Utolsó kommentek:

Jarics 2019.05.22. 13:54:29

@kristoof: Egy dízel távolsági busz ennél jóval nagyobb hatótávolsággal rendelkezik.

Bejegyzés: Töretlenül halad előre az Aries projekt

BPO-105 2019.05.21. 19:19:17

Szerintem ezt nem kéne erőltetni.

Bejegyzés: Töretlenül halad előre az Aries projekt

otomemester 2019.05.21. 11:05:17

Currus Zrt és a minöség két külön álló fogalom.

Bejegyzés: Töretlenül halad előre az Aries projekt

ébrenjáró 2019.05.21. 09:35:35

@kristoof: Most ez van. De ha már koncepcióról beszélünk, akkor a jövőbeli dolgokra kell készülni, nem akkor kell elkezdeni azt fejleszteni, amikor a konkurenciának már kész terméke van. (Bár nálunk buszgyártásban nincs külföldi konkurencia, mert akármilyen szar, megveszik mert magggggyyyaaaarrr)
Néhány év múlva itt vannak a szilárdtestes aksik és akor már ugyanolyan lesz a hatótáv.

Bejegyzés: Töretlenül halad előre az Aries projekt

kristoof 2019.05.21. 09:31:20

@ébrenjáró: "Emellett ha már jövő meg koncepció, nem kéne már erősen az elektromos hajtást nyomni?"

Nem. Túlhájpolt baromság, pláne egy távolsági busznál! Jelenleg egy dízel távolsági busz 500-600 kilométert is megtehet egy tankolással, úgy, hogy közben megy a buszon az összes fogyasztó. (Hűtés/fűtés, világítás, audió-videó rendszer stb...) Az a néhány elektromos távolsági busz, ami van az ennek a hatótávnak a negyedét (150 km) tudja.

Bejegyzés: Töretlenül halad előre az Aries projekt

mcfigyelo 2019.05.21. 06:23:32

@Moszkvicsslusszkulllcs:
Mestska fórumáról emlékszem rád eltérő számú l kivitelben.

Amit írsz az elképesztő. Hogy mernek azonos menetdíjat elkérni a szállítók? Midibuszban csak 1,65 alatti harckocsizó férfiak utazhatnak?

1,89 vagyok, utász, és gerincsérült - nagyon vigyázok hogy egyenes maradjon.
Görnyedten tudok csak eljutni a hátsó fertály uccsó sorába, ha ott van csak hely.

És onnan mennyi idő alatt jutok az ajtóhoz telt ház esetén, csomaggal?

Kétoldalt 2-2- szűk ülés, középen 490 mm folyosó, 2-3 lépcsővel.Még ha meg is van a 2x 600 mm ajtósáv, evakuálható egy midibusz 60 mp alatt?

Modellezte-e ezt valaha valaki? Nekem a BYD K7 és udvariasság esetében 16, a Solaris 8.9 esetén 20(!) ülő utast kell előreengednem...

Bejegyzés: A kínai-magyar elektromos buszgyár

ébrenjáró 2019.05.21. 01:44:48

Mintha mi dizájban mindig 15 évvel el lenénk maradva. Emellett ha már jövő meg koncepció, nem kéne már erősen az elektromos hajtást nyomni? Ilyennekkel mindig csak mások után kulloghatunk.

Bejegyzés: Töretlenül halad előre az Aries projekt

Illiberális ahogy Kossuth Lajos mondta 2019.05.20. 21:47:18

fos kinézet, 2019-ben ettől bőven lehet jobbat szebbet tervezni, nem kell félni attól ha valami jól néz ki. Semmilyen kedvem nincs felülni erre a tucat fosra. Egy busz is nézhet ki ól, de ez nem teszi.

Bejegyzés: Töretlenül halad előre az Aries projekt

kristoof 2019.05.20. 16:17:51

@Krizsabá: Semennyire se nem jó ötlet, ezért természetesen a kész járművön ezt a problémát már orvosolni fogjuk. Nem fog beletakarni a felső ív a szélvédőbe. ;-)

Bejegyzés: Töretlenül halad előre az Aries projekt

kristoof 2019.05.20. 16:16:18

@B4nk Verein: "Az "első magyar önvezető busz" elég vicces az antennákkal, meg a LIDAR búbbal, kb. mint valami hajó,"

Jogos, de valahogy jelezni szerettem volna, hogy ez egy önvezető busz, a feliratokon kívül is.

"(haha van, még egyáltalán Volánbusz?)"

Van. Jelenleg az összes Volán, összes busza már a Volánbusz nevet viseli. (Nemrég összevonták őket egy nagyba.)

"Tény és való hogy talán mert előhozza az Ikarus E96 emlékeit, de akkor is tetszik."

Köszi! Van a formatervben néhány Ikarusra utaló megoldás, de ezekről majd később. :-)

Bejegyzés: Töretlenül halad előre az Aries projekt

Krizsabá 2019.05.20. 15:46:52

Vajon mennyire jó ötlet, hogy a dizájn oltárán feláldozzák a szélvédő tetején levő kijelzőt, melybe beletakar a tető?

Bejegyzés: Töretlenül halad előre az Aries projekt

Moszkvicsslusszkulllcs 2019.05.20. 15:44:16

Csak emlékezetből írom, remélem nem mondok hamis adatokat.
Szóval úgy rémlik, hogy az üléssorok között egy próbabábut tuszkolnak végig, ami egy embert imitál. Vállmagasságban 50 cm széles, csípőn alul már csak 35 cm széles. Ebből az következik, hogy a folyosónak a háttámlák teteje magasságában 50 cm szélesnek kell lennie, lejjebb, az ülőlapok magasságában elég ha 35 cm széles.
Ha ehhez hozzátesszük, hogy szerelhetők az autóbuszok 40 cm keskeny ülésekkel is (amiről oldalirányban lefolynak az emberek a folyosóra), akkor teljesen nyilvánvaló, hogy a jogszabályok nem védik meg az utast a lelkiismeretlen buszgyártók botrányos utastérkialakításától.
A próbababa rajzát a 6/1990-es KÖHÉM rendeletben találod meg.

Itt kellene jönnie a Fővárosi Önkormányzatnak, a BKK-nak, a BKV-nak, esetleg civil szervezetnek, bloggereknek, satöbbi akik képviselhetnék az utas érdekeit - de nem képviseli senki.

Megjegyzem, hogy Te vagy az első, aki szóvá teszi a mai buszok szűkösségét. Pedig 20 éve lógok a neten buszos témákban, de ezt még nem tette szóvá senki.

Bejegyzés: A kínai-magyar elektromos buszgyár

B4nk Verein 2019.05.20. 15:32:48

Az "első magyar önvezető busz" elég vicces az antennákkal, meg a LIDAR búbbal, kb. mint valami hajó, de a Volán festésű (haha van, még egyáltalán Volánbusz?) nekem nagyon tetszik. Tény és való hogy talán mert előhozza az Ikarus E96 emlékeit, de akkor is tetszik.

Bejegyzés: Töretlenül halad előre az Aries projekt

mcfigyelo 2019.05.20. 07:29:37

@Moszkvicsslusszkulllcs:
Köszönetemet és kérdéseimet elnyelte a világháló. Megpróbálom újra, he nem kerül elő :-)

Bejegyzés: A kínai-magyar elektromos buszgyár

mcfigyelo 2019.05.20. 07:22:24

Az utasközlekedő magassága tehát akár 1,30 is lehet, ha nem számítják be az utastérbe? De hát ott a busz belsejében normál magasságú, felegyenesedett emberek közlekednek.
A folyosó szélességét semmi sem szabályozza két ülés között a karfák között mérve?

Bejegyzés: A kínai-magyar elektromos buszgyár

mcfigyelo 2019.05.20. 07:19:52

Az utasközlekedő magassága tehát akár 1,30 is lehet, ha nem számítják be az utastérbe. De hát azon a busz belsejében utasok közlekednek. A folyosó szélességét semii sem szabályozza két ülés között a karfák között mérve?

Bejegyzés: A kínai-magyar elektromos buszgyár

Moszkvicsslusszkulllcs 2019.05.19. 22:49:22

@mcfigyelo:

A jogszabályok nem védenek meg téged utast attól, hogy botrányos utasterű buszokkal ne kelljen utaznod.
A kérdésedre vonatkozóan annyit mondanak, hogy állóhelyként figyelembe vehető terület minimális belmagassága 1,90 méter.
Ha nincsen meg az 1,90 méter belmagasság akkor nem vehető állóhelyként figyelembe. De ettől nem dőlnek kardjukba a gyártók, különösen nem midibuszok esetében. Ha nem lehet, hát akkor nem számolják bele állóterületbe. Majd a maradék állóhelyen nem 4, hanem 8 utas / m2 értékkel számolnak, és kihozzák a férőhelyet a szükséges nagyságúra.

Állóhelyként figyelembe nem vehető helyeken 1,30 méteres belmagasság szükséges, de ez botrányosan kevés (összehasonlításképpen: ha ülsz egy ülésben, akkor a fejed búbja nagyjából 1,20 méter magasságban van).
Rosszak a jogszabályok, és még a jogszaályokat sem tartják be - ezt a kérdéskört például a "Csuklósbuszok anatómiája" poszt kommentjeiben is körbejártuk.

Bejegyzés: A kínai-magyar elektromos buszgyár

mcfigyelo 2019.05.19. 09:19:47

Köszönöm a válaszaid.

Pontosítok:

A busworld.org szerint a 20 svéd e-csuklós már készül Komáromban:
"Deliveries of the 18 metre articulated K11 eBus model will commence at the end of 2019. They are being build in BYD's Hungarian factory in the city of Komarom. "
www.busworld.org/articles/detail/4506/nobina-buys-another-20-articulated-ebuses-from-byd

A belmagassági kérdések a K7 e-midire vonatkoztak, és rögtön kérdezem mit vár el itt az EGB? Más előírások vonatkoznak a városi midikre? Lenne alapja.
Láttad a Solaris 8.9 electric hátsó fertályát? Én nem, de vannak elképzeléseim.

Bátorkodtam megkérdezni a megmutatott e-szólók egyik alapadatát. (Kétféle modell is volt?) Nem tüntetik fel az uatstérben? Ha nem, akkor nem lehet megkérdezni? Aki nem volt Zsámbékon, vagy a sajttájon, hogy tudja két fotód alapján megszámolni? A BKK szóló követelménye ha igaz: 62 fh. 4 álló fő/m2 alapon, 26 fix ülés, ebből belépő padlósíkon/AP 8 db. A korábbi K9 demó kocsiban amúgy 21 ülés volt.

Ha két modellt mutattak, nem bújhatnak ki a kérdés alól: hogyan alakul az utaskapacitás? Ha te vásárló lennél, nem kérdeznéd meg, ha már nem írják ki? Szerinted a Solaris miért nem adja meg soha a buszai befogadóképességét három koherens adattal?

Végül hálás lennék a 8% rekuperációs kapacitás értelmezéséért? Van elfogadott meghatározása, mérési eljárása? Régóta foglalkoztat, hogy van-e eltérés a gyártmányok között.

Ha én pécsi (származású / szimpatizáns) szakújságíró lennék , ezt kicsit körbejárnám, mivel az e-buszok egyik szekszepílje a lejtőn visszanyert delej. Összehasonlító mérés ismert egy szóló d-busz és e-busz között? És az eredmény?

Előre is köszönet.

Bejegyzés: A kínai-magyar elektromos buszgyár

_zahnrad 2019.05.18. 11:49:31

@mcfigyelo: Nem volt cél a teljes körkép, csak az újdonságokat hozók picit részletesebb bemutatása.

Hogy melyik motor milyen arról még lesz szó, csak idő kérdése. ;)

Bejegyzés: Villanybuszba villanymotort!