Értesüléseink szerint ma visszavonta a Volánbusz az új buszok beszerzésére kiírt tenderét.
A január első napján megjelent ajánlatkéréseit a Volánbusz a mai napon visszavonja. Az eleve furcsa, hatalmi parancsszóra elrendelt szolgáltatóváltás visszavonása mögött pártpolitikai csatározások vagy az EU-tól való félelem mellett a BKK erős érdekérvényesítő képessége, esetleg pénzügyi okok is állhatnak. A szolgáltatóváltásról szóló Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) által kiadott közleményben az EU-s jogszabályra való hivatkozás egyáltalán nem állja meg a helyét. A hivatkozott EU-s rendelet a koncessziós típusú tevékenységet ellátó belső szolgáltató által a megbízó hatóság illetékességi területén kívüli versenyeztetésen való részvételét tiltja. De a díjbevételeket a BKK kezeli és nem a BKV, ezért a BKV szerződése nem koncessziós típusú, és versenytárgyalásról sincs szó.
Egyelőre nem jön több sárga busz az agglomerációba
A napokban több hírrel is a címlapokra került a budapesti buszközlekedés. Az Euro V-ös használt buszok bérlésével kapcsolatban az a furcsa, hogy a BKV decemberben kipróbált egy, 13,7 méter hosszú, alacsony belépésű Volvo autóbuszt. Az importőr telephelyén 20 darab ilyen kocsi áll, és a pletykák szerint igen kedvező feltételekkel kínálták a BKV-nak megvételre vagy bérbeadásra. A felújítást nem igénylő, Euro III-as buszok furcsa módon nem kellenek, a legutóbbi sikertelen használt tender után sem. A Debrecenben vagy feleslegessé vált, és a trolivonalakon közlekedő, vagy további teljesítménycsökkentés révén felszabaduló buszok a fő esélyesek a tegnap kitudódott használt beszerzésre, csak az a kérdés, hogy az új busszal ringbe szálló, gyaníthatóan olcsó árat megadó esetleges gyártókat mivel kívánják távol tartani? A tendernek a fentiek miatt a bajba jutott ,,testvéri vezetésű" város megsegítése lehet a legfőbb célja.
Mai hírek szerint a BKK rátenné a kezét az egyéb Budapesten belüli buszos szolgáltatásokra is, a szolgáltatást jelenleg végző vállalkozók aggódnak. Noha az elmúlt hetek hektikus eseményei alapján lenne mitől tartaniuk, de a BKK alvállalkozós modelljébe bele illik ez a terület is, legfeljebb a buszparkjuk fejlesztésére lesznek kötelezve.