Ikarus Egyedi: Széles Gábor nem mondott igazat a névbitorlásról

2018. január 25. - Hirtelen Miki

modulo.jpg

Széles Gábor néhány napja, a tulajdonában lévő Magyar hírlapban, arról számolt be, hogy az Ikarus Egyedi Kft. buszaival gondok vannak Budapesten és egyébként is az Ikarus Egyedi Kft. jogosulatlanul használja az Ikarus nevet, ugyanis a bíróság kimondta, hogy a legendás buszgyár nevét csak a Széles-csoport használhatja. Megkérdeztük az Ikarus Egyedit, hogy igaz-e az, amit Széles állít a cikkben?

Nem lepődtünk meg az Egyedi válaszán, amiből kiderül, hogy Széles erősen csúsztatott, amikor azt állította, hogy az Ikarus Egyedi nem használhatja az egykori autóbuszgyár nevét. Alább minden változtatás nélkül közöljük az Ikarus Egyedi Kft. álláspontját a hazai sajtót bejárt névbitorlással kapcsolatban:

A Műszertechnika Holding Zrt. védjegybitorlás miatt indított pert az IKARUS Egyedi Kft. ellen, azzal, hogy a nevében nem jogosult feltüntetni az IKARUS elnevezést. Nem igaz az az állítás viszont, hogy a per tárgyát képezné az IKARUS Egyedi Kft. által gyártott bármilyen autóbusz IKARUS márkanéven történő forgalmazása, hiszen az IKARUS Egyedi Kft. a mai napig egyetlen termékét sem látta el IKARUS elnevezéssel és nem is ilyen elnevezés alatt történik azok forgalmazása.

cimlap_11_1.jpg

Az Ikarus Egyedi Kft. folyamatosan gyárt autóbuszokat. Széles Gábor immár négy éve nem gyártott egyetlen Ikarus buszt sem

A Műszertechnika Holding Zrt. alapvetően valóban egy az Irisbus-Iveco vállalatcsoporttal állítólag megkötött licencszerződésre alapozza az igényeit, de jelenleg azon túl, hogy e megállapodásra történő hivatkozás megítélése a bíróság döntésére vár, más szempontok is elbírálásra kerülnek a perben, így a per kimenetele ma felelősen egyáltalán nem jósolható meg. Furcsa viszont, hogy ugyanaz az IVECO, mikor eladta az IKARUS Egyedi Kft-t szerződésben nem kötötte ki, hogy a cégnévben is csak 10 évig lehet használni az IKARUS nevet, ahogy ezt Széles állítja. Az IKARUS Egyedi Kft-t még a MOGÜRT és az Ikarus alapította a nyolcvanas évek végén. Az alapító okirat szerint a cég korlátlan ideig használhatja buszgyártáshoz is az IKARUS nevet.

A per tárgyalását az első fokon eljáró Fővárosi Törvényszék az első tárgyaláson felfüggesztette, tekintettel az IKARUS Egyedi Kft. által a  Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalánál (SZTNH) az állítólagos bitorlással érintett védjegyek megszűnésének megállapítása iránt kezdeményezett eljárásra. A per folytatása függ tehát az SZTNH eljárásának és az azt követő bírósági eljárásoknak a befejezésétől és kimenetelétől. Jelenleg nem lehet tudni, hogy erre mikor kerül sor, mert a SZTNH döntéseit a Felek megtámadták bíróságon.

Az ezt követően meghozott ítélet még nem lesz jogerős, az ellen mindegyik fél fellebbezéssel élhet, és az ügy a másodfokú bíróság előtt folytatódhat. A peres eljárás tehát akár még évekig is eltarthat, mielőtt pont kerülne a jogvita végére. Közben az IKARUS Egyedi azért gyárt buszt, van saját teréke, az Széles féle csoport, meg alvállakozó egy HM projektben, és nincs egyetlen saját terméke sem.

m168d.jpg

A még 18,75 méteres, prototípus Modulo, csuklós. E busz troliváltozatának fotója szerepel Széles Gábor Ikarus honlapján is

Az IKARUS Egyedi Kft. kezdeményezte az SZTNH eljárását a folyamatban levő védjegy bitorlási per alapjául szolgáló, a Műszertechnika-Holding Zrt. javára lajstromozott kettő IKARUS védjegy megszűnésének megállapítása iránt, arra hivatkozással, hogy azokat az elmúlt öt esztendőben a magyar és az európai védjegyjog értelmében vett módon ténylegesen a Műszertechnika Holding Zrt. nem használta.

Az SZTNH az egyik védjegy megszűnését teljes egészében, a másik védjegy tekintetében pedig a védjegy áruosztályának bizonyos része tekintetében megállapította. A döntések ellen benyújtott bírósági megváltoztatási kérelmek miatt ezek az eljárások még nem zárultak le, bírósági meghallgatásra és döntéshozatalra máig még nem került sor. Amennyiben a bíróság az egyik védjegy teljes körű megszűnésének megállapítását helybenhagyná, a másik védjegy esetében pedig a teljes körű megszűnést megállapítaná a védjegybitorlási per okafogyottá válna.

Ha érdekel az autóbuszok múltja, jelene és jövője, ha friss képet szeretnél kapni e közlekedési eszközökről, akkor csatlakozz hozzánk a Facebookon is!

(Címlap: az MTI fotóján a BKV új csuklós buszainak átadása) 

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr6413603545

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miketbeszéltek 2018.01.26. 18:00:53

Ha beteges rögeszméid megengednék, akkor észrevennéd, hogy itt éppen egy "igaz magyar ember" kártékony kavarásairól van szó.

BiG74 Bodri 2018.01.26. 23:26:52

Fityiszes gazdasági versenystratégia. Mi nem csinálunk lófaszt se, azon kívül, hogy lógunk belterjes álkambácsi csecsén, de azért basztassuk azt, aki valamit tesz is.

Alternatíva 2018.08.16. 13:22:58

Széles mikor mondott egyáltalán igazat???!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ez az ember egy megrögzött hazudozó.