Vége a Kossuth téri trolibuszos szerencsétlenkedésnek?

2015. június 11. - kristoof

435troli.jpg

Pedig egy igazi Hungarikum volt a Kozma Ferenc utcai tolató trolibusz.

Lassan két éve gyönyörködhetnek az utasok, de főként a turisták, abba a vígjátékba illő jelenetben, ahogy megfordítják a trolibuszokat Budapesten a Földművelésügyi Minisztérium mögötti utcában.

Az ideiglenes végállomást 2013 júniusában, pont két éve létesítette a BKK, az akkori ígéretek szerint a felsővezetéknek a Kossut Lajos tér felújítása után kellett volna visszakerülnie, de már úgy hogy a Kossuth Lajos teret nem érinti.

Három útvonalat is készített a BKK és egy alternatív változatott, amikor önjáró trolibuszokra alapozzák a tér kiszolgálást. Végül egyiket sem tudták felhasználni, ugyanis a Honvéd utca egyik lakója, Igali Györgyné, aki a Lipótvárosért egyesület vezetője, nem engedte hogy befúrják a ház falába a troli felsővezetéktartó kampóit. Ebben segítségére sietett a belvárosi önkormányzat is, ami miatt újabb huza-vona alakult ki az egyesület, az önkormányzat és a BKK között. Persze a történet nem ennyire egyszerű, ugyanis az Országygűúlés Hivatalának jogerős építési engedélye volt a területre és ha nem fejezik be az építést 2014 decemberig, akkor kötbért kell fizetniük a kivitelezőnek. Az újabb építési kísérletet megint megakadályozta a Lipótvárosért egyesület az önkormányzat hathatós támogatásával.

solaristroli.jpg

Az egyik terv szerint ezeknek az új, hamarosan forgalomba álló, önjárásra is alkalmas trolibuszoknak kellett volna csatasorba állni, addig amíg el nem készül az új felsővezeték (fotó: BKK) 

Több mint ötvenmillió forint felesleges elköltése után, most végre úgy látszik sikerült megegyeznie a feleknek, ugyanis a kampók nemrég a helyükre kerültek. Ráadásul a BKK júlis 10 és 12 közzé be is tervezte a trolipótlást a 70-es és 78-as trolibuszok vonalára. Értesüléseink szerint, azért mert, végre megépül a felsővezeték a Kossuth Lajos térnél.

Az új forduló úgy alakul majd ki, hogy a Kálmán Imre utcán érkező kocsik befordulnak balra a Honvéd utcába, majd jobbra a Báthory utcába, itt lesz az egyik buszmegálló. Innen újra jobbra fordulnak a Kozma Ferencre, majd vissza jobbra a Kálmán Imrére, ahol újabb megálló és egy trolikereszt is lesz.

terkep7078.jpg

Ilyen lesz a 70-78-as trolibusz új vonala

Üröm az örömben, hogy az egyik új megálló, a régi Kossuth térihez képest, mintegy száz méterrel hátrébb kerül, így a 2-es metróra és a 2-es villamosra átszállóknak ennyivel többet kell gyalogolnia a korábbi állapothoz képest.

Ha érdekel az autóbuszok múltja, jelene és jövője, ha friss képet szeretnél kapni e közlekedési eszközökről, akkor csatlakozz hozzánk a Facebookon is!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr937533700

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

adamskij · http://ekonomikrefugeeinwien.blogspot.com 2015.06.11. 13:46:41

még véletlenül sem a Kozma Ferenc utcába kerül új megálló, hogyha már odébb tolják a metrótól és a villamostól, ne 300, hanem csak 200 métert tegyen meg a gyalogos. nem, a jelenlegi tervvel konzerválják a régi gyakorlatot, mikor szép sprinttel lehetett elérni a trolit a Kálmán Imre utcai megállóban a piroslámpa miatt.
közlekedéstervezésben már 50-60 év az elmaradás Bécshez képest és természetesen ez a különbség csak nő.

axeleda 2015.06.11. 13:52:27

"gyanis a Honvéd utca egyik lakója, Igali Györgyné, aki a Lipótvárosért egyesület vezetője, nem engedte hogy befúrják a ház falába a troli felsővezetéktartó kampóit"

Éljenek az egyéni érdekek! :D :D Éljenek az egyéni harcosok! :D

darvaskristof 2015.06.11. 13:52:39

Eléggé lehangoló, hogy az átszálló utasaik igényei magasról le vannak ejtve.

Kopi3.14 2015.06.11. 17:15:54

@darvaskristof: Átszálló? Utas? Ki az, mi az?

Gábor Pápay 2015.06.11. 18:18:34

A vezetéktartó kampók falba fúrása engedélyhez kötött, viszont a Kossuth Lajos tér, és a Dagály fürdő egészséges fáinak kivágása senkinek sem okozott álmatlan éjszakát...

kristoof 2015.06.11. 20:19:18

@Gábor Pápay: Sajnos ez nem ennyire egyszerű. Nem tudom mi történt a Dagály fürdő fáival, itt viszont az történt, hogy a Fideszhez közeli hölgy, talált valamit egy korábbi törvénymódosításban, amit egy "haver" miatt hoztak. Ezt ő jól kihasználta és ezzel ügyesen meglőtte a magát a kormányt is. Aki végül asszisztált kényszerűségből csak asszisztált a kerület önkormányzatának, hiszen két választás is közeledett, és inkább kifizette a kötbért a mi pénzünkből a kivitelezőnek! :-( :-(

Egyébként ilyen is lehetett volna az új troli forduló, de ezt Rogán Tóni hathatós támogatásával ejtették! kep.cdn.index.hu/1/0/656/6567/65675/6567556_68f7e0df37806e316b54ea24ead00e18_x.jpg

Tehát inkább szívjanak az utasok, mint hogy kényelmesen átszállhassanak! Üdvözletem Abszurdisztánban!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.06.11. 20:36:28

Ha az utasok is számítottak volna, akkor a trolimegálló a metrófeljárat előtt lenne.

Mamagaio 2015.06.12. 10:56:54

First world problems

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2015.06.12. 15:05:58

Karl F.D.F.S.:
Ahogy mondod.
Az üzemeltetőnek megnyugtató megoldás született, az utas meg le van.