A magyar Evopro kompozit elektromos busza helyett inkább a hazai gyártású járműveket részesíti előnyben az orosz főváros közlekedési cége. A Mosgortrans 2021-től már csak környezetbarát villanyhajtással szerelt buszokat vásárolna.
A 2000-es évek elejéig az orosz buszipar még megmosolyogtató volt, gondoljunk csak a hatvanas években tervezett, de még 2013-ban is gyártott PAZ 3205-re. Azóta azonban sok víz lefolyt a Moszkva folyón és már az Ikarus sem szállít több százas nagyságrendben buszokat az orosz fővárosba. Így az oroszországi autóbuszgyártás néhány évvel ezelőtt új erőre kapott, hála Putyinnak és a nem kevés állami támogatásnak, és azóta csak ontja magából az egyre újabb, egyre innovatívabb és egyre környezetbarátabb típusokat. Főként ez utóbbi kettőre, az innovációra és a környezettudatosságra figyelne Moszkva a következő évek autóbusz beszerzéseinél.
Moszkva fél évig tesztelte a LiAZ 6274-est. A gyártó ebből levonta a tanulságokat, így heteken belül elkészülhet a Mosgortransnak szánt változat, amelyből biztosan rendel az orosz főváros
Szergej Szobjanyin, Moszkva polgármestere, nemrég bejelentette, hogy egy igen tekintélyes elektromos busz flottát szeretne forgalomba állítani a Mosgortrans Moszkvában. Az évtized végéig 300-400 villanyhajtású autóbusz állhat forgalomba az orosz fővárosban, ugyanis az elmúlt két és fél évben számos típust kipróbáltak és azt tapasztalták, hogy az orosz ipar képes előállítani olyan elektromos buszt, amely megfelel a moszkvai közlekedés vállalat elvárásainak. Külön kiemelte a Kamaz csoprthoz tartozó Nefaz és a GAZ csoporthoz tartozó LiAZ új típusait. Egyébként mindkét típust fél évig tesztelte a közlekedési cég.
A Kamazhoz tartozó Nefaz 6282-est is tesztelte a Mosgortrans. Szinte biztos, hogy ebből a típusból is rendel a Mosgortrans, ahogy az orosz honban szokás
Szobjanyin megemlítette azt is, hogy nemrég elkészült a Volgabus Matrjoska fantázianevű, vezető nélküli, elektromos autóbusza is, amelyek első példányait hamarosan elkezdik tesztelni Moszkvában és ha minden a tervek szerint alakul, akkor ezek az innovatív minibuszok a 2018-as foci vébé idején már utasokat is szállíthatnak.
Ezzel egyértelművé vált, hogy az ígéretek ellenére a magyar fejlesztésű kompozit Modulónak nem osztottak lapot Moszkvában. Hiába érték egymást a sok százas nagyságrendű megrendelést vizionáló sajtóközlemények és hiába volt egyhetes teszten a kompozit Modulo midi az orosz fővárosban, Moszkva nem kér az innovatív magyar buszból.
A magyar busznak nem osztottak lapot...
A Mosgortrans egyébként még idén megkezdi az elektromos buszok beszerzését és a tervek szerint 2021-től már csak ilyen hajtással rendelkező autóbuszokat állít forgalomba.
Ha érdekel az autóbuszok múltja, jelene és jövője, ha friss képet szeretnél kapni e közlekedési eszközökről, akkor csatlakozz hozzánk a Facebookon is!