A bürokráciacsökkentés miatt állnak fél éve az új pesti trolik?

2019. április 11. - OMNIBUSZ BLOG

1_28.jpg

Immáron fél éve nem sikerült Budapest új negyedik generációs Skoda-Solaris Trollino trolibuszait forgalomba állítania a BKK-nak. Értesüléseink szerint prózai oka van annak, hogy a buszok még mindig a telephelyen védik a betont az esőtől és a napfénytől.

Tovább

Teljes a 7. Busexpo kiállítói gárdája

20180425_13_09_dji_3109_szappi.jpgSok mindent várunk a tavasz beköszöntével: jó idő, kimozdulás a természetbe, napsütés. Azonban a buszok és a személyszállítás szerelmeseinek ez egyet jelent a Busexpo kiállítással, amelyet hetedik alkalommal szervez meg a NiT Hungary május 8-án, a zsámbéki drivingcamp Hungary tanpályáján.

Tovább

Két év is kevés volt a BKV-nak, hogy forgalomba állítsa hibrid buszait

cimlap_31.jpg

A BKV 2017 elején kétmilliárd forintért szerzett be negyven darab használt hibrid buszt az azóta már felszámolás alatt álló Lektorna Kft.-n keresztül, amely akkor főtevékenységét tekintve inkább nevezhető egy takarító, semmint egy gépjármű kereskedelmi cégnek. A negyven darab alternatív hajtású autóbusz közül azonban a mai napig csak 28 darab van állományban és a hétköznapi forgalomban is csak egyszerre maximum húsz darab vesz részt.

Tovább

Már megint bemutattak egy új magyar buszt

reform_501_le_1.jpg

Majdnem pontosan egy évvel ezelőtt mutatta be az Inter Traction Electrics Kft. az LE kialakítású városi REFORM 500 LE típusú autóbuszt. Akkor azt írtuk, hogy hazai viszonylatok között igazán üde színfolt a jármű, hiszen általában igényes és átgondolt megoldásokkal találkoztunk, tehát egy jobb török gyártású busz színvonalát hozza a debreceni kocsi, de nem igazán mutat semmi eget rengetőt, a nyugati gyártók már húsz éve tudnak hasonló színvonalon autóbuszt gyártani. Most egy újabb, ezúttal helyközi, változatot mutatott be az ITK Holding, ami ugyanazt hozza, mint az egy évvel ezelőtti városi kocsi, így most csak a sajtóközleményt tesszük közzé.

Tovább