TrolZa, azaz trolibuszgyár. A korábban Ziu néven ismert szovjet gyár nem jutott az Ikarus sorsára, Trolza néven ma is termel. A gyár történetéből kiragadunk pár érdekességet, és megnézzük mit csinálnak manapság.
TrolZa, azaz trolibuszgyár. A korábban Ziu néven ismert szovjet gyár nem jutott az Ikarus sorsára, Trolza néven ma is termel. A gyár történetéből kiragadunk pár érdekességet, és megnézzük mit csinálnak manapság.
Karlsruhe útjain jár egy csaknem elfeledett magyar prototípus busz, amit további 9 társa a gyártó Magyar Járműtechnika Zrt. csődje miatt már nem tudott követni. Azt is megnézzük mi közlekedett az MJT busz előtt és mivel pótolták a hiányzó buszokat.
Az október végi 25 fokok után elkerülhetetlenül az éghajlatváltozásra gondol az ember és ezért is egyre több helyen sláger az elektromobilitás. De tudjuk-e milyen is az az egyre népszerűbb lítium-ion akksi?
Majdnem pontosan egy évvel ezelőtt mutatta be az Inter Traction Electrics Kft. az LE kialakítású városi REFORM 500 LE típusú autóbuszt. Akkor azt írtuk, hogy hazai viszonylatok között igazán üde színfolt a jármű, hiszen általában igényes és átgondolt megoldásokkal találkoztunk, tehát egy jobb török gyártású busz színvonalát hozza a debreceni kocsi, de nem igazán mutat semmi eget rengetőt, a nyugati gyártók már húsz éve tudnak hasonló színvonalon autóbuszt gyártani. Most egy újabb, ezúttal helyközi, változatot mutatott be az ITK Holding, ami ugyanazt hozza, mint az egy évvel ezelőtti városi kocsi, így most csak a sajtóközleményt tesszük közzé.
Elektromos busz gyártásba fog az ipari kazánokat és erőművi rendszereket gyártó lengyel Rafako.
Mifelénk ritkán előforduló járműveket próbáltunk ki Hamburgban.
Az idei év első 9 hónapjában 11,8%-kal nőtt az új buszok értékesítése Oroszországban. Áttekintjük hogyan alakul az egykori magyar buszgyártás legnagyobb piacának jelenlegi állapota.
Salzburgban trolibuszok látják el a közösségi közlekedés oroszlánrészét. Ez nem túl gyakori a világban, megnéztük milyen járművek közlekednek ott.
A hatodik alkalommal megrendezett Busexpo és a 2018-as Országos Személyszállítási Konferencia összefoglalója.
A cégcsoport a kiállított buszok mellett a rendezvénnyel párhuzamosan zajló XXIV. Országos Személyszállítási Szakmai Konferencián ad először tájékoztatás idei és 2019-es, előkészületben lévő termékújdonságairól.
A BKV Zrt. délpesti telephelyére idén már a harmadik Van Hool AGG300 típusú duplacsuklós autóbusz érkezett meg. Többek reményei ellenére azonban ezek az autóbuszok infrastrukturális akadályok és a hazai szabályozási környezet miatt nem szállíthatnak utasokat Budapest utcáin. Ugyanakkor kedvező áruk miatt a BKV igényt tart az Utrecht-ben félreállított autóbuszok egy részére, mint a jelenleg Budapesten üzemelő Van Hool autóbuszflotta fenntartásához szükséges alkatrészbázisra. Nézzük milyen más hasznosítási lehetőségek kínálkoznak fővárosunkban (nem csak) a duplacsuklós buszok üzemeltetésére.
A városi buszok piacát uraló két német óriás, a Mercedes és az MAN gőzerővel dolgozik a teljesen elektromos városi buszain. A részletesebb bemutatók ősszel várhatók
Bemutatkozik az új MAN Lion's City, és a lelkét adó D15-ös motor.
Cikksorozatunkban bepillantunk a városi alacsonypadlós csuklós autóbuszok anatómiájába, körbejárjuk azokat a kihívásokat, amikkel a konstruktőröknek meg kell küzdeniük egy-egy új karosszéria kifejlesztésekor vagy átalakításakor.
Szabolcs-Szatmár-Bereg megyébe került a legidősebb ismert 200-as Ikarus, egy 1970-es gyártású Ikarus 250.01.
Változások az idei Busexpo kiállításon, de a lényeg ugyanaz marad: buszok, szolgáltatások minden mennyiségben!
A fővárosi közlekedési cég forgalomba állította a fura körülmények között Budapestre került, használt Volvo hibrideket. A környezetbarát járművek azonban nagyívben elkerülik a belvárost, inkább a külvárosban, amolyan falusias környezetben szennyezik kevésbé a levegőt. Így a belvárosban maradtak az öreg Ikarusok és más környezetszennyező, főleg nyugatról használtan érkezett autóbuszok.