Utolsó kommentek:

nemeza 2018.10.20. 22:31:50

szuper leírás, köszi!

Bejegyzés: Salzburgi trolibuszok

Petyka366 2018.10.18. 23:03:04

Szépen fejlődnek az oroszok a buszgyártásba, és nekem tetszenek a kocsik is, bár igazából a kocsik nagy többsége koppintás. A KAMAZ/NEFAZ 5299-40-57 "concept" nagy merci koppintás a LiAZ 5250-el együtt ami tényleg olyan mint egy E95 csak Volvo-s beütéssel.
Figyelemre méltónak tekintem, hogy míg a MAZ és a NEFAZ Cummins és Merci motorokat használ, addig a LiAZ kocsijai a Hazai YaMZ motorokat ami miatt akár olcsóbbak is lehetnek mint a másik két gyártó buszai. A LiAZ-4294 Kursor midibusz fantasztikusra sikeredett, rengeteg rajta a kamera, szépen lekoppintották a VDO műszerfalat (vagy licenszelték) és az utastér is pazar lett alacsony padlós midibuszhoz képest. Ha az összeszerelés minősége is megfelelő ez a kocsi bármelyik nagy nevű buszgyártó kocsijával felveheti a versenyt a hazájában, főleg ha olcsóbb is mint pl. MAN hasonló kategóriás midije. Az új LiAZ 5292 is pofás darab és van csuklós megfelelője.
Szóval nagy részletekbe a LiAZ simán befutó a termékeivel, hisz gyárt mindenhova kocsit, városba, elővárosba, csuklóst, midit.
Saját (hazai) a motor, alacsonpadlósok, és felszerelik őket a sok hasztalan kornak megfelelő "kütyüvel" mint az USB töltő és a Wi-fi.

@Andy Capp: Ha a piacra nem is, de itthonra gyárthattunk volna magunknak buszokat a LiAZ példájára, csak mondjuk jó lenne azt a kocsit nem annyiért adni mint egy hasonló kategóriás Mercit vagy MAN-t, mert akkor nincs értelme az egésznek. A Modulo M széria is életképes lehetett volna, ha az ARC/Ikarus terveket nem módosítják, illetve vehettünk volna már egy licenszet, mint annak idején a Rába az MAN-től és gyárthattunk volna itthon saját motort, hogy olcsóbbak lehessenek a saját buszaink.

Bejegyzés: Oroszországban növekszik az új buszok piaca

Andy Capp 2018.10.15. 20:31:34

Ha tudnánk, se férnénk már be erre a piacra láthatóan.

Bejegyzés: Oroszországban növekszik az új buszok piaca

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2018.09.24. 08:27:32

@ruba: azért ez így még mindig nem túl gyakori. ;)

Bejegyzés: Salzburgi trolibuszok

ruba 2018.09.23. 16:37:00

"Salzburgban trolibuszok látják el a közösségi közlekedés oroszlánrészét. Ez nem túl gyakori a világban, ". Ez azért nem igaz, csak kapásból egy csomó kelet-közép európai városban így van: Vilnius, Kisinyov, Csernyivci, Rusze, Ivano-Frankivszk, Szimferopol, Kaunas, Ternopol, Hmelnickij, Bender, Tiraszpol, Balti, Szuhumi, Biskek, Dusanbe, Os stb. És ezek csak azok, amik nekem így hirtelen eszembe jutnak.

Bejegyzés: Salzburgi trolibuszok

seadxdx 2018.09.23. 00:19:29

Jó cikk, sok éve nem voltam Salzburgban. Remélem a sörgyár felé volt kitérő ;-)

Ha jól értem, minimum 4 "különböző" Solaris troli van a városban? Első adag normál karosszériával; a többi három a változott homlokfallal, de változó önjárási energiaforrással (kisebb/nagyobb aggregát és akkumulátor). Melléjük az áramirányító+vontatómotor is változott közben, feltételezem valamelyik szemmel jobban láthatóbb mellé pakolva. Ellehetnek ott is a karbantartással, melyik gépekhez milyen alkatrész kell.

Bejegyzés: Salzburgi trolibuszok

Éva Zsilavi 2018.08.27. 07:20:18

Dodaszollo _debrecen kozt , s Boszormeny _bodaszollo kozt nagyon rossz a kozlekedes busszal.Van amikor csak atszallassal lehet boszormenybe menni.Pedig sokan vannak akik delre mennek dolgozni,igy kenytelenek a 9 oras busszal menni,holott ha lenne 10 utan egy busz az jo lenne.Ez visszafele is igaz.3_4 orat kell igy varni mire beer a mukaba , s hazaer.Ez egy fel muszak.Ezt az idot massal is el tudnank tolteni.PL pihenessel vagy a gyerekkel foglalkozni.Kellene valami megoldas erre.Jo lenne ha 10.30 kor is menne oszormenybe, debrecenbe is busz.

Bejegyzés: Vonat vagy busz? - Debrecen - Hajdúböszörmény

Alternatíva 2018.08.16. 13:38:15

Szóval, mi az igazság ( gazság ) Széles körül....cikket kérünk!!!!

Bejegyzés: Kínai buszos biznisz: Szárnyalni fog?

Alternatíva 2018.08.16. 13:22:58

Széles mikor mondott egyáltalán igazat???!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ez az ember egy megrögzött hazudozó.

Bejegyzés: Ikarus Egyedi: Széles Gábor nem mondott igazat a névbitorlásról

Alternatíva 2018.08.07. 19:29:36

@VHB:
Ez az ember egy közönséges patkány, egy moslék, egy hiéna. Ha többszörösen átmennének rajta tankkal, ha felgyújtanák, vagy darabokra vágnák, akkor se tudnának igazán jót tenni a magyar népnek..

Bejegyzés: Óriási kamu az iráni buszüzlet?

Alternatíva 2018.08.07. 18:53:45

Magyarországon mindenki az ingyen pénzre hajt. Az Ikarus példája elrettentő, hihetetlenül amatőrök ( bűnözők?? ) és Szélesről messziről bűzlik a zsiványság. Az az ember csak állami pénzt akar, se terméket nem akar gyártani, se fejleszteni nem akar. KIzárólag projektjellegű előszerződéseket köt, majd ha megvan az állami pénz, akkor felrúgja a szerződéseket.

Bejegyzés: Ilyen lesz az új Egyedi midibusz!

Alternatíva 2018.08.07. 16:35:44

Most olvasom valahol, a Széles-féle kínai Ikarus a múlté már, hooppp, elfújta a szél. Széles innen is lopni akart, de a kínaiak fejberúgták.

Bejegyzés: Kínai buszos biznisz: Szárnyalni fog?

Alternatíva 2018.08.07. 16:11:15

Széles????? Kókler az egész Ikarus, nem nehéz elhinni róluk a legvadabb vádakat sem.

Bejegyzés: Ez történt a buszok terén 2017-ben

isti75 2018.07.07. 19:43:15

És Finta László halálával ismét elvesztett egy legendás embert a magyar ipar... Nyugodjon békében! :-(

Bejegyzés: Ezek a valaha készült legszebb Ikarus buszok!

abes 2018.07.04. 12:52:16

@aachi: Keress rá a kortárs buszokra és a képek alapján egyértelművé fog válni, hogy miért.

Bejegyzés: Fél évszázada élnek velünk az Ikarus 200-asok!

aachi 2018.07.04. 11:08:51

én arra lettem volna kiváncsi miért tartották anno annyira jónak ezeket a buszokat, ez nem derül ki a cikkből sajnos.

Bejegyzés: Fél évszázada élnek velünk az Ikarus 200-asok!

padisah · http://www.kozvetlen-allasok.hu 2018.06.21. 20:08:47

off

ha jól veszem le a dolgokat, akkor kb ez volt a blog utolsó posztja mint blog, és ezután már csak facebookon lesz elérhető?

Bejegyzés: Bus Rapid Transit System Budapest

padisah · http://www.kozvetlen-allasok.hu 2018.06.21. 20:07:31

huhh, most örülök hogy akár ilyen jogi témán elbukott a dolog

a brt-ket olyan országokban, illetve kontinensen használják, ahol a légszennyezésre nagy ívben tesznek, viszont nincs pénz, tehát adja magát hogy a viszonylag drága de tiszta villamos helyett BRT-t építenek ki, ami dízellel megy

Nálunk viszont van villamos, és értelmetlen lenne a nagy forgalmat cipelő villamosokat koszos-büdös-zajos buszkaravánra cserélni. Ezzel kb visszalépnénk a 2.5-dig világba.

Ugyanezen okból a Thököly-Rákóczy tengelyen sem a buszközlekedés tovább erültetése, fokozása és fejlesztése a célszerű irány, hanem inkább a buszok megritkítása - mivel a dugókat már nem a személyautók hanem pont ezek a zajos-büdös-koszos buszok okozzák, tőlük kell megszabadulni, méghozzá elektromos hatjású kötöttpályás eszközzel.

Bejegyzés: Bus Rapid Transit System Budapest

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2018.05.03. 09:24:40

@_zahnrad:
A villamos és a metró kiesése azért nem pusztán politika, rengeteg szakmai kérdőjel is van. Ettől még ide kötöttpálya volna indokolt, de a jelen szituációban (sem M4 , sem villamos nem lesz) neki kellene látni az újpalotai buszok előnyben részesítésének.
Nem lehet és nem is kell "hardcore" BRT-t kiépíteni speciális járműparkkal, de valamit kezdeni kell azzal, hogy kb. percenként járó buszok állnak akár 15 perceket a dugóban, és egymástól nem férnek be a megállóba. Mellesleg alkalmanként a közuttat blokkolják, mint pl. Zuglóban kelet felé.

Amit feltétlenül meg kellene tenni:
1. Azokat a megállókat, ahol több gyorsbusz-viszonylat is megáll, MM-essé kellene alakítani.
2. a Bosnyák tér utántól a körvasúti felüljáróig kiszélesíteni az utat, kiépíteni a buszsávot. Hívjuk akár previllamosnak, akár BRT-nek, nekem mindegy. A buszok csúcsban ezen a szakaszon verődnek el.
3. Célszerű lenne ehhez a Bosnyákon behozni középre a buszt, az egykori villamossín helyére.
4. Kezdeni kellene valamit a zuglói keleti irányú, és a Róna utcai nyugati irányú megállóval (ill. lehetőség szerint majd a nyugati irányú Amerikai útival is).
5. A lámpahangolást keleti irányban át kellene kicsit gondolni, hogy a busznak ne legyen annyira előnytelen. Ez persze a jelen járatszerkezet (ötféle megállási rend) mellett nem egyszerű, elsősorban a gyorsjáratokra kellene helyezni a hangsúlyt.

Bejegyzés: Bus Rapid Transit System Budapest

mcfigyelo 2018.05.02. 09:07:24

Állítólag csak rövid ideig volt jelen a zöld CNG Modulo, de ha már nyitottak ajtót, lehetett ülés számot állóhely számot és engedélyezett összes utas kapacitást olvasni?

Létezik már 9,5 méteres elektromos prototípus?

Bejegyzés: Busexpo 2018