Utolsó kommentek:

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2018.09.24. 08:27:32

@ruba: azért ez így még mindig nem túl gyakori. ;)

Bejegyzés: Salzburgi trolibuszok

ruba 2018.09.23. 16:37:00

"Salzburgban trolibuszok látják el a közösségi közlekedés oroszlánrészét. Ez nem túl gyakori a világban, ". Ez azért nem igaz, csak kapásból egy csomó kelet-közép európai városban így van: Vilnius, Kisinyov, Csernyivci, Rusze, Ivano-Frankivszk, Szimferopol, Kaunas, Ternopol, Hmelnickij, Bender, Tiraszpol, Balti, Szuhumi, Biskek, Dusanbe, Os stb. És ezek csak azok, amik nekem így hirtelen eszembe jutnak.

Bejegyzés: Salzburgi trolibuszok

seadxdx 2018.09.23. 00:19:29

Jó cikk, sok éve nem voltam Salzburgban. Remélem a sörgyár felé volt kitérő ;-)

Ha jól értem, minimum 4 "különböző" Solaris troli van a városban? Első adag normál karosszériával; a többi három a változott homlokfallal, de változó önjárási energiaforrással (kisebb/nagyobb aggregát és akkumulátor). Melléjük az áramirányító+vontatómotor is változott közben, feltételezem valamelyik szemmel jobban láthatóbb mellé pakolva. Ellehetnek ott is a karbantartással, melyik gépekhez milyen alkatrész kell.

Bejegyzés: Salzburgi trolibuszok

Éva Zsilavi 2018.08.27. 07:20:18

Dodaszollo _debrecen kozt , s Boszormeny _bodaszollo kozt nagyon rossz a kozlekedes busszal.Van amikor csak atszallassal lehet boszormenybe menni.Pedig sokan vannak akik delre mennek dolgozni,igy kenytelenek a 9 oras busszal menni,holott ha lenne 10 utan egy busz az jo lenne.Ez visszafele is igaz.3_4 orat kell igy varni mire beer a mukaba , s hazaer.Ez egy fel muszak.Ezt az idot massal is el tudnank tolteni.PL pihenessel vagy a gyerekkel foglalkozni.Kellene valami megoldas erre.Jo lenne ha 10.30 kor is menne oszormenybe, debrecenbe is busz.

Bejegyzés: Vonat vagy busz? - Debrecen - Hajdúböszörmény

Alternatíva 2018.08.16. 13:38:15

Szóval, mi az igazság ( gazság ) Széles körül....cikket kérünk!!!!

Bejegyzés: Kínai buszos biznisz: Szárnyalni fog?

Alternatíva 2018.08.16. 13:22:58

Széles mikor mondott egyáltalán igazat???!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ez az ember egy megrögzött hazudozó.

Bejegyzés: Ikarus Egyedi: Széles Gábor nem mondott igazat a névbitorlásról

Alternatíva 2018.08.07. 19:29:36

@VHB:
Ez az ember egy közönséges patkány, egy moslék, egy hiéna. Ha többszörösen átmennének rajta tankkal, ha felgyújtanák, vagy darabokra vágnák, akkor se tudnának igazán jót tenni a magyar népnek..

Bejegyzés: Óriási kamu az iráni buszüzlet?

Alternatíva 2018.08.07. 18:53:45

Magyarországon mindenki az ingyen pénzre hajt. Az Ikarus példája elrettentő, hihetetlenül amatőrök ( bűnözők?? ) és Szélesről messziről bűzlik a zsiványság. Az az ember csak állami pénzt akar, se terméket nem akar gyártani, se fejleszteni nem akar. KIzárólag projektjellegű előszerződéseket köt, majd ha megvan az állami pénz, akkor felrúgja a szerződéseket.

Bejegyzés: Ilyen lesz az új Egyedi midibusz!

Alternatíva 2018.08.07. 16:35:44

Most olvasom valahol, a Széles-féle kínai Ikarus a múlté már, hooppp, elfújta a szél. Széles innen is lopni akart, de a kínaiak fejberúgták.

Bejegyzés: Kínai buszos biznisz: Szárnyalni fog?

Alternatíva 2018.08.07. 16:11:15

Széles????? Kókler az egész Ikarus, nem nehéz elhinni róluk a legvadabb vádakat sem.

Bejegyzés: Ez történt a buszok terén 2017-ben

isti75 2018.07.07. 19:43:15

És Finta László halálával ismét elvesztett egy legendás embert a magyar ipar... Nyugodjon békében! :-(

Bejegyzés: Ezek a valaha készült legszebb Ikarus buszok!

abes 2018.07.04. 12:52:16

@aachi: Keress rá a kortárs buszokra és a képek alapján egyértelművé fog válni, hogy miért.

Bejegyzés: Fél évszázada élnek velünk az Ikarus 200-asok!

aachi 2018.07.04. 11:08:51

én arra lettem volna kiváncsi miért tartották anno annyira jónak ezeket a buszokat, ez nem derül ki a cikkből sajnos.

Bejegyzés: Fél évszázada élnek velünk az Ikarus 200-asok!

padisah · http://www.kozvetlen-allasok.hu 2018.06.21. 20:08:47

off

ha jól veszem le a dolgokat, akkor kb ez volt a blog utolsó posztja mint blog, és ezután már csak facebookon lesz elérhető?

Bejegyzés: Bus Rapid Transit System Budapest

padisah · http://www.kozvetlen-allasok.hu 2018.06.21. 20:07:31

huhh, most örülök hogy akár ilyen jogi témán elbukott a dolog

a brt-ket olyan országokban, illetve kontinensen használják, ahol a légszennyezésre nagy ívben tesznek, viszont nincs pénz, tehát adja magát hogy a viszonylag drága de tiszta villamos helyett BRT-t építenek ki, ami dízellel megy

Nálunk viszont van villamos, és értelmetlen lenne a nagy forgalmat cipelő villamosokat koszos-büdös-zajos buszkaravánra cserélni. Ezzel kb visszalépnénk a 2.5-dig világba.

Ugyanezen okból a Thököly-Rákóczy tengelyen sem a buszközlekedés tovább erültetése, fokozása és fejlesztése a célszerű irány, hanem inkább a buszok megritkítása - mivel a dugókat már nem a személyautók hanem pont ezek a zajos-büdös-koszos buszok okozzák, tőlük kell megszabadulni, méghozzá elektromos hatjású kötöttpályás eszközzel.

Bejegyzés: Bus Rapid Transit System Budapest

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2018.05.03. 09:24:40

@_zahnrad:
A villamos és a metró kiesése azért nem pusztán politika, rengeteg szakmai kérdőjel is van. Ettől még ide kötöttpálya volna indokolt, de a jelen szituációban (sem M4 , sem villamos nem lesz) neki kellene látni az újpalotai buszok előnyben részesítésének.
Nem lehet és nem is kell "hardcore" BRT-t kiépíteni speciális járműparkkal, de valamit kezdeni kell azzal, hogy kb. percenként járó buszok állnak akár 15 perceket a dugóban, és egymástól nem férnek be a megállóba. Mellesleg alkalmanként a közuttat blokkolják, mint pl. Zuglóban kelet felé.

Amit feltétlenül meg kellene tenni:
1. Azokat a megállókat, ahol több gyorsbusz-viszonylat is megáll, MM-essé kellene alakítani.
2. a Bosnyák tér utántól a körvasúti felüljáróig kiszélesíteni az utat, kiépíteni a buszsávot. Hívjuk akár previllamosnak, akár BRT-nek, nekem mindegy. A buszok csúcsban ezen a szakaszon verődnek el.
3. Célszerű lenne ehhez a Bosnyákon behozni középre a buszt, az egykori villamossín helyére.
4. Kezdeni kellene valamit a zuglói keleti irányú, és a Róna utcai nyugati irányú megállóval (ill. lehetőség szerint majd a nyugati irányú Amerikai útival is).
5. A lámpahangolást keleti irányban át kellene kicsit gondolni, hogy a busznak ne legyen annyira előnytelen. Ez persze a jelen járatszerkezet (ötféle megállási rend) mellett nem egyszerű, elsősorban a gyorsjáratokra kellene helyezni a hangsúlyt.

Bejegyzés: Bus Rapid Transit System Budapest

mcfigyelo 2018.05.02. 09:07:24

Állítólag csak rövid ideig volt jelen a zöld CNG Modulo, de ha már nyitottak ajtót, lehetett ülés számot állóhely számot és engedélyezett összes utas kapacitást olvasni?

Létezik már 9,5 méteres elektromos prototípus?

Bejegyzés: Busexpo 2018

nemeza 2018.05.02. 01:41:24

Egy vezérlőegység is képes lehet több motort és szenzor jelet egymástól függetlenül kezelni.. Ahogy az ajtóvezérlést is lehet integrálni egy központi egységbe PLC-k helyett.

Bejegyzés: Busexpo 2018

Kánikula 2018.04.30. 09:26:06

Ez az ITK milyen céllal készült?

Bejegyzés: Busexpo 2018

_zahnrad 2018.04.17. 23:18:33

@Papp Sanyi: De. Csakhogy itthon és Európa nagy részén a villamos az elterjedt és számos előnye van a BRT rendszerekkel szemben. Például az energiafogysztása jóval kisebb és a környezetterhelése is. Hátránya, hogy a kiépítése drágább a BRT-hez képest, és kevésbé rugalmasan alakítható a változó igényekhez. A villamos politikai okok miatt esett ki a fent említett vonalról, aminek nem csak politikai (az említett felüljáró átalakítása miattti kisajátítási hiszti), hanem gazdaságfejlesztési tévképzetek is az okai. Magyarul jóval kevesebb forrás áll rendelkezésre a mostani ciklusban, mint amennyi illene vagy az egyéb V4 országok erre a célra szánnak.

Bejegyzés: Bus Rapid Transit System Budapest