06.21. 01:50:51

Nem politizálásnak szánom, de mégis: véleményem szerint, ez egy tökéletes állatorvosi lova a mai Európa degeneráltságának: a villamosnak álcázott autóbusz. Emiatt a hozzáállás miatt marad le a mai Európa folyamatosan a többi földrésztől.
Szóval az ilyen szerzeteket nem tudom felhőtlenül boldogan szemlélni.
Viszont a számomra ellenszenves kiírásra eddig ez a legjobban sikerült válasz, határozottan jobbnak tűnik mint a másik két gyártó hasonló termékei.

Moszkvicsslusszkulllcs 2012.06.21. 01:53:26

"a legnagyobb állófelület 29 ülő utas esetén 22,2 m2":

Hát a szokásos 4 fő/m2-rel számolva 118 fő, ez azért nem olyan sok egy 18,61 m-es szörnyetegtől.

_zahnrad 2012.06.23. 15:42:39

@Moszkvicsslusszkulllcs: Nem kötekedésként, de hol található a legtöbb felszíni, városi kötöttpályás vasút? Szerintem nem a feljövőben lévő BRIC-országokban.

_zahnrad 2012.06.23. 15:46:50

@Moszkvicsslusszkulllcs: 15 fővel több utast tud szállítani, mint egy budapesti 7700A Volvo csuklós. Így jó?

BPO654 2012.07.03. 11:41:03

@Moszkvicsslusszkulllcs:
Most arról senki sem tehet h te egy villamosbuzi vagy és mindenütt osztod az észt, aki meg mást mond az hülye. Tehát hülye a Van Hool a Hess a Lightram 3-mal ami gyári adat szerint 200 fős kapacitású. Egyébként a 24-25 méteres busz dilemmájára a Mercedes kitalálta a Capacity-t, amit úgy hirdet, h "teljesítő képes mint egy villamos. Csak gazdaságosabb. A Capacity."
www.mercedes-benz.hu/content/hungary/mpc/mpc_hungary_website/hung/home_mpc/bus/home/new_buses/models/regular_service_busses/capacity/overview/economy.0001.html
Kapacitása 193 fő gyárilag. Vitatkozzál a férőhelyen velük, h hányfőpernégyzetméter...:D
Biztos hülyék a törökök is a kik ebből a buszból 250 db vettek metró helyett (!!!), egy magyarországnyi lakosú fővárosba! Valamint hülyék a tótok is akik szintén vette 40 db-ot, és nem kell neki zártpálya ott megy ahol akar Ligetújfaluba, meg Domonyújfaluba (93,95-ös pozsonyi buszjáratok).
Bezzeg minket nézzen meg a világ mi okosak vagyunk négyes metrót építünk platinaárban, vidéki prosztó nagyvárosainban is villamos kell még véletlenül sem troli duplacsuklós eseteleg Capacity, neeeem. Sőőőt Kecsekméten is és Pécsett is 100 Mrd-ért villamost akarnak, igaz épp most ritkították ki a járarokat utóbbi helyen. Nyílván a franciák is hülyék mert BRT csinálnak! Mindenki hülye csak mi vagyunk okosak!!!
Itt a merci gyár épp Kecskeméten ide kéne hozni a Capacityk gyártását és akkor lenne dzsídípí növekedés, pláne ha a magyaf ipar nem tud nem akar termelni mint az Ikarus mert nincs pénz a tendert visszatartják, v a kravtex ami az udvarra termel stb.