A legnagyobb üzemében leállította buszgyártását a BYD

2019. március 19. - kristoof

1.png

A kínai óriásvállalat a guangzhoui gyárából kényszerszabadságra küldte az összes elektromos buszgyártással foglalkozó dolgozóját március 1. és május 31. között.

Tovább

Két év is kevés volt a BKV-nak, hogy forgalomba állítsa hibrid buszait

cimlap_31.jpg

A BKV 2017 elején kétmilliárd forintért szerzett be negyven darab használt hibrid buszt az azóta már felszámolás alatt álló Lektorna Kft.-n keresztül, amely akkor főtevékenységét tekintve inkább nevezhető egy takarító, semmint egy gépjármű kereskedelmi cégnek. A negyven darab alternatív hajtású autóbusz közül azonban a mai napig csak 28 darab van állományban és a hétköznapi forgalomban is csak egyszerre maximum húsz darab vesz részt.

Tovább

Már megint bemutattak egy új magyar buszt

reform_501_le_1.jpg

Majdnem pontosan egy évvel ezelőtt mutatta be az Inter Traction Electrics Kft. az LE kialakítású városi REFORM 500 LE típusú autóbuszt. Akkor azt írtuk, hogy hazai viszonylatok között igazán üde színfolt a jármű, hiszen általában igényes és átgondolt megoldásokkal találkoztunk, tehát egy jobb török gyártású busz színvonalát hozza a debreceni kocsi, de nem igazán mutat semmi eget rengetőt, a nyugati gyártók már húsz éve tudnak hasonló színvonalon autóbuszt gyártani. Most egy újabb, ezúttal helyközi, változatot mutatott be az ITK Holding, ami ugyanazt hozza, mint az egy évvel ezelőtti városi kocsi, így most csak a sajtóközleményt tesszük közzé.

Tovább

Háromféle Econell busszal és fejlesztési tájékoztatóval készül a Busexpóra a Credobus

2017-12-08_credobu1.jpgA cégcsoport a kiállított buszok mellett a rendezvénnyel párhuzamosan zajló XXIV. Országos Személyszállítási Szakmai Konferencián ad először tájékoztatás idei és 2019-es, előkészületben lévő termékújdonságairól.

Tovább

Bus Rapid Transit System Budapest

1_26.jpg

A BKV Zrt. délpesti telephelyére idén már a harmadik Van Hool AGG300 típusú duplacsuklós autóbusz érkezett meg. Többek reményei ellenére azonban ezek az autóbuszok infrastrukturális akadályok és a hazai szabályozási környezet miatt nem szállíthatnak utasokat Budapest utcáin. Ugyanakkor kedvező áruk miatt a BKV igényt tart az Utrecht-ben félreállított autóbuszok egy részére, mint a jelenleg Budapesten üzemelő Van Hool autóbuszflotta fenntartásához szükséges alkatrészbázisra. Nézzük milyen más hasznosítási lehetőségek kínálkoznak fővárosunkban (nem csak) a duplacsuklós buszok üzemeltetésére.

Tovább