A Rába és az MAN vitte a Volánbusz tendert

2013. szeptember 05. - _zahnrad

NemzetiVolvok.jpgTavaly év végén vélhetően a kettős fronthatásnak kitett köztisztviselők kitalálták, hogy a Volánbusznak át kell venni az agglomerációban a BKK-tól a feladatait. Hosszú, majd két éves, keserves vergődés után az egyik járműbeszerzésükön most eredményt hirdettek. Furcsa a Rába győzelme a csuklós kategóriában.

Ember legyen a talpán aki kívülállóként próbálja meg követni mikor, hogyan és legfőképp mivel veszi át a közszolgáltatást a BKK-tól a Volánbusz a budapesti agglomerációban. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerint EU-s nyomásra, valójában átgondolatlanul kidolgozott magyar jogszabályok miatt erőltetett szolgáltatóváltás a mai hírek szerint nem is következik be. Ettől függetlenül a járműbeszerzésre irányuló sokadik erőlködésen most eredményt hirdettek. Ez 2010 óta az első jelentősebb számú Volán beszerzés, amit a Minisztérium nem is tagad.

cikkbe6.jpgElképzelni sem tudjuk mitől előrelépés a hazai buszgyártásnak a Lengyelországban készülő MAN Lion's City beszerzése

Az eredetileg elképzelt május elsejei szolgáltatóváltás előbb október elsejére módosult, majd az idő haladtával 2014 első napja is elérhetetlen céllá vált. Így aztán ma bejelentették, hogy minden marad a BKK-nál. A sebtében kitalált, majd amatőr eszközökkel megvalósítani remélt örült ötlettel a Minisztérium alaposan lejáratta magát. Az eszközök hiánya miatt év elején elindított beszerzések sorra kudarcba fulladtak, és a most eredményesnek ítélt sincs lefutva. Eredetileg 132 darab használt busszal tervezték átvenni a BKK-tól a szolgáltatást májusban, majd év végig érkezett volna meg ezek helyére 114 darab új busz. A használt beszerzés sikertelensége után az új buszok beszerzését is megszüntették, mondván, hogy egy új eljárásban a kifogásaikat hangoztató hazai gyárak is szerephez juthassanak. Ezt követően először alvállalkozót szerettek volna bevonni, majd kiírták a most eredményesnek ítélt, maximum 167 darab új autóbusz beszerzésére irányuló tendert.

cimlap_3.jpgA Rába matricákat felragasztó kettő fő állítólag már felvételt nyert a hazai buszgyártás új ,,fellegvárába"...

A beszerzés 106 darab -20 százalék helyi és helyközi kivitelű alacsonypadlós szólót és 61 darab -50 százalék alacsonypadlós csuklós buszra szól. A szóló kategóriában a német MAN, míg a csuklós kategóriában a Rába-Volvo páros lett a nyertes. Egyik sem hazai gyártó, mivel a Rába maximum csak készre fogja szerelni a Lengyelországban készülő Volvo buszok egy részét, de addig is a Rába matrica felragasztása fogja jelenteni a hozzáadott magyar értéket. Ez az igen felkészült, és jól tájékozott minisztérium szerint ,,komoly előrelépés a hazai autóbuszgyártás jövője szempontjából". A tender végeredményét a pályázók valószínűleg meg fogják támadni, és nem is ez lenne az első ilyen a Volánbusz történetében. De hol fognak járni a buszok? Még az is lehet, hogy a BKK alvállalkozója lesz a Volánbusz, és az eredetileg tervezett helyükön.

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr445497140

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Darth Peter 2013.09.05. 22:37:27

Lehet, hogy kormány titokban az MAN-el is megállapodás kötött, és hamarosan kigördülnek az első MAN-ek (mondjuk) Csepel néven.

==T== 2013.09.06. 07:01:18

@Darth Peter: Az MAN ugye VW tulajdon ha jól tudom.

cukkkorka 2013.09.06. 15:05:25

@==T==: igen, mint a Scania is csak ég és föld a különbség. Az MAN egy rakás szar a Volvóhoz vagy a Scaniához képest

Zeppeliner 2013.09.06. 15:07:01

Nemzeti szélvédő ragasztás,nemzeti kerékcsavar meghúzás, meg nemzeti seggbe nemzeti fasz lesz ebben a hazai munkaerő. Kösz viktor. Már sokadjára azt mondom, hogy a kurva anyád ,neked is meg szélesnek is.

Zeppeliner 2013.09.06. 15:09:15

Támogassuk továbbra is a német,svéd,lengyel,török munkaerőt, úgyis rászorulnak szegények.

niklex 2013.09.06. 19:55:35

Mindeközben a NABI-amely kész tipusokkal várt 3 évet hiába magyar megrendelésre- megszüntette magyarországi tevékenységét, ezáltal megszűnt 500 képzett szakember munkahelye, köztük az utolsó magyar autóbuszt tervezni képes mérnökök munkahelye. Hajrá Magyarország, előre a bérmunkás és közmunkás jövőért!

nemsirunk 2013.09.06. 20:10:22

@niklex: A Nabi és a Kravtex legnagyobb "hibája", hogy önállóan, mindenféle kormányzati kézivezérlés nélkül is képesek termelni. Ez nem engedhető meg, minden téren cél a totális függőség és irányíthatóság kialakítása.

citizen_x 2013.09.06. 20:44:06

A cikk "némi" pontosításra szorul. Az investor.hu cikke (www.investor.hu/news/20130906-busztendert-nyert-a-raba.html) segít az utómunkában :-)

_zahnrad 2013.09.06. 21:42:34

@citizen_x: Nem látok okot a pontositasra. A belinkelt előzményekben benne van mit szállíthat aRába. Ez 30% magyar hányad, ami jóval elmarad a hazai terbezésű buszok 70 - 85%-ától...

citizen_x 2013.09.06. 21:52:04

@_zahnrad: "mivel a Rába maximum csak készre fogja szerelni a Lengyelországban készülő Volvo buszok egy részét, de addig is a Rába matrica felragasztása fogja jelenteni a hozzáadott magyar értéket" ez azért nem ugyanaz.
Mindegy, ezen nem veszünk össze :-)

_zahnrad 2013.09.06. 23:24:30

@citizen_x: Naszóval a Volvo eddig is vett magyar alkatrészeket, fel lehet szállni bármelyik BKV-sra. Ehhez képest újdonság a hazai gyártók többéves könyörgése után kifejlesztett versenyképtelen ülések beszerelés, nahiszen. A készre szerelés nem azonnal fog beindulni, jelenleg kettő főt vettek fel matricaragasztásra.

bovorac 2013.09.07. 06:50:53

@_zahnrad: Ez a matricaragasztás csak vicc, nem? Erre azért csak nem vettek fel embert.

wuaaa 2013.09.07. 13:57:22

2011 második felében egy helyi viszonylatban igencsak ritkának számitó korrupciós ügy részleteiről számolt be a norvég sajtó. Az Oslo-megye tulajdonában lévő, főleg helyi járatokat üzemeltető Unibuss busztársaság műszaki és egyben a beszerzésért is felelős igazgatója kenőpénzt fogadott el a MAN-tól (80 ezer norvég koronát per busz) , hogy a kiirt tendert ne az errefelé erős Volvo vagy Scania nyerje, hanem az MAN. Az igy összesen 3,1 millió norvég korona kenőpénz elfogadását az igazgató az őrizetbe vétele után beismerte, ezután további 2 résztvevő csuklóján kattant a bilincs, később a biróság mindüket bűnösnek találta.

Az MAN a kenőpénzt nem máshol, mint a Nokiás dobozok fővárosában, Budapesten adta át a norvég busztársaság igazgatójának.

Kell-e itt még valamit valakinek magyarázni?

www.dn.no/forsiden/politikkSamfunn/article2245847.ece

bovorac 2013.09.07. 15:00:40

@wuaaa: Én onnan gondolom, hogy nincs igazad, hogy a Volvo-Rába legalább tiszta ügy-:)))))))