Utolsó kommentek:

Madag Oszkár 2019.09.18. 14:05:55

@innovation: A bemeneti jegyellenőrzés jelenlegi formájának alig van értelme, korábban se volt (lásd még biorobotok). Egyébként az intézkedést a metróban a BKV vezette be, bőven 2010 előtt.
Az új járműveket az EU pénzeiből bárki lehívta volna, ebben hazánk mindig is élen járt (egyrészt jól lehet belőle lopni, másrészt eladható nagy politikai haszonnal). A megvalósított projektek előkészítését szintén a BKV kezdte meg évekkel korábban (pontosan ugyanazzal a szakember gárdával, akik lilába öltözködtek - fun fact: kezdetben egyébként a BKK is az Akácfa utcában működött...). A BKK pont olyan mint a BKV volt, egyik kutya, másik eb, kifizetőhelyek.

Az egységes informatív arculatot Londonból másoltuk, a megállóhely átnevezések és viszonylatszám bonyolítások saját találmányok voltak. A baj csak az, hogy mindenki elfelejtette a BKV remek, többszörös díjnyertes honlapját, az általuk kifejlesztett (folyamatosan alakított struktúrájú) megállóhelyi laptáblákat, egyéb tájékoztató elemeket évekkel, évtizedekkel a BKK léte előtt. Utastájékoztatásban magasan kiemelkedett az országos átlagból (helyi-helyközi, közút-vasút...) a főváros mindig is. A Futár tesztpéldányait 2009-ben láttam, használtam, ezeket lehet tagadni, csak nem érdemes. Politikai akarat kellett hozzá (és egyébként BKV-val, vagy nélküle ugyanígy sikerült volna elszúrni mint amilyen lett).

VD egy nagyon jó szakember, ezt nem vitatom. Van még rajta kívül több tucat hasonló képességű kolléga a rendszerben, akik méltó vezetők lehettek volna. A gond ott van, hogy 20 évvel az ideális időpillanat előtt találta meg VD-t a pozíció (keress rá a családi hátterére, és látható, hogy miért emelkedett ilyen üstökös-szerűen). Ő ifjonti hévvel rontott rá a korábban egyébként jól működő rendszerre és nyomorította meg többszáz BKV dolgozó életét, kísérletezett kegyetlen, érzéketlen módon. Látszik, hogy a finanszírozási igény rendszerszinten nőtt, a vízfej fenntartása sokba kerül és változatlanul politikai kifizetőhely marad.

Sajnos a zászlóshajóként tekintett buszüzemeltetési modell sem működik - nincsenek ugyanis pályázók. Miért? Mert ezt a várost, ahogy bármelyiket itthon kizárólag politikai alkuk és érdekek működtetnek. Nálunk most épp az Arrivából lehet lopni a tűzközeli haveroknak, természetesen a BKK közreműködésével.
Ha Neked tetszik a lila szín, (vagy a bilikék) akkor örülj, de a felszín alatt az egész pont úgy rohad mint 2010 előtt.

Bejegyzés: Mi valósult meg Tarlós korábbi közlekedési ígéreteiből Budapesten?

innovation 2019.09.18. 13:42:49

@Moszkvicsslusszkulllcs: Szerencse, hogy nem rajtad múlik ezeknek a kérdéseknek a megválaszolása. Hogy neked nem hiányzik, egy dolog. De a városnak és a polgárainak igenis jobb lenne: tisztább levegő, jobb közlekedés, új erőre kapó üzletek, élhető belváros.
Kávézókkal, üzletekkel, villamossal, fákkal, sövénnyel, bringaúttal és minimális parkolási lehetőséggel.

Bejegyzés: Mi valósult meg Tarlós korábbi közlekedési ígéreteiből Budapesten?

innovation 2019.09.18. 13:41:10

@Madag Oszkár: Ez - már ne is haragudj -, de egyszerűen nem igaz. A rendszerváltás óta a lehető legjobb dolog volt a budapesti közösségi közlekedésben a BKKK. Nyilván nekik is volt nem egy-két rossz döntésük, de összességében a Vitézy-BKK valóban értékeket teremtett. Egységes, informatív arculat, bio beengedőkapuk (jegyellenőrök), új buszok, villamosok és számonkérhető tervek. Amit VD felépített, azt Tarlós és az új BKK vezérek lezüllesztették. (Mondom ezt úgy, hogy nekem aztán VD se kutyám, se macskám, de az eredményeit igenis el kell ismerni!)

Bejegyzés: Mi valósult meg Tarlós korábbi közlekedési ígéreteiből Budapesten?

Moszkvicsslusszkulllcs 2019.09.15. 12:10:31

Nekem nem tetszik ez a cikk.
Meg is indokolom:
Hogy listaszerűen számonkéri az egykori ígéreteket, odáig csillagos ötös. De ezen
Szerintem a blog gazdái is azt az irányvonalat képviselik, hogy a posztban is említett fejlesztések nagy többsége felesleges pénzkidobás, sőt sok közülük egyenesen rontana a jelenlegi helyzeten, színvonalcsökkenést okozna.
Elvártam volna, hogy a házigazdák a vendégszerző fejére koppintsanak olyan esetekben amikor látványosan szembemegy a blogban egyéb esetekben képviselt irányvonallal.
Én megütköztem például a "Rákóczi és Thököly úti villamosvonal fájó hiánya" kifejezésen. Nekem nem fáj és nem hiányzik. Sőt buzgón imádkozom, hogy meg ne valósuljon. De ez csak egy példa volt. Persze a jelenlegi Rákóczi úti és Thököly úti tömegközlekedés nagyon rossz, és rengeteg tennivaló lenne, de villamost azt köszönöm, de nem kérek.

Bejegyzés: Mi valósult meg Tarlós korábbi közlekedési ígéreteiből Budapesten?

Madag Oszkár 2019.09.09. 14:12:02

A rendszerváltást követően a fővárosban a legkártékonyabb döntés a BKK létrehozása volt, mindenféle EU-s jogi handabandával "alátámasztva".
A BKV-nak alapításától kezdve nem gyűlt össze együttvéve annyi sötét ügye, mint ennek a brigádnak. Terveztek, rajzoltak, két kézzel szórták a pénzt, pontosan olyan kifizetőhelyként működnek, mint amit 2010 előtt a BKV-ra mondtak, csak magasabb fokozatra kapcsolva.

Bejegyzés: Mi valósult meg Tarlós korábbi közlekedési ígéreteiből Budapesten?

Cycmen 2019.06.14. 05:56:04

Amúgy érdekelne, hogy a BKV-tól mikor savazzák ki a sok inkompetens idiótát. Évtizedek óta lerohadt elavult járműparkkal rendelkeztek, mi a jó istenért kell most akkor hülye határidőket kikötni? Az összedobatott buszokkal biztosan lesz probléma, ebből is csak cirkusz lesz,.
Persze tudom, majd a kötbér! A világ legszarabban működő cége (BKV), lehet hogy kötbért kap a világ legjobban működő cégétől (Mercedes)! Zseniális!

Bejegyzés: Jóval drágábban kapja új Mercedes buszait a BKV, mint a DAKK

bda13 2019.06.13. 14:18:57

Kedves Omnibusz! Az utóbbi időkben ez már a sokadik olyan cikketek, bejegyzésetek, amelyben fals információkat írtok le, vagy téves következtetést vontok le az ITK csoporttal, vagy az ITE-vel kapcsolatosan. Ráadásul úgy, hogy az illetékeseket meg sem kerestétek a témában. Pusztán egy kérdésem lenne: utána néztetek a tendernek, vagy megkérdeztétek az érintett cégeket az árkülönbségről? Tehát arról például, hogy mekkora eltérés van a két társaság buszai között felszereltségben, no és a hozzáadott szolgáltatásban?

Bejegyzés: Jóval drágábban kapja új Mercedes buszait a BKV, mint a DAKK

Cycmen 2019.06.13. 06:06:24

Poszter, te értesz ahhoz amiről írsz? Összehasonlítod a DAK-os Mercit a BKV által vásárolttal?
Nem tudom hogy azon kívül még milyen hülyeséget rendelt a BKV, de ezeknél az új buszoknál az ablak ragasztva van és teherviselő elem. Miután lékondis, alapból nincs elhúzható része, a BKV miatt pedig áttervezik és annak megkérik az árát. Az ár felszereltségfüggő ugyanúgy ahogy a személyautóknál, arról csak volt fogalmad amikor írtad ezt a kis szösszenetet.

Bejegyzés: Jóval drágábban kapja új Mercedes buszait a BKV, mint a DAKK

Jankove 2019.06.12. 22:03:16

Autóbuszgyártó nagyhatalom voltunk, oszt tessék.

Bejegyzés: Jóval drágábban kapja új Mercedes buszait a BKV, mint a DAKK

Nagykörúton túli magyar 2019.06.12. 21:04:03

Budapestre már csak elektromos buszokat szabadna venni.
Igaz, hogy drágábbak, 80 milla helyett 130 kb., de az IMF hitellel meg van rá a fedezet. A 4.500.000.000.000 forintnyi IMF hitel kb. 90.000 (!!) darab busz elektromos-dízel közötti árkülönbségét állja.
Hajrá Elkúróra szavazó félmillió! Dobjátok össze az elkúrt pénzt!

Bejegyzés: Jóval drágábban kapja új Mercedes buszait a BKV, mint a DAKK

szepipiktor 2019.06.12. 20:55:36

Érdekes kapocsa a címlapos emeletes vonat...
Kiszervezték a magyar ipart a stadlernek, aki most eladják az egészet az oroszoknak.
És ez mi fizetjük - többszörösen.

Bejegyzés: Jóval drágábban kapja új Mercedes buszait a BKV, mint a DAKK

szepipiktor 2019.06.12. 20:53:55

Ez még a széles bulija?
Vagy központi kézbe vették?
Ugye egy német bank fizet egy német gyárat, akik török melósokkal készíti el a buszokat, majd nálunk 25-30%-al drágábban jelennek meg.
Miközben volt még összeszerelésre alkalmas hátterünk.
Ez volt a széles biznisz.
Most ki fizet a mercinek? A magyar megrendelő közvetlenül, vagy megibt vevontak egy német bankor..?

Bejegyzés: Jóval drágábban kapja új Mercedes buszait a BKV, mint a DAKK

okleveles naiv 2019.06.12. 20:42:00

@Technika Magnatovics: Táváris, táváris, bozsemoj, ocó buszokon nem tudnak akkorát kaszálni az ügyeletes ner-lovagok... az pedig majd akkor fogja érdekelni őket, h jobb legyen a busz, ha ők is busszal fognak járni, MUHAHA! :D

Bejegyzés: Jóval drágábban kapja új Mercedes buszait a BKV, mint a DAKK

tatraplan 2019.06.12. 20:29:50

"2018-ban valamivel több, mint félmillió autót gyártottak, ebből 152 ezer volt tisztán elektromos és 73 ezer tölthető hibrid. "
Ez pontatlan. Gyorsan nő a BEV részesedése, de tavaly még ettől jóval kevesebb volt.
2017-ben 66 241 PHEV mellett 42 715 BEV készült és még 294 540 hagyományos benzines autó.
2018-ban 123 889 PHEV mellett 103 263 BEV, és 276 631 benzines.
2019-ben áprilisig 32 364 PHEV (hálózatról tölthető hibrid) mellett 62 058 BEV (akkumulátoros tiszta elektromos) és már csak 57 778 hagyományos benzines.

Bejegyzés: A kínai-magyar elektromos buszgyár

Technika Magnatovics 2019.06.12. 19:15:17

Elképesztő, hogy külföldről kell beszerzni a buszokat, ráadásul a mercedes "B" buszait. Ha már külföld miért nem versenyeztetnek? Sokkal olcsóbban és jobb buszokat lehetne beszerezni, jobb feltételekkel...?

Bejegyzés: Jóval drágábban kapja új Mercedes buszait a BKV, mint a DAKK

Ahoj- 2019.06.12. 14:23:43

Minél újabb annál ocsmányabb. Inkább ne nyúltak volna hozzá

Bejegyzés: Jóval drágábban kapja új Mercedes buszait a BKV, mint a DAKK