Az alapításának 160.évfordulóját ünneplő Kühnében az ország legnagyobb buszgyárát adták át

2016. június 11. - _zahnrad

cr1.jpgMintegy ezer meghívott vendég jelenlétében ünneplik pénteken Mosonmagyaróváron a 160 éves Kühnét, amely az ország legrégibb, eredeti profilját megtartó gépgyára. A rendezvényen a Credo autóbuszokat gyártó Kravtex-Kühne Csoport kibővített gyártócsarnokát  is  átadták.

Az új, 5600 négyzetméteres csarnokrésszel 16 200 négyzetméteresre bővített üzem Magyarország legnagyobb és legmodernebb autóbuszgyára, ahol a buszok vázszerkezetei  készülnek.  A  beruházás közel 600 millió forint saját forrásból valósult meg és jelentősen növeli a cégcsoport gyártókapacitását.

A bővítés összhangban áll az elöregedett hazai autóbuszparkcseréjének igényével és a nemrég bejelentett  kormányzati  elképzeléssel, amely több ezerhazai gyártmányú autóbusz beszerzését irányozza elő a következő évekre. A kibővített gyárban néhány éves felfutást követően akár 500 Credo autóbusz is készülhet majd évente, ami több száz új munkahelyet teremthet. A  160  éves  Kühne  Magyarország  legrégibb,  eredeti  profilját megtartó gépgyára, a mezőgazdasági gépgyártás  hazai  zászlóshajója.  A  gyár  névadója,  Kühne  Ede  a  20.  század  elejére  az  Osztrák-Magyar Monarchia  legismertebb  gépgyárává  fejlesztette  a  mosonmagyaróvári  üzemet,  a  Kühne  pedig  jól  csengő branddé vált a mezőgazdaságban. A Kühne az elmúlt évszázadban a magyar mezőgépgyártás innovációs központjává vált, és az agrárágazat szinte minden szegmenségben megjelent termékeivel, sőt olyan hétköznapi használati tárgyakat is nagy sorozatban gyártott, mint a kerékpár.

Számos patinás magyar gyárral ellentétben a Kühne a mai napig működik, sőt az elmúlt húsz év fejlesztéseinek és az autóbuszváz-gyártás beindításának köszönhetően figyelemre méltó növekedési pályát járt be.  A hárompillérű termékportfólióban a mezőgazdasági munkagépek mellett az autóbuszvázak, valamint az építőipari gépek részegységeinek gyártása is jelentős szerepet kap. A tervek szerint a mezőgazdasági gépgyártásból származó árbevételét a Kühne 2020-ig megduplázza.

Kibővített gyártócsarnok

cr4.jpg

A most elkészült 5 600 négyzetméteres épületegység a 2008-ban felépült, 6 hajóból álló, eredetileg 10 600 négyzetméteres Credo autóbuszgyár kibővítése. A könnyűszerkezetű, daruzott gyártócsarnok 18 méter széles hajói közül a beruházás révén öt hosszúsága nőtt meg, a leghosszabb hajók így már közel 200 méteresek. Az átadásra váró    csarnokrészben    új daraboló-,  csőhajlító-,  és  hegesztő munkaállomásokat alakítanak ki,  és a hatékonyság növelése érdekében átszervezik a gyártási rendszert is. Emellett napirenden van az épületen belül működő festő-fényező üzem bővítése, amelyre akkor kerülhet sor, ha jelentősen növekszik a gyártás volumene.

A beruházást a cégcsoport a meglévő üzem folyamatos működése mellett hajtotta végre, ráadásul számos, az építkezéshez felhasznált fémterméket a Kühne „házon belül” gyártott le.  A    mosonmagyaróvári    autóbuszgyárban    jelenleg    a    vázgyártás,    valamint    a    festés-fényezés munkafolyamatai  zajlanak(az összeszerelés Győrben történik), de a termelés felfutása a jövőben szükségessé   teheti,   hogy   a   buszok   készre   szerelésébe   is   bekapcsolódjon   a   Kühne az   új   gyártócsarnokkal.

A tavaly ősszel kezdődött beruházás összhangban van a Nemzetgazdasági Minisztérium május 20-i bejelentésével,  amely  a  hazai  ipar  fejlesztése  kapcsán  több  ezer  új,  magyar  gyártmányú  autóbusz beszerzését irányozza elő a következő évekre. A Credo buszok kiválóan illeszkednek ebbe a programba, hiszen  az  elmúlt  közel  húsz  évben  mintegy 1  200  darab  ilyen  busz  állt  forgalomba  a regionális közlekedési központoknál (Volán társaságok) és más közlekedési szolgáltatóknál.

Credo: világszínvonalú magyar buszok

cr3.jpg

A  Credo  buszok  70  - 85  %-os  magyar  hozzáadott  értéke  a  legmagasabb  a  hazai  gyártmányok  között.  Magyar  terméknek  számítanak  a  futóművek, sebességváltók, valamint a komplett  vázszerkezet  és  a beépülő  fém  alkatrészek túlnyomó   része,   amelyek   szintén   a   Kühnében   készülnek.   A   buszok   könnyűszerkezetűek,  ami  számottevő  üzemanyag-megtakarítást  jelent az üzemeltetők  számára.  A Credók  megbízhatóságára jellemző, hogy a legelső, 1999-ben gyártott buszok  már  több  mint  másfél  millió kilométert futottak, műszaki okból pedig még egyetlen járművet sem kellett selejtezni. A kibővített buszgyárban hamarosan megkezdődik a  Credo  buszok  új,  10  méteres  termékvonalának gyártása, valamint előkészületben vannak a  megnövelt  hosszúságú,  12,7  méteres    változatok  is. Utóbbiak  fejlesztését  a  regionális  közlekedési  központok  megváltozott  igényei  indokolják. 

A  Credo  buszok idén ősztől világújdonságnak számító biztonsági asszisztens szolgáltatásokkal is rendelhetők 3 lesznek. A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDWS - Lane Departure Warning System), az adaptív tempomat  (ACC  -Adaptive  Cruise  Control),  illetve  a  vészfékező  asszisztens  (AEBS - Advanced Emergency  Braking System) a magyar buszok közül elsőként a Credókban jelenik meg. Emellett hamarosan  bevezetésre  kerül  az  Euro  6-os motorok új, „C” jelzésű generációja, amely még tovább mérsékli a dízel erőforrások emisszióját.

Kravtex-Kühne sajtóközlemény
Képek: Credo Bus facebook oldal

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr368799402

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bluemotion 2016.06.14. 10:24:32

Nekem nincs jó véleményem a termékeikről. Amikor csak tehetem, kerülöm az olyan típusú távolsági járatokat, ahol tudom, hogy kényelmetlen Credót állítanak be.

Moszkvicsslusszkulllcs 2016.06.15. 12:24:16

Miben nyilvánul meg az, hogy "kényelmetlen"?
süti beállítások módosítása