A legidősebb 200-as Ikarus

2018. március 09. - _zahnrad

p1170259.JPGSzabolcs-Szatmár-Bereg megyébe került a legidősebb ismert 200-as Ikarus, egy 1970-es gyártású Ikarus 250.01.

A buszt 1970. augusztus 5-én vette át a Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetem a gyártótól. A típusa Ikarus 250.01, alvázszáma: 250 01 0015 70. A karosszéria eredetileg bordó-csont színben pompázott. Az első rendszáma GB 17-63 volt, majd BZ 16-24 rendszámot kapott. Kb. 20 éves korában kapott egy felújítást a Béke téren, ezzel együtt a fehér színt és mellé a műhelyre jellemző zöld csíkozást is kapott. A következő felújítására 2002 és 2004 között került sor, ekkor a vázszerkezet nagy része következett, ami ennek köszönhetően jó állapotban van. Ezt követően Szentendre környékén állt a kocsi, FKC-960 rendszámmal, majd tavaly került a mostani gazdájához.

A felújításokat az utastér szenvedte meg a leginkább, a műszerfal sem az eredeti már. A kocsi különlegességét adó gépészet nagy része szerencsére megmaradt. Így az orrhűtős szívómotor, a fektetett, szöghajtással hajtott 069-es kormányszervó, a független mellső felfüggesztés és az ASH-75-ös váltó is. Az Ikarus 250-es első sorozatgyártott szériája a prototípusok után a 250.00-ás volt. Ebben volt még ruhatár, illetve büfé hűtővel. A szóban forgó 250.01-es kivitelbe ezek a luxus kiegészítők már nem kerültek bele.

A buszt újjáépíteni tehát nem szükséges, a műszerfal cseréjére hamarosan sor kerül, kap egy egyrészes, álló műszerfalat. A busz akár utasokat is szállíthatna, de muzeális célra is alkalmas lehet. Ehhez fel kellene újítani korhű elemekkel, ebben a tulajdonos család minden tagja elszánt és elhivatott.

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr1413728112

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

javított állomány 2018.03.10. 21:30:34

Az autóbuszgyártás" fauvébogara".973-ban ott töltöttem a termelési gyakszimat Mátyásföldön.
Szarrá túlóráztuk magunkat mert jött egy +200db.-os iraki pótrendelés. Légrugós első hidakat raktunk össze. Az elszámolás az öreg melósarisztokraták nevén történtek meg, így aztán annyi pénzt kerestünk hogy anyám nem hitte el hogy nem raboltunk ki egy OTP-t. -:))