Csendben éledt újjá a MÁVAUT?

2013. október 02. - kristoof

cimlapkep.jpgHarminc darab többféle kialakítású buszra írt ki tendert a Kapos Volán. De ami ettől is érdekesebb, hogy ajánlatkérőként a MÁVAUT Kft. van megjelölve.

Úgy tűnik, folytatódik a Kravtex készlet kisöprése. Mint ismeretes, az évekig elhúzódó Volán-tenderek miatt a Credo buszokat gyártó győri cégnek majdnem kétszáz félkész busza halmozódott fel a gyárudvaron. Néhány hónapja, azonban kezdtek oszladozni a gyár fölötti sötét felhők. Előbb Pécs, majd Siófok választotta a Credo buszait, állományuk frissítésének érdekében. De nagy eséllyel indul a Kravtex a nemrég kiírt 49 darabos Volán tenderen, de szintén nagy az esélye annak, hogy a mai Kapos Volán tendert is a győriek fogják megnyerni.

A most kiírt tenderben harminc autóbusz szerepel, amiből öt helyközi, alacsonybelépésű, azaz LE kialakítású és mechanikus váltóval szerelt. Tíz szintén helyközi, LE busz, de már automataváltós. Van még kilenc normál padlós, ezek elől egy, középen pedig kétszárnyú bolygóajtós kivitelűek és van hat darab távolsági (vagy, ha úgy jobban tetszik Intercity) busz is a csomagban, nyolc köbméteres csomagtérrel. Nem kell nagy jóstehetség, ahhoz hogy kimondjuk ezt a tendert biztosan a hazai Kravtex fogja megnyerni, hiszen nagyon rövid a teljesítésre szánt határidő. A szerződéskötéstől (2013. december 3) a befejezésig (2014. január 31) mindössze két szűk hónap áll rendelkezésre.

cikkbe.jpgReméljük az újkori MÁVAUT modernebb buszokkal száll harcba az utasokért!

Ettől sokkal érdekesebb az, hogy a tender ajánlatkérője nem más, mint a MÁVAUT Kft. Persze nem egy új céget hoztak létre a döntéshozók, hiszen az ajánlatkérő címéből egyértelműen kiderül, hogy a Volán egyesülés kapott új nevet. Azon kívül, hogy nevében szerepel a Nemzeti szó (MÁVAUT Autóbuszközlekedési Nemzeti Vállalat) nehéz megérteni, hogy a kormány miért ennek a nem is olyan hosszú életű (1948-1970) állami cégnek a nevét választotta. Igencsak furcsa az is, hogy eddig ezzel az elnevezéssel sehol sem találkoztunk. Szerencsére a Google segítségünkre van, többek között egy olyan oldalt találunk, ami az alapítás évét 2009 január 20-ára datálja. Hol volt az elmúlt négy évben ez a cég? Esetleg a Volán átalakítás utolsó lépcsőjeként szedték volna elő, MÁVAUT lesz a Volánokból?

(Címlap fotó: Credo-a magyar autóbusz Facebook oldal)

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr725547333

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsitva 2013.10.02. 11:49:58

A MÁVAUT - alvó cégként 1970-2009 között is létezett.

A MÁV Zrt. 2007-es üzleti év jelentésében például szerepelteti, hogy a MÁVAUT (alvó cégbe) 4 főt delegált (fizetett) és évi több millió Ft.-al támogatta a céget.

bloggerman77 2013.10.02. 13:23:02

Azért vicces ez a "Nemzeti Vállalat" elnevezés mindenhol. Az államosításkor a kommunisták neveztek el minden államosított céget így... A történelem ismétli önmagát...

EvilHedgehog 2013.10.02. 14:07:39

A MÁVAUT jogutódja nem a Volánbusz Zrt

EvilHedgehog 2013.10.02. 14:08:12

@EvilHedgehog:

????

A kérdőjel lemaradt.. :)

BPO654 2013.10.05. 19:41:15

Nyáron is felférnek ezekre a zemberek???:D
Siófokra Ikarus v 134 kellene.... .